email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nelamuriri privind Raportarea contabila la 30.06.2015. PDF bilant si formular microentitate

raportare contabilabilantformularcontul 4091stocuricreanteS1027microentitateS1050

Doua intrebari privind raportarea contabila la 30.06.2015 vor primi raspuns prin cele ce urmeaza, tratand astfel doua subiecte distincte:

1.In ce priveste PDF-ul pentru bilant 30 iunie 2015,  rd 05 Active Circulante I Stocuri, in pdf-ul actualizat in 22.07.2015 NU mai apare in formular si contul 4091, acesta aparand la rd 06 II Creante, DAR in Instructiuni-Structura formular 1027 sau 1050, contul 4091 apare ca si pana anul trecut, in formula de calcul al rd 05 si nu al rd 06. Cum procedam: tinem cont de ce scrie in formular sau ne luam dupa formula de calcul?

2.In cazul unei entitati care, dupa criteriile de marime din 30 iunie 2015 este MICROENTITATE, dar nu aplica sistemul simplificat de contabilitate c.f C.fiscal, nefiind microintreprindere, ce formular va folosi S1027, tip situatie financiara BS, sau formularul pt microentitati S1050, cu tip de situatie financiara UU?

Acest UU, conform site-ului ANAF, se refera totusi la codificarea aferenta unitatilor comerciale care au optat pentru sistemul simplificat, ceea ce nu este cazul nostru. Cum procedam?

1. Ca regula generala, soldul contului 4091 "Furnizori - debitori pentru cumparari de bunuri de natura stocurilor" se ia in considerare la rd. 06 "Creante", asa cum rezulta din formularul inteligent tip pdf si din structura formularului "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" la data de 30 iunie 2015 aprobata prin OMFP 773/2015.

Daca acest cont 4091 reflecta valoarea avansurilor acordate furnizorilor, soldul lui nu reflecta un stoc, ci creanta societatii fata de furnizorii sai. In schimb, daca in debitul contului 4091 se reflecta si valoarea ambalajelor care circula in sistem de restituire, facturate de furnizori, conform functiunii contului stabilita prin reglementarile contabile, atunci este justificata luarea in considerare a soldului contului 4091 la rd. 05 "Stocuri" din formular.

Prin urmare, in functiune de natura/componenta soldului (avans furnizor sau ambalaj in sistem de restituire), contul 4091 va fi luat in considerare fie la rd. 06, fie la rd. 05 in formular. In aceasta situatie prevaleaza prevederile pct. 57 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora prezentarea elementelor din bilant si din contul de profit si pierdere (inclusiv in cazul raportarii contabile semestriale) se face tinand seama de fondul economic al tranzactiei.

2. Optiunea pentru sistemul simplificat de contabilitate era prevazuta de OMFP 2239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate si nu de Codul fiscal. Acest ordin a fost abrogat de la 1 ianuarie 2015 prin art. 11 lit. b din OMFP 1802/2014.

In prezent, gruparea entitatilor din punct de vedere contabil se face doar dupa criteriile de la pct. 9 din Reglementarile contabile aprobate prin

OMFP 1802/2014, microentitatile beneficiind doar de un sistem de raportare financiara simplificat conform pct. 20 alin. 1 si pct. 576-578 din reglementarile amintite. Prin urmare, pentru 30 iunie 2015 se va utiliza formularul pentru microentitati S1050 tip "UU", daca cifra de afaceri realizata in anul precedent a fost mai mare de 220.000 lei. Tabelul cu codificari tipuri de situatii financiare si raportari anuale de pe site-ul ANAF nu este actualizat cu noile codificari aplicabile incepand cu raportarea la 30 iunie 2015.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa, economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
raportare contabilabilantformularcontul 4091stocuricreanteS1027microentitateS1050


Data aparitiei: 12 August 2015

Votati articolul "Nelamuriri privind Raportarea contabila la 30.06.2015. PDF bilant si formular microentitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X