Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015

reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

 

In M. Of. nr. 963 din 30 decembrie 2014 a fost publicat OMFP 1802/2014 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate. Acesta se va aplica de la 1 anuarie 2015, data la care se abroga OMFP nr 3055/2009 si OMFP 2239/2011.

In vederea stabilirii cerintelor de raportare contabila Ordinul prevede urmatoarele categorii de entitati: microentitatile, entitatile mici si entitatile mijlocii si mari.  Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

    a) totalul activelor: 350.000 euro;
    b) cifra de afaceri neta: 700.000 euro;
    c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.

Potrivit Ordinului, microentitatile prezinta situatii financiare anuale ce contin un bilant prescurtat, un cont prescurtat de profit si pierdere si note explicative cuprinzand un numar redus de informatii (limitate la cele care trebuie prezentate obligatoriu, potrivit directivei).

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

    a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
    b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
    c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Pentru entitatile mici s-a prevazut obligatia intocmirii unui bilant prescurtat, a unui cont de profit ;i pierdere prescurtat, iar notele explicative intocmite de acestea sunt mai putin detaliate fata de cele prevazute pentru entitatile mijlocii si mari. Totodata, ca urmare a cresterii criteriilor de marime fata de cele prevazute in prezent de Ordinul ministrului finantelor publice nr. nr 3055/2009 (totalul activelor: de la 3.650.000 euro la 4.000.000 euro, iar cifra de afaceri neta: de la 7.300.000 euro la 8.000.000 euro), unele entitati care intocmeau situatii financiare cu cinci componente urmeaza sa intocmeasca situatii financiare cu trei componente (optional entitatile mici pot intocmi situatia fluxurilor de trezorerie si/sau situatia modificarilor capitalului propriu). Legiuitorul a ales sa nu diferentieze cerintele de raportare intre entitatile mijlocii si cele mari. Categoria entitatilor mijlocii si mari include entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

    a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
    b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
    c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Ordinul prevede cerintele de raportare privind  platile catre guverne.

In functie de criteriile de marime, grupurile se clasifica in doua categorii: grupuri mici si mijlocii, respectiv grupuri mari. Grupurile mici si mijlocii sunt exceptate de la obligatia de a intocmi situatii financiare anuale consolidate si un raport consolidat al administratorilor, cu exceptia cazului in care una dintre entitatile afiliate este o entitate de interes public. Grupurile mici si mijlocii sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

    a) totalul activelor: 24 000 000 EUR;
    b) cifra de afaceri neta: 48 000 000 EUR;
    c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.

O societate-mama intocmeste situatii financiare anuale consolidate incepand cu primul exercitiu financiar in care sunt depasite criteriile de marime, in conditiile prevazute la Capitolul 8 "Situatii financiare anuale consolidate si rapoarte consolidate".

Sunt preluate definitiile termenilor din Directiva 34/2013 si sunt prezentate caracteristicile calitative din Cadrul conceptual pentru raportarea financiara.

Tratamente contabile noi

Tratamentul  contabil aplicabil pentru modificarea  politicilor  contabile

Potrivit OMFP nr 1802/2014, efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiilor financiare precedente se inregistreaza pe seama rezultatului reportat (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"), daca efectele modificarii pot fi cuantificate. Efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiului financiar curent se contabilizeaza pe seama conturilor de cheltuieli si venituri ale perioadei. Ordinul precizeaza totodata si ca, atunci cand efectul modificarii politicii contabile este imposibil de stabilit pentru perioadele trecute, modificarea politicilor contabile se efectueaza pentru perioadele viitoare, incepand cu exercitiul financiar curent si exercitiile financiare urmatoare celui in care s-a luat decizia modificarii politicii contabile. Pentru reflectarea noului tratament in planul de conturi a fost inclus un cont nou (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"). in cazul modificarii politicilor contabile pentru o perioada anterioara, entitatile trebuie sa ia in considerare efectele fiscale ale acestora. Se mentine interdictia din OMFP 3055/2009 de a nu modifica bilantul perioadei anterioare celei de raportare in cazul modificarii politicilor contabile si al corectarii unor erori.

Evaluarea si contabilizarea avansurilor in valuta

Avansurile in valuta sunt asimilate elementelor nemonetare care nu trebuie actualizate la cursul de inchidere. La aplicarea pentru prima data a noilor reglementari, sumele reprezentand avansuri acordate pentru imobilizari corporale, respectiv necorporale, se preiau in conturile 4093 "Avansuri acordate pentru imobilizari corporale" si 4094 "Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale", la valoarea rezultata din evaluarea efectuata la 31 decembrie 2014, potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

4093 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale=232 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale

4094 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale=234 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale

incepand cu data de 1 ianuarie 2015, sumele inregistrate in aceste conturi, precum si cele reflectate in conturile 409 "Furnizori – debitori" si 419 "Clienti – creditori", nu mai fac obiectul evaluarii in functie de cursul valutar la sfarsitul fiecarei luni.

Tratamentul modificarilor ulterioare ale provizionului pentru dezafectarea imobilizarilor

Sunt preluate tratamentele contabile prevazute de interpretarea IFRIC 1 pentru modificarile ulterioare ale provizionului pentru dezafectare. Acestea difera in functie de modelul de evaluare utilizat pentru imobilizarea corporala in costul careia este capitalizata valoarea provizionului. Daca aceasta este evaluata utilizandu-se modelul bazat pe cost, modificarile provizionului trebuie adaugate la costul sau (21=1513) sau trebuie deduse din costul acestei in perioada curenta (1513=21). Valoarea dedusa nu trebuie sa depaseasca valoarea sa contabila. Daca o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila a imobilizarii, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. Daca ajustarea genereaza o marire a costului imobilizarii, entitatea trebuie sa analizeze daca este necesara inregistrarea unei deprecieri.

Daca imobilizarea  este evaluata utilizandu-se modelul reevaluarii modificarile datoriei ajusteaza diferenta din reevaluare, astfel: o scadere a datoriei majoreaza surplusul din reevaluare din capitalurile proprii (1513=105), cu exceptia cazului in care ea reia un deficit din reevaluare al aceleiasi imobilizari care a fost recunoscut anterior drept cheltuiala (si trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere); iar o crestere a datoriei trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere, exceptand cazul in care reduce surplusul din reevaluare din capitalurile proprii, in limita oricarui sold creditor existent pentru acea imobilizare (105=1513). In cazul in care o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila care ar fi fost recunoscuta daca imobilizarea ar fi fost contabilizata conform modelului bazat pe cost, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. O modificare a datoriei este un indiciu ca imobilizarea ar putea sa necesite o reevaluare pentru a se asigura faptul ca valoarea contabila nu difera semnificativ de cea care ar fi determinata utilizandu-se valoarea justa la finalul perioadei de raportare. Daca este necesara o reevaluare, toate imobilizarile din acea clasa trebuie reevaluate.

Efectul trecerii timpului asupra valorii provizionului este imputat unei cheltuieli financiare (ct. 6861 "Cheltuieli privind actualizarea provizioanelor"=1513).

Au fost introduse conturi distincte pentru evidentierea veniturilor si cheltuielilor rezultate in urma reevaluarii (755 si 655) precum si un cont de rezultat reportat pentru evidentierea surplusului din reevaluare realizat din rezerva din reevaluare (1175 Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare).

 

Sursa: CECCAR Bihor

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Ianuarie 2015


Votati articolul "CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi


Alte articole publicate in data de 07 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Sistemul split TVA va ramane optional in totalitate. Proiectul a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA a fost adoptat ieri de Senat. Dupa interventia Comisiei Europene, Guvernul este nevoit sa schimbe regulile privind mecanismul de split TVA.   Prezentam mai jos schimbarile preconizate anuntate in expunerea de motive a proiectului privind mecanismul de split TVA: ...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari ale Legii societatilor ar putea intra in vigoare curand. Senatul a dat unda verde!

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege ce cuprinde o serie de masuri pentru societatile decapitalizate a fost adoptat, in 16 septembrie, de Senat. Urmeaza ca actul sa mearga la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Aceste modificari legislative au fost prevazute initial intr-un proiect de Ordonanta initiat de Teodorovici si publicat la mijlocul lunii august pe site-ul Finantelor, in dezbatere publica. Actul poarte...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de lege pentru impozitarea bacsisului a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege depus de ministrul demis al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, care prevede impozitarea bacsissului si includerea acestei sume pe bonul fiscal, a fost adoptat de Senat. Bacsisul este definit in vederea evidentierii sumelor pe bonul fiscal, instituirea obligatiei de evidentiere pe bonul fiscal a bacsisului incasat de la clienti, in cazul serviciilor de restaurant, baruri s...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: grad de promovare de peste 50% la examenul de acces

    • In urma examenului de admitere la stagiu, organizat in zilele de 5 si 6 octombrie 2019, CECCAR a observat un grad de promovare de peste 50%. Cu aceasta ocazie, institutia le ureaza bun-venit celor 467 de noi stagiari: “Ii felicitam pe toti pentru rezultatele obtinute si le uram mult succes in anii de stagiu!”.   Candidatii admisi vor urma un stagiu de trei ani, pe parcursul caruia vor beneficia de pregatire profesionala (teoretica si practica...» citeste mai departe aici

  • Uber si Bolt au obtinut avizul tehnic necesar pentru a face ridesharing

    • Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a eliberat avizul tehnic pentru doua aplicatii de ridesharing, potrivit unui anunt facut de ministrul demis al Comunicatiilor, Alexandru Petrescu. Cele doua platforme sunt Uber si Bolt, iar Yango si Clever si-au depus si ele actele necesare pentru obtinerea avizului, potrivit unor surse din domeniu, anunta ...» citeste mai departe aici

  • Prima de casare. Care este monografia contabila?

    • Te gandesti la monografia contabila pentru prima de casare? Expertul nostru prezinta detaliat ce pasi contabili trebuie facuti pentru ca inregistrarea sa fie corecta.   Avem situatia urmatoare: exista o factura fiscala de achizitie masina Toyota, prin programul Rabla.  Datele de pe factura sunt urmatoarele: Baza = 85873.34 TVA = 16315.93 Total de plata = 102189.27 Prima de casare = 9200 Diferenta benefici...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X