Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Firma noastra isi inchide 4 sedii secundare, dintre care 2 au mai putin de 5 salariati si 2 au mai mult de 5 salariati, toate avand CUI. Cum se declara aceasta situatie la ANAF, prin ce declaratii si cum se depun acestea — online sau la ghiseu?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In urma unui control de la ANAF, s-a primit un proces-verbal in care se dispune societatii corectarea/(re)calcularea rezultatului fiscal (anul 2023), precum si a tuturor obligatiilor fiscale cu retinere la sursa si a contributiei asiguratorii pentru munca, asa cum au fost estimate de echipa de control. Contributiile si CAM-ul estimate sunt pentru anii 20202023, fiind mentionata valoarea estimata totala, precum si cea aferenta fiecarui an in parte. 1. Trebuie depusa rectificativa pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: 1. In foile de deplasare se poate trece la observatii naveta, in conditiile in care in decizia de atribuire a masinii de serviciu se mentiona ca locul de munca se afla in afara localitatii de domiciliu (40 km) si ca este necesar un mijloc de transport pus la dispozitie de societate? Am fost informati, in urma unui control ANAF urmatoarele: conform Codului fiscal trebuie scris la rubrica Observatii de la domiciliu catre locul de munca si invers pentru a fi considerate corect intocmite. 2. In urma...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns privind ce taxe si impozite trebuie sa plateasca o persoana fizica angajata ca marinar, avand in vedere urmatoarele: * Se incheie un acord de prestari servicii intre consultant si aplicant.
* Consultantul este o companie inregistrata in Romania, care ofera servicii de suport pentru intreprinderi in domeniul maritim.
* Aplicantul este un marinar care isi ofera serviciile la cererea consultantului, pe baza de colaborare (nave cu pavilion strain).
* Aplicantul nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firma A are doi asociati olandezi. Lunar se intermediaza achizitii de mobilier de la firme romanesti, cu vanzare catre firma B din Olanda (unul dintre asociati detine capital la acea firma). In obiectele secundare autorizate ale firmei A exista: intermedieri, comisioane si transporturi marfuri. In luna mai s-au primit doua facturi de transport de la firma C, cu TVA, pentru 18 loturi de marfa intermediate de firma A, care s-au facturat mai departe catre firma B cu explicatia comision...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: SRL-urile care au emis facturi electronice pentru livrari de bunuri/prestari de servicii, in relatia B2B, respectiv B2C (din 01.01.2025), transmise in SPV, au obligatia sa se inregistreze in Registrul Ro e-Factura incepand cu 01.07.2025, daca nu s-au inregistrat optional?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<