email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se procedeaza in cazul in care un document justificativ s-a pierdut?

compensareOMEF 3512/2008pierdere document justificativ

Intrebare:
Cum se va proceda in cazul in care s-a pierdut un ordin de compensare? Va intocmi societatea un alt ordin?

Raspuns:
In  Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabilesc la capit. E pct. 41-49 procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse.
 
Conform acestei proceduri, in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal din care sa reiasa starea de fapt (datele de identificare a documentelor disparute, numele si prenumele persoanei responsabile cu gestionarea documentelor, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv).

Acest proces-verbal se semneaza de catre conducatorul unitatii, contabilul-sef sau altau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, persoana responsabila cu pastrarea documentului si seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz. Daca este vorba de documente emise de entitate, se procedeaza la reconstituirea documentelor, pe baza unui unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz (pct. 44 si pct. 47 din Norme).
 
Totodata, in masura in care se apreciaza ca pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor este urmarea unei fapte ce poate constitui infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala. Suplimentar, pentru a restrange la minimum posibilitatea ca documentele sustrase/pierdute sa fie utilizate in mod fraudulos de catre cei vinovati de sustragere ori de catre terti, se poate proceda la declararea nulitatii lor intr-un ziar de circulatie nationala.
 
Asadar, mai intai trebuie sa declarati nul documentul pierdut si ulterior sa intocmiti ul alt document, lunad in considerare prevederile mai sus mentionate.

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
compensareOMEF 3512/2008pierdere document justificativ


Data aparitiei: 18 Noiembrie 2011

Votati articolul "Cum se procedeaza in cazul in care un document justificativ s-a pierdut?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X