email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conta Util: Intrarea in gestiune a mijloacelor fixe si amortizarea acestora

Cod CAENamortizare mijloace fixeintrare gestiunerelatii calculintrare inventar


Va oferim mai jos date esentiale privind organizarea documentatiei primare, evidentei si contabilitatii analitice, facand in principal referire la intrarea in gestiune a mijloacelor fixe, precum si la procedura de amortizare aferenta acestora.

Indiferent de modul de intrare in gestiune, pe baza documentelor justificative de provenienta (factura de la furnizor, contractul de societate si documentele de expertiza tehnica in cazul aportului in natura etc.) se face receptia mijlocului fix si se consemneaza in Procesul-verbal de receptie.

Inchirierea mijloacelor fixe se oglindeste in Procesul-verbal de predare-primire, care are la baza contractul de inchiriere. Pentru a stabili existenta efectiva a mijloacelor fixe pe locuri de folosinta si pe responsabili, se va intocmi la fiecare inceput de an Lista de inventariere si de evidenta a mijloacelor fixe.

Contabilitatea analitica a mijloacelor fixe se tine fie folosind Registrul numerelor de Inventar (in care se inscriu numarul de inventar, denumirea si caracteristicile mijlocului fix intrat) si Fisa mijlocului fix (care cuprinde date privind denumirea, numarul de inventar, codul de clasificare, valoarea de intrare, durata de utilizare, norma de amortizare, data punerii in functiune, amortizarea calculata etc.), fie Registrul pentru evidenta mijloacelor fixe (contine aceleasi date ca si fisa mijlocului fix, servind totodata si la stabilirea numerelor de inventar in scopul identificarii mijloacelor fixe).

Amortizarea mijloacelor fixe

Societatile comerciale sunt obligate sa amortizeze imobilizarile corporale si necorporale utilizand unul din regimurile: amortizare liniara, amortizare degresiva sau amortizare accelerata. Competentele de aprobare a regimului de amortizare revin Adunarii Generale a Actionarilor.

Vom explica mai jos modul de calcul al amortizarii liniare pentru ca este cea mai folosita si coincide cu amortizarea fiscala (cheltuielile cu amortizarea contabila astfel calculata sunt in totalitate deductibile).

Important de stiut:

- valoarea de intrare in inventar a unui mijloc fix este compusa din valoarea sa propriu-zisa plus toate cheltuielile ocazionate de aducerea sa in stare de functionare;
- inregistrarea amortizarii in vederea recuperarii cheltuielii cu mijlocul fix se face incepand din luna urmatoare punerii in functiune a echipamentului.

Amortizarea liniara consta in calcularea si alocarea uniforma a valorii contabile de intrare a mijloacelor fixe pe toata durata de functionare exprimata in ani.

Relatiile de calcul sunt:

Amortizarea anuala = Valoarea contabila de intrare x Rata anuala a amortizarii (anuitatea amortizarii) (cota media anuala de amortizare)

Rata anuala a amortizarii % = 100/Durata normala de utilizare %

COD CAEN - CATEGORIA N - Activitati de servicii
administrative si activitati de servicii suport N 20/009


COD CAEN - CATEGORIA N - Activitati de servicii
administrative si activitati N 20/010 de servicii suport


Durata normala de utilizare a imobilizarilor corporale este prevazuta de lege si publicata in Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Cod CAENamortizare mijloace fixeintrare gestiunerelatii calculintrare inventar


Data aparitiei: 16 Mai 2012

Votati articolul "Conta Util: Intrarea in gestiune a mijloacelor fixe si amortizarea acestora":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X