ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului) informeaza ca pe perioada starii de urgenta expertii contabili si contabilii autorizati vor putea proceda la transmiterea cererilor de inregistrare in registrul comertului si a documentelor aferente, pentru profesionistii inregistrati in registrul comertului, in baza imputernicirilor sub semnatura privata, emise de reprezentantii profesionistilor, si acordate in conformitate cu prevederile contractelor de prestari servicii de contabilitate, exclusiv, prin mijloacele electronice.
Iata mai jos anuntul complet facut de institutie:
"1. Pe perioada starii de urgenta, respectiv 30 de zile de la data emiterii Decretului Presedintelui Romaniei nr.195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212/2020, persoanele care au calitatea de expert contabil si contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea cererilor de inregistrare in registrul comertului si a documentelor aferente, pentru profesionistii inregistrati in registrul comertului, in baza imputernicirilor sub semnatura privata, emise de reprezentantii profesionistilor, si acordate in conformitate cu prevederile contractelor de prestari servicii de contabilitate, exclusiv, prin mijloacele electronice.

Cartea Verde a Contabilitatii

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
2. Masura de mai sus este adoptata in contextul starii de urgenta decretate si are menirea sa sprijine mediul de afaceri in vederea transmiterii prin mijloace electronice a cererilor de inregistrare. In acest sens, precizam ca prevederile art. 18 alin. (2) si (3) din Nomele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C./2008, se aplica in continuare, cu mentiunea ca cererile de inregistrare pot fi transmise prin mijloace electronice si de salariati ai profesionistului, in baza imputernicirii emise de acesta, prin reprezentantul sau legal, in conditiile legii.
3. In acord cu dispozitiile OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificarile si completarile prin Legea nr.182/2016, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pot sa se adreseze si birourilor de asistenta din cadrul primariilor, infiintate conform art. 35 din ordonanta de urgenta referita, in vederea transmiterii, prin intermediul acestora, a cererilor de inregistrare in registrul comertului, in format electronic."