Va anuntam ca au fost aprobate si publicate Normele de venit pentru veniturile din activitati agricole pentru anul 2011.
Astfel, persoanele fizice care realizeaza venituri din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii, precum si a arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea si sunt impuse la norma de venit, sunt obligate sa declare aceste venituri la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilii isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania.
Declarare
Formularul 221 „Declaratia privind veniturile din activitati agricole - impunere pe norme de venit” se va depune pana la 25 mai, inclusiv a anului fiscal pentru anul in curs, sau in 15 zile inclusiv de la data in care contribuabilii incep sa desfasoare activitate.
Mod de calcul
Impozitul pe veniturile din activitati agricole se determina prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net stabilit pe baza normelor de venit, impozitul fiind final.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Termen de plata
Impozitul se achita la organul fiscal de domiciliu al contribuabilului, astfel:
- 50% pana la 1 septembrie 2011;
- 50% pana la 15 noiembrie 2011.
Alte precizari
Daca o activitate agricola este desfasurata de un contribuabil pe perioade mai mici decat anul calendaristic, norma de venit aferenta acelei activitati se corecteaza astfel incat sa reflecte perioada de an calendaristic pe parcursul careia se desfasoara activitatea. Daca o activitate agricola a unui contribuabil inregistreaza o pierdere datorata calamitatilor naturale, norma de venit aferenta activitatii se reduce, astfel incat sa reflecte aceasta pierdere.
Optiuni
Contribuabilii impusi la norma de venit pot opta pentru determinarea venitului net din acea activitate, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla prin depunerea unei cereri la organul fiscal de domiciliu, in termen de 15 zile de la inceperea activitatii pentru cei care incep activitatea in cursul anului, sau pana la 31 ianuarie, cerere care are valabilitate 2 ani de zile.
Baza legala: art. 71-74 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OMEF nr. 2371/2007 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
NORME DE VENIT PE ANUL 2011
PENTRU VENITURILE REALIZATE DIN ACTIVITATI AGRICOLE IN JUDETUL VALCEA
Categorie venit
UM - Norma de venit - Impozit anual
Cultivarea si valorificarea florilor in sere - lei/ha - 40.000 - 6.400
Cultivarea si valorificarea florilor in solarii - lei/ha - 35.000 - 5.600
Cultivarea si valorificarea legumelor si zarzavaturilor in sere - lei/ha - 15.000 - 2.400
Cultivarea si valorificarea legumelor si zarzavaturilor in solarii - lei/ha - 15.000 - 2.400
Cultivarea si valorificarea arbustilor - lei/ha - 7.000 - 1.120
Cultivarea si valorificarea plantelor decorative - lei/ha - 35.000 - 5.600
Cultivarea si valorificarea ciupercilor - lei/mp - 50 - 8
Exploatarea pepinierelor viticole - lei/ha - 10.000 - 1.600
Exploatarea pepinierelor pomicole - lei/ha - 12.000 - 1.920
Alte venituri asemanatoare - lei/ha - 9.000 - 1.440






