email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 intrebari despre TVA la incasare. Raspunsurile corecte!

TVA la incasareconcurs 10 intrebarideducere TVAperioada fiscalaraspunsuri corecte


Va mai amintiti, desigur, de Concursul 10 intrebari despre TVA la incasare organizat de noi saptamana trecuta. Pentru a verifica daca ati raspuns corect, va oferim mai jos solutiile exacte.

Castigatorii concursului vor fi anuntati prin e-mail in zilele urmatoare.

1.    Este obligatorie aplicarea sistemului de TVA la incasare pentru toate persoanele impozabile cu cifra de afaceri mai mica sau egala cu 2.250.000 lei?

Raspuns: Adevarat


2.    Persoana impozabila care a solicitat inregistrarea in scop de TVA in luna decembrie 2012,  ca urmare a depasirii cifrei de afaceri de 220.000 lei, si care are ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, va aplica sistemul de TVA la incasare incepand cu luna aprilie 2013.

Raspuns: Adevarat

3.     Persoana impozabila care a solicitat inregistrarea in scop de TVA in luna decembrie 2012,  ca urmare a depasirii cifrei de afaceri de 220.000 lei, dar cu o cifra de afaceri  mai mica de 2.250.000 lei, si care are ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, va notifica organele fiscale pentru aplicarea sistemului de TVA la incasare prin depunere Declaratiei 097, la data de 25 martie 2013.

Raspuns: Fals

4.    NU se aplica sistemul de TVA la incasare in cazul livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii pentru care beneficiarul este o persoana afiliata furnizorului/prestatorului potrivit art. 7 alin. (1) pct. 21.

Raspuns: Adevarat

5.    TVA la incasare se aplica si pentru achizitiile intracomunitare  si pentru operatiile pentru care se aplica taxarea inversa la beneficar mentionate la art 160 din Codul fiscal.

Raspuns: Fals

6.    Un SRL nou infiintat, in octombrie 2012, platitor de TVA lunar, incepand cu 01.12.2012, prin depasirea plafonului in luna octombrie 2012 (facturi emise in valoare de 220.000 lei ), trebuie sa depuna declaratia 097 pana la data de 25 ianuarie 2013 si aplica TVA la incasare incepand cu data de 01.02 2013?

Raspuns: Adevarat

7.    Firmele  A si B sunt firme cu sediul in Romania si inregistrate in scop de TVA. Ambele societati au luna ca si perioada fiscala. A este societate care aplica sistemul de TVA la incasare"; B  nu este societate care aplica sistemul de  "tva la incasare". A si B sunt afiliate. A emite o factura catre B in 05.01.2013 si o incaseaza in 01.06.2013. A va colecta TVA -ul in data de 05.01.2013?

Raspuns: Adevarat

8.    Firmele A si B sunt firme cu sediul in Romania si inregistrate in scop de  tva. Ambele societati au luna ca si perioada fiscala. Ambele societati aplica sistemul de  "tva la incasare".  A si B Nu sunt afiliate. A emite o factura catre B in 05.01.2013 si o incaseaza in 01.06.2013. A va colecta TVA -ul in data de 05 aprilie 2013, iar B va deduce TVA -ul in data de 01.06.2013.

Raspuns: Adevarat

9.    O societate comerciala A care aplica sistemul de  TVA la incasare, emite factura catre o societatea B care nu este inregistrata in scop de TVA. In acest caz, societatea A nu mai are obligatia sa mentioneze pe factura memntiunea "TVA la incasare".

Raspuns: Fals

10.    O societatea comerciala A  face achizitii de la o societate comerciala B  care aplica sistemul de TVA la incasare, iar conform clauzelor contractuale, scadenta facturilor este de 150 zile, si va achita facturile primite la termenul scadent. Societatea B va deduce TVA -ul in cea de -a 90 zi de la data primirii facturii.

Raspuns: Fals

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVA la incasareconcurs 10 intrebarideducere TVAperioada fiscalaraspunsuri corecte


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013

Votati articolul "10 intrebari despre TVA la incasare. Raspunsurile corecte!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X