email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilant contabil: structura si norme actuale

bilant contabilraport gestiuneLegea contabilitatiiraportari contabile

Un bilant contabil este cunoscut ca fiind o sinteza care prezinta situatia financiara a unui individ, societate sau organizatie non-profit si infatiseaza o prezentare de ansamblu a activelor si pasivelor circulante ajutand si la intelegerea valorii nete.

Folosing linkul umrator veti gasi Informatii pentru depunerea bilantului contabil pentru 2018.

Bilantul contabil prezinta astfel rezumatul situatiei unui patrimoniu care apartine unei societati si include activele, capitalul propriu si datoriile, ultimele doua elemente fiind denumite si pasive bilantiere.

Structura bilant contabil

De regula, un bilant contabil include activele in partea stanga, urmate de valoarea activelor, de subtotal si total active. Aceeasi structura se aplica si pentru pasive, cu precizarea ca totalul pasivelor se va inregistra in partea inferioara a documentului.



Bilantul contabil include datoriile in partea dreapta, iar fiecarei raspunderi individuale ii este atribuita o valoare.

Obligatia de a intocmi un bilant contabil, conform Legii Contabilitatii 82/1991, revine tuturor agentilor economici astfel incat sa fie redata o situatie clara a situatiei financiare aferente unitatilor patrimoniale.

Principii intocmire bilant contabil

In procesul de constituire a unui bilant contabil, sunt presupuse urmatoarele reguli:

-         respectarea cu buna credinta a regulilor privind evaluarea patrimoniului;

-         respectarea principiilor: prudentei, permanentei metodelor, continuitatea activitatii bilantului de deschidere cu cel de inchidere, a noncompensarii;

-         posturile inscrise in bilant trebuie sa corespunda cu datele inregistrate in  contabilitate, puse de acord cu inventarul.

Structura bilant contabil:

Procedeu principal al metodei contabilitatii si baza informationala fundamentala, bilantul propriu-zis este un tablou care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire  a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.


A)    Bilantul propriu-zis;
B)    Contul de "Profit si pierdere" ( respectiv contul de exercitiu in cazul institutiilor publice );
C)    Anexa la bilant;
D)    Raportul de gestiune.

Vom mentiona doar ca bilantul propriu-zis consta intr-un rezumat care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire  a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.

Bilantul propriu-zis poate fi alcatuit in doua variante sau sisteme, in functie de gruparea intreprinderilor in intreprinderi mici , mijlocii si intreprinderi mari, grupare ce se face in functie de praguri fiscale:

a.      Bilant contabil in sistem simplificat (pentru intreprinderi mici si mijlocii)
b.      Bilant contabil in sistem de baza (pentru intreprinderi mari).

In incheiere, mentionam ca un bilant contabil poate fi utilizat atat pentru bugetul individual de casa, cat si pentru companii pe mai multe niveluri.

 


de Mihaela Pascu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilant contabilraport gestiuneLegea contabilitatiiraportari contabile


Data aparitiei: 05 Ianuarie 2019

Votati articolul "Bilant contabil: structura si norme actuale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X