email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Articole din data 11 Decembrie 2013

26 articole din data 11 Decembrie 2013

Venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului. Cum procedam la completarea Declaratiei 200 de intreprinzatorul individual?

Analizam mai jos situatia unei intreprinderi individuale cu urmatoarea situatie la data de 31.12.2013: - venituri din activitati independente = 20.000 lei; - cheltuieli deductibile = 5.800 lei; - venituri pentru care impozitul se retine la sursa = 5.000 lei (impozit retine este 10%, respectiv 500 lei). Vom raspunde urmatoarelor intrebari: 1. Cand se va completa Declaratia 200 pe...» citeste mai departe aici

Marfuri lipsa la inventar si marfuri degradate. Cum facem inregistrarile contabile?

Vom raspunde urmatoarelor intrebari: A. 1) Care sunt monografia contabila si documentele justificative pentru minusurile la inventar la gestuinea de marfuri tinand cont ca societatea este inregistrata in scopuri de TVA si in sistemul TVA la incasare? 2) Ce implicatii sunt din punct de vedere al TVA si "TVA LA INCASARE"? 3) Ce implicatii sunt din punct de vedere al...» citeste mai departe aici

Cum procedati daca ati primit notificare ANAF privind dizolvarea societatii?

In cazul in care se constata o pierdere a activului net contabil, capitalul social subscris va trebui reintregit sau redus inainte de a se putea face vreo repartizare sau distribuire din profit, conform Art. 69 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale. Aceasta prevedere este obligatorie pentru toti operatorii economici, pentru toate societatile comerciale. Nu exista un termen...» citeste mai departe aici

In atentia persoanelor inregistrate in scopuri de TVA: Nu uitati de Declaratia 390 VIES

Reamintim contribuabililor, persoane impozabile, inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care au efectuat livrari intracomunitare scutite de taxa, achizitii intracomunitare de bunuri taxabile, livrari de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, precum si prestari/achizitii de servicii intracomunitare, ca, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare unei...» citeste mai departe aici

Care este termenul-limita pentru facturarea unui aviz de insotire a marfii?

Mentionam ca in ce priveste facturile pentru livrarile de bunuri si termenul limita de emitere, se tine cont de prevederile Codului fiscal. Potrivit art. 155 alin. (14) si (15) din Codul fiscal, pentru livrarile intracomunitare de bunuri efectuate in conditiile art. 143 alin. (2), persoana impozabila are obligatia de a emite o factura cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei...» citeste mai departe aici

Sistemul TVA la incasare. Cum determinam cifra de afaceri?

Vom stabili daca pentru calculul cifrei de afaceri pentru depasirea plafonului de 2.250.000 lei se ia in calcul total venituri (CLS. 7) sau daca vom lua in calcul operatiunile exigibile din Declaratia 300. Potrivit art. 134 indice 2 alin. (3) din Codul fiscal, se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei pe valoare adaugata intervine la data incasarii contravalorii...» citeste mai departe aici

Cheltuieli cu transportul. Cum procedam la decontarea bonurilor de combustibil?

In cazul unei deplasari in interes de serviciu cu autoturism proprietate personala, vom stabili daca se poate accepta la decontare un bon fiscal de combustibil cu o data ulterioara datei deplasarii, precum si daca exista un numar limitat de zile. Cadrul legal care reglementeaza drepturile si obligatiile personalului din institutiile publice pe perioada delegarii este HG 1860/2006. In cazul...» citeste mai departe aici

Imprumut acordat unei persoane afiliate de catre un ONG. Cum inregistram in contabilitate?

In randurile urmatoare, analizam cazul unui ONG care infiinteaza o societate comerciala in care este asociat unic. Pana la inceperea activitatii societatii comerciale nou-infiintate, ONG-ul finanteaza diverse cheltuielile pentru infiintarea si demararea activitatii acesteia din urma sub forma de imprumut. Vom stabili cum se inregistreaza in contabilitatea ONG-ului imprumutul acordat socitatii...» citeste mai departe aici

PFA expertize judiciare. Ce contributii se vor plati?

In randurile urmatoare, analizam cazul unui PFA care efectueaza experize judiciare si extrajudiciare. Vom stabili ce contributii se vor plati si declara pentru sumele incasate, in conditiile in care persoana fizica autorizata este si salariat, avand doua contracte de munca cu timp partial (4+4 ore). Cu privile la contributii pentru pensii, conform art 296^23 alin 4 din Codul fiscal,...» citeste mai departe aici

Contul 455: In ce conditii se va plati impozitul pe venit in cazul diferentelor favorabile?

Analizam mai jos cazul in care asociatii unei microintreprinderii imprumuta societatea in vederea desfasurarii activitatii. Imprumuturile se fac pe baza unui contract de imprumut in valuta, dar sumele se depun atat in lei (in contul de lei), cat si valuta (in contul de valuta). Vom stabili daca soldul contului 455 se va reevalua la fiecare sfarsit de luna, precum si daca se va plati impozit...» citeste mai departe aici

Creanta din anul 2010. Dobanda legala penalizatoare

Analiza noastra se opreste astazi asupra situatiei unei firme care a facturat servicii in baza unui contract in suma de 50.250,00 lei la data de 15.08.2010 cu scadenta la 15.09.2010. Desi beneficiarul a semnat receptia lucrarii, acesta nu a platit debitul. Furnizorul a actionat in instanta debitorul si cere si dobanzi penalizatoare pentru perioada respectiva. Neexistand o cota procentuala,...» citeste mai departe aici

Contract de leasing. Cum facem inregistrarea platii primelor de asigurare?

In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati care a incheiat un contract de leasing financiar, contract incheiat intre beneficiar, firma de leasing si o societate de asigurare. Lunar se factureaza de catre firma de leasing contravaloarea ratei de leasing si a dobanzii aferente, iar de catre firma de asigurare se factureaza contravaloarea asigurarii CASCO si a asigurarii de...» citeste mai departe aici

Cifra de afaceri pentru aplicarea regimului special de scutire. Ce venituri luam in calcul?

In randurile urmatoare, analizam cazul unei persoane fizice autorizate (PFA) care a fost platitoare de TVA in perioada martie 2012-12 ianuarie 2013 (data anularii inregistrarii in scopuri de TVA). Se va stabili astfel daca pentru cifra de afaceri (veniturile facturate) in anul 2013 se va lua in calcul si perioada 01- 12 ianuarie, pana la atingerea plafonului de 65.000 euro sau daca se va tine...» citeste mai departe aici

Lichidare societate. Cum facem inregistrarile contabile pentru bilantul de lichidare?

Vom stabili mai jos care sunt articolele contabile ce trebuie facute in vederea intocmirii unui bilant de lichidare, avand in vedere urmatoarele solduri: cont 1012 - credit 200 lei, cont 1171 - debit 76894.37 lei, cont 2131 - debit 2142.86 lei, cont 2813 - credit 491.08 lei, cont 4482 - debit 8203.17 (reprezentand TVA de recuperat), cont 4551 - credit 86565.57 lei si cont 5311 - 16.25 lei....» citeste mai departe aici

Acordare avansuri de deplasare pe card bancar. Cum facem inregistrarile contabile?

Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unui salariat care se deplaseaza in alte judete in delegatie. Salariatului i se trimit bani printr-un cont bancar al societatii. La intoarcerea in firma, salariatul justifica banii retrasi din contul firmei cu ajutorul chitantelor, intocmind un decont-delegatie. Vom stabili daca acest procedeu este corect, verificand totodata si care vor fi inregistrarile...» citeste mai departe aici

Bunuri achizitionate de la o societate din grup. Cum procedam in ce priveste costul de achizitie?

Analizam mai jos cazul unei companii care face parte dintr-un grup mondial. Societatea doreste sa achizitioneze de la o alta companie (parte a aceluiasi grup), ce functioneaza in Polonia, niste materiale. Totusi, aceste materiale au fost folosite si date in consum in tara de origine, insa, intrucat inca mai sunt in stare de functionare, se doreste sa fie refolosite si in Romania. Vom vedea...» citeste mai departe aici

Mijloace fixe cu durata de functionare expirata. Cum procedam la reevaluare?

Vom stabili mai jos in ce masura mai este necesara reevaluarea cladirilor amortizate integral avand in vedere prevederile art. 121 alin. (3) OMFP 3055, precum si in ce baza se stabileste daca o imobilizare corporala integral amortizata mai poate sau nu sa fie utilizata. Vom vedea daca este suficienta inserarea in raportul de evaluare a unei astfel de opinii de catre evaluatorul autorizat si,...» citeste mai departe aici

Subventie POSCCE. Cum facem inregistrarile contabile?

Analizam mai jos cazul unei societati X care a incehait un contract cu ANCS cu fonduri europene "POS CCE", valoarea finantarii fiind nerambursabila 100% din cheltuielile eligibile, obiectul acestuia fiind realizarea pe studiu de cercetare a unui soft de detectare. Contractul prevede primirea unei prefinantari din valoarea totala. Vom vedea cum se recunoaste in contabilitate valoarea...» citeste mai departe aici

Operatiuni triunghiulare intre societati din tari diferite. Cum procedam la facturare?

Analizam mai jos modul in care vom gestiona, din punct de vedere al facturarii si al documentelor justificative, desfasurarea unor operatiuni triunghiulare. Astfel, o societate din Bulgaria cumpara autoturisme din Franta si le vinde in Romania. Trailerul care aduce masinile pe platforma, transportator autorizat, nu mai trece autoturismele prin Bulgaria, ci le aduce direct in Romania. Vom stabili...» citeste mai departe aici

Bunuri primite cu titlu gratuit. Cum facem inregistrarea in contabilitate?

Analizam mai jos cazul unei societati (persoana juridica romana) inregistrate in scopuri de TVA in Romania (A) care primeste in custodie un stoc de materiale de la un furnizor din Olanda (B), inregistrat in scopuri de TVA in Olanda. Furnizorul nu este inregistrat in scopuri de TVA in Romania. Acesta transfera regulat bunuri intr-un depozit aflat in Romania catre societatea romaneasca (transport...» citeste mai departe aici

Cedare bun imobilizat de la filiala. Cum procedam in ce priveste evaluarea?

La vanzarea unui utilaj second-hand din fabrica catre societatea-mama din Germania s-a cerut furnizorului o evaluare a acestuia pentru stabilirea pretului de vanzare (s-a luat in considerare si gradul de uzura). Vom stabili daca este necesar sa se apeleze si la o firma de evaluare. Precizam astfel ca ar fi corect ca evaluarea unui bun imobilizat sa fie facuta de o persoana fizica sau juridica...» citeste mai departe aici

Inregistrare lucrare refuzata. Cum procedam din punct de vedere contabil?

Va oferim mai jos modalitatea de intocmire a unei monografii contabile in cazul in care o societate comerciala cu obiect de activitate 2512 are refuzata o lucrare la montaj. Vom stabili astfel ce se intampla cu materia prima de la lucrare si cum se descarca din gestiune. Precizam ca, la elaborarea monografiei contabile aplicabile, consideram ca obiectul de activitate al societatii este...» citeste mai departe aici

Asociatie non-profit. Cum facem inregistrarea punctului de lucru?

In ce priveste inregistrarea unui punct de lucru al unei asociatii, mentionam ca din prevederile art. 13-13 indice 1 din OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii reiese ca numai filialele asociatiilor non-profit, ca structuri teritoriale cu personalitate juridica sunt supuse inregistrarii in Registrul asociatilor si fundatiilor deschis la judecatorie, nu si sucursalele, constituite ca...» citeste mai departe aici

Bunuri furate. Cum facem inregistrarile contabile?

Va prezentam mai jos procedura contabila pe care o urmam ca societate in urma unui furt, stabilind in baza caror documente se poate scoate marfa din gestiune. Chiar daca ancheta este in curs de solutionare, la momentul cand ati chemat Politia pentru constatarea furtului, aceasta a intocmit un act doveditor al lipsei (un Proces-Verbal de constatare).   In acest document sunt enumerate,...» citeste mai departe aici

Noua propunere pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscale

ANAF a publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare. Prin Normele metodologice date in aplicarea art. 55 alin.(4) lit. m) si art....» citeste mai departe aici

Saptamana de relaxare FISCALA aduce surprize contabililor care...

    Contabilii care au muncit din greu tot anul, vor pastra ritmul si in viitor. Este o inertie benefica din toate punctele de vedere. Nimeni nu neaga faptul ca educatia continua te ajuta in viata profesionala si, implicit, si in viata personala. In fond, intr-o companie care se respecta, angajatii promoveaza atunci cand li se ofera sansa sa se afirme. Insa daca nu pot sustine...» citeste mai departe aici


Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X