Inregistrari contabile reprezinta inregistrarile soldurilor initiale si a inregistrarilor aferente, cum ar fi verificari si inregistrari ale transferurilor electronice de fonduri; facturi, contracte, registrele cartea mare si registrele intermediare si alte ajustari la situatiile financiare care nu sunt reflectate in jurnalele oficiale pentru intrari.
Organizare inregistrari contabile
Inregistrarile contabile se fac cronologic si sistematic. Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Verificare inregistrari contabile
Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate se intocmeste balanta de verificare, cel putin la incheierea exercitiului financiar, la termenele de
Cartea Verde a Contabilitatii
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
intocmire a situatiilor financiare, a raportarilor contabile, precum si la finele perioadei pentru care entitatea trebuie sa intocmeasca declaratia privind impozitul pe profit/venit, potrivit legii.
Iata cateva exemple de inregistrari contabile aplicate:
Inregistrari contabile cont
Retragerea unui asociat. Inregistrari contabile
Repartizarea profitului net. Inregistrari contabile
Inregistrari contabile la casele de amanet
Livrare intracomunitara: documente necesare inregistrari contabile
Inregistrari contabile care atesta efectuarea cheltuielilor ocazionate de infiintarea societatii, ca imobilizare necorporala sau direct in conturile de cheltuieli
Cheltuielile de constituire pot fi inregistrate in contabilitate ca imobilizari necorporale prin contul 201 - "Cheltuieli de constituire".
Aceste inregistrari contabile cuprind cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate de infiintarea si extinderea activitatii entitatii).