Vineri, 31 martie, este termenul limita pentru eliberarea carnetelor de munca pentru angajatorii care au avut aprobare/acord de prelungire pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca la sediul societatii pe anul 2010. Potrivit OUG nr.123/28.12.2010, respectivii angajatori au obligatia de a se prezenta la Inspectoratul Teritorial de Munca, in vederea certificarii inscrierilor facute in carnetele de munca pana la data de 01.01.2011. Va prezentam textul Ordonantei de Urgenta:
Sectiunea a 2-a
Motivul emiterii actului normativ
1. Descrierea situatiei actuale
Potrivit prevederilor alin.3 ale art. 298 din Legea nr.53/2003- Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, pe data de 1 ianuarie 2011 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare.
Conform prevederilor art.2 din Legea nr.130/1999 carnetele de munca ale salariatilor incadrati la angajatorii prevazuti in actul normativ se pastreaza si se completeaza de catre inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala isi are sediul angajatorul. Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor si acele acte privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora.
Ca atare, in conditiile in care dispozitiile legale ce reglementeaza existenta carnetului de munca vor fi abrogate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, consideram ca nu mai este necesara si depunerea documentatiei de catre angajatori, in format de hartie, aferenta completarii carnetului de munca, asa cum a fost reglementata de Legea nr.130/1999, incepand cu data de 01 februarie 2011.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Prin Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a stabilit ca incepand cu data de 1 septembrie 2006 registrul general de evidenta a salariatilor sa se depuna in forma electronica.
Potrivit art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, iar evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
Potrivit prevederilor alin. 2 al art.3 din Hotararea Guvernului nr.161/2006
Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
De asemenea este prevazut faptul ca la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute de actul normativ se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.
2. Schimbari preconizate:
Fata de cele mentionate apreciem ca nu mai este necesara mentinerea obligatiilor angajatorilor prevazute la art.1 din Legea nr.130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la inregistrarea contractelor individuale de munca la inspectoratele teritoriale de munca.
In prezent Procedura privind transmiterea registrului in format electronic este stabilita si s-a adoptat solutia tehnica a registrului in format electronic necesara bunei functionari si utilitati a acestui mijloc de evidenta centralizata.
Avand in vedere cele expuse propunem abrogarea, incepand cu data de 01 februarie 2011 a prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia art.1 care se abroga incepand cu data de 01 ianuarie 2011.
3. Alte informatii
Acest proiect de act normativ este promovat in regim de urgenta din urmatoarele motive
- necesitatea protectiei drepturilor salariatilor, in sensul, transmiterii la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, iar evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
- necesitatea asigurarii prevederilor legale ce decurg din abrogarea prevederilor Decretului Lege nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare.