Intrebare:
O microintreprindere doreste sa intocmeasca situatii financiare simplificate conform Ordinului 2239/2011. Ce documente/declaratii trebuie intocmite si atasate in fisierul zip?
Raspuns:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Potrivit OMFP 52/2011 si a prevederilor cuprinse in OMFP 2239/2011, entitatile care in exercitiul financiar precedent au indeplinit concomitent urmatoarele doua criterii de marime:
- cifra de afaceri sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro inclusiv si
- totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro inclusiv,
si au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate intocmesc situatii financiare anuale simplificate care cuprind bilant simplificat, cod 10, si cont de profit si pierdere simplificat, cod 20. Acestea vor insotite de formularele "Date informative", cod 30, si "Situatia activelor imobilizate", cod 40.
Situatiile financiare anuale simplificate trebuie insotite de o declaratie scrisa de asumare a raspunderii pentru intocmirea acestora in conformitate cu sistemul simplificat de contabilitate, precum si de raportul administratorilor/cenzorilor dupa caz si de procesul verbal al asociatilor pentru distribuirea profitului sau acoperirea pierderilor.
Aceste documente se vor atasa in format zip la situatiile financiare simplificate.