email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitate de constructii: obligatii declarative in sistemele RO e-Transport si RO e-Factura

Activitate de constructii: obligatii declarative in sistemele RO e-Transport si RO e-Factura
comert constructiiro e-transportro e-facturadeclaratii fiscale

Achizitia constructiilor se reflecta in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, dar si cu respectarea prevederilor Codului Fiscal. Pentru a intelege exact ce aveti de facut in practica, pornim de la urmatorul studiu de caz: o SRL cu activitate constructii, comert cu amanuntul si comert cu ridicata materiale de constructii achizitioneaza in vederea revanzarii si a utilizarii in activitatea de constructii produse cu risc ridicat (de exemplu, ciment). Societatea detine mijloace de transport mai mari de 2,5 to pentru care detine licente de transport in cont propriu. Cu aceste mijloace de transport se intentioneaza sa se aprovizioneze santierele cu produse cu risc ridicat si sa transporte marfa cu aceeasi calitate de produs cu risc, de la depozit si magazin la client, la cererea acestuia.

1. Pentru transportul produselor cu risc ridicat de la sediul societatii (depozit) in santier se va solicita codul UIT?

2. Pentru transportul produselor cu risc ridicat catre clienti persoane juridice si persoane fizice din magazin si depozit catre locatiile indicate de acestia se va solicita codul UIT si se va emite e-Factura?

In continuare, expertul nostru va oferi raspunsuri la aceste intrebari.

1. In ce priveste transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat de la sediul societatii la santier,

Potrivit art. 2 din Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, aprobata prin Ordinul 2.545/6.316/2022,

(1) Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct. 9 din OUG nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) In urma transmiterii datelor aferente unui transport de bunuri cu risc fiscal ridicat, Sistemul RO e-Transport atribuie automat un numar unic de identificare (UIT), utilizat ca referinta in cadrul proceselor si operatiunilor specifice sistemului.

Articolul 2 din OUG 41/2022 prevede:

In sensul prezentei ordonantei de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
...
2. transport de bunuri cu risc fiscal ridicat - transportul rutier la nivel national pe drumurile publice al bunurilor stabilite ca fiind din categoria celor cu risc fiscal ridicat prin ordin al presedintelui ANAF, indiferent de modul de organizare a transportului;

4. organizatorul transportului - operatorul economic care incheie comanda de transport direct cu operatorul de transport rutier sau operatorul economic care preia comanda de la expeditor si o transmite operatorului de transport rutier, precum si operatorul economic sau persoana fizica care transporta bunurile in nume propriu;

9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:

e) transportul bunurilor apartinand unor operatori economici diferiti intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;

f) transportul bunurilor reprezentand transferul intre gestiunile unui operator economic intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;

Astfel, transferul bunurilor cu risc fiscal ridicat intre doua gestiuni ale aceluiasi operator (depozite, santiere, magazine) reprezinta un transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat care face obiectul declararii in sistemul ROe-Transport, prin solicitarea atribuirii numarului unic de identificare (UIT), daca:

-Bunurile cu risc fiscal ridicat sunt transportate cu vehicule rutiere care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone
si
-Bunurile cu risc fiscal ridicat au o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Potrivit definitiei de la art. 2 pct.5 din OUG 41/2022, partida de bunuri defineste un ansamblu indivizibil de bunuri, care are acelasi loc de incarcare si de descarcare, un singur utilizator dintre cei prevazuti la art. 8 alin. (1) si un singur destinatar final si este transportat cu un mijloc de transport ce poate fi schimbat pe parcursul deplasarii de la locul de incarcare la locul de descarcare.

2. In ce priveste transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat din magazin si depozit catre locatiile indicate de clientii persoane fizice si juridice,

- Declararea in sistemul ROe-Transport, prin solicitarea atribuirii numarului unic de identificare (UIT), este obligatorie pentru toate transporturile (atat catre clientii persoane juridice, cat si catre clientii persoane fizice), daca sunt indeplinite conditiile de declarare mentionate mai sus.

-Declararea in sistemul RO e-Factura este obligatorie pentru toate produsele cu risc fiscal ridicat, comercializate in relatia B2B (catre clientii persoane juridice).

Potrivit art. XXXVII din OUG 130/2021,
(1) Prin derogare de la prevederile art. 10-12 din OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, pentru produsele cu risc fiscal ridicat stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, comercializate in relatia B2B:

a) furnizorii pot, in perioada 1 aprilie-30 iunie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura;

b) furnizorii sunt obligati, incepand cu data de 1 iulie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.

Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: unsplash.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comert constructiiro e-transportro e-facturadeclaratii fiscale


Data aparitiei: 10 Mai 2023

Votati articolul "Activitate de constructii: obligatii declarative in sistemele RO e-Transport si RO e-Factura":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X