email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea nulitatii documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse

chitantierOMEF 3512/2008documente contabile pierdute




Intrebare:

In cadrul unei societati este furat un chitantier(numerotat de exemplu de la 1 la 50) care avea folosite chitantele de la 1 la 6 (in chitantier era doar exemplarul al treilea, verde, iar exemplarele rosii sunt in dosarul contabil al lunii decembrie 2011, iar chitantele de la nr. 7 la 50 erau in alb, nefolosite, nesemnate si nestampilate).

Pot fi declarate nule chitantele in alb, fara a se mai face reconstituirea documentelor furate?

Raspuns:

In  Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabilesc la capit. E pct. 41-49 procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse.
                            
Conform acestei proceduri, in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal din care sa reiasa starea de fapt (datele de identificare a documentelor disparute, numele si prenumele persoanei responsabile cu gestionarea documentelor, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv).
 
Acest proces-verbal se semneaza de catre conducatorul unitatii, contabilul-sef sau altau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, persoana responsabila cu pastrarea documentului si seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz. Daca este vorba de documente emise de entitate, se procedeaza la reconstituirea documentelor, pe baza unui unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz (pct. 44 si pct. 47 din Norme).
 
Cu privire la procesul verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii unor documente justificative sau contabile, legislatia nu prevede un model al acestuia, insa, conform normei metodologice mai sus mentionate acesta trebuie sa cuprinda datele de identificare a documentului disparut, numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului.

Potrivit aceleiasi norme, procesul verbal se semneaza de catre:
   - conducatorul unitatii;
   - conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
   - persoana responsabila cu pastrarea documentului; si
   - seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.

Antet
Nr. ________/_________


Proces-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii unor documente justificative sau contabile

Ca urmare a sesizarii conducerii cu privire la pierderea unor documente financiar contabile, in conformitate cu dispozitiile Normei metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008 , s-au constata urmatoarele:

1. Sesizarea cu privire la disparitia documentului nr._______, seria __________, emis la data de______________, de catre___________ (se insciu toate datele de identificare a documentului disparut)  a fost formulata de ______________________.
 
2. Persoana responsabila cu pastrarea documentului este _____________________ (numele si prenumele), avand functia de _____________________.
 
3. Data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului:____________________________.


Conducatorul unitatii:
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________
 
Conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie:
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________

Persoana responsabila cu pastrarea documentului
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________

Seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________
 
Totodata, in masura in care se apreciaza ca pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor este urmarea unei fapte ce poate constitui infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala. Suplimentar, pentru a restrange la minimum posibilitatea ca documentele sustrase/pierdute sa fie utilizate in mod fraudulos de catre cei vinovati de sustragere ori de catre terti, se poate proceda la declararea nulitatii lor intr-un ziar de circulatie nationala.
 
Asadar, puteti declara ca fiind nule documentele furate insa va recomandam declararea nulitatii acestora si intr-un ziar de circualatie nationala.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chitantierOMEF 3512/2008documente contabile pierdute


Data aparitiei: 19 Ianuarie 2012

Votati articolul "Declararea nulitatii documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X