email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila pentru fonduri nerambursabile

monografie contabilaOMFP 3055/2009subventiiinregistrari contabile




O societate va realiza, in antrepriza, constructia unei unitati de productie finantata din ajutor de stat. Urmeaza sa vedem care sunt cheltuielile care intra in valoarea investitiei ce se materializeaza intr-un imobil. Pana in prezent au existat costuri privind studii efectuate de specialisti care au vizat cerintele impuse de amplasament a constructiei.

Raspuns:

Dupa cum se cunoaste, costurile cu realizarea unui imobil sunt reglementate de pct. 52 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce enumera punctual cheltuielile componente ale costului de productie ale unei imobilizari, dupa cum urmeaza:
"in cazul productiei de imobilizari, exemple de cheltuieli incadrate la alte cheltuieli direct atribuibile sunt urmatoarele:

a) costurile de amenajare a amplasamentului;
b) costurile initiale de livrare si manipulare;
c) costurile de instalare si asamblare;
d) costurile de testare a functionarii corecte a activului;
e) onorarii profesionale si comisioane achitate in legatura cu activul etc."
 
In ce priveste partea de finantare a proiectului prin fonduri nerambursabile, intrebarea dvs este destul de teoretica pentru a elabora o monografie punctuala. Insa, va anexam reglementarile aplicabile si o monografie cu titlu de exemplificare.
 
Dupa cum se cunoaste, primirea de fonduri nerambursabile este considerata o subventie pentru investitii, ce poate avea forma subventiei unor active, cand sunt finantate active imobilizate si subventii pentru venituri, pentru situatiile cand nu sunt finantate active, conform prevederilor de la cap. 8.8. pct. 233 – 238 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
 
Potrivit reglementarilor aferente, o subventie este considerata un venit amanat, se inregistreaza in contul 475 "Subventii pentru investitii", iar pe masura ce se inregistreaza cheltuielile ce au fost finantate, subventia se vireaza la venituri.
 
In exemplul de fata, presupunem ca se achizitioneaza un activ in valoare de 30.000 lei plus TVA, subventionat in proportie de 30%, reprezentand 9.000 lei plus TVA. Subventia se incaseaza in 2012.
 
Inregistrari contabile:
a) evidentiere aprobare subventie:
445 "Subventii" = 475 "Subventii pentru investitii", la data aprobarii contractului;
b) achizitie activ imobilizat de natura echipamentelor:
2131 "Echipamente tehnologice" = 404 "Furnizori de imobilizari" cu suma de 30.000 lei
4426 "TVA deductibila" = 404 "Furnizori de imobilizari"  cu suma de 7.200 lei
c) amortizare lunara, considerand durata normata de  5 ani:
6811 "Cheltuieli cu amortizarile" = 2813 "Amortizare echipamente" cu suma de 30.000 lei / 5 ani / 12 luni = 500 lei
d) incasarea in 2012 a subventiei:
5121 "Conturi la banci in lei" = 445 "Subventii" cu suma de 9.000 lei
e) se va vira la venituri partea din amortizarea lunara reprezentand 30% aferenta perioadei deja scurse, iar ulterior la fiecare calcul de amortizare se va relua in venituri 30% din amortizare. Presupunem ca din 2011 pana la data incasarii subventiei au trecut 7 luni si s-a inregistrat o amortizare in valoare de 3500 lei. La incasarea subventiei se efectueaza inregistrarea:
475 "Subventii pentru investitii" = 7584 «Venituri din subventii pentru investitii» cu suma de 3500 lei x 30% = 1.050 lei.
 
Aceeasi inregistrare se reia la fiecare calcul de amortizare lunara cu suma de 500 lei x 30% = 150 lei.




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaOMFP 3055/2009subventiiinregistrari contabile


Data aparitiei: 18 Aprilie 2012

Votati articolul "Monografie contabila pentru fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X