Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017

oanaf 581/2017tranzactiicurator fiscaladministratia fiscala nerezidenti

Regasiti mai jos, sub forma unei analize comparative, modificarile aduse de Ordinul 581 din 25 ianuarie 2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central. Publicat in: Monitorul Oficial Nr. 105 din 7 februarie 2017.

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 2 - (1) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti este organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de urmatoarele categorii de contribuabili:

(2) Pentru contribuabilii nerezidenti prevazuti la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


OPANAF 581/2017

Intrarea in vigoare

10 zile de la data publicarii (17.02.2017)

1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins:

"d) persoane juridice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit, potrivit art. 38 din Codul fiscal, sau pot opta pentru regularizarea impozitului pe profit, potrivit art. 225 si 227 din Codul fiscal; e) persoane fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
f) persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania, respectiv persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care obtin venituri din Romania in calitate de artist de spectacol sau ca sportiv, din activitatile artistice si sportive, si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 sau 227 din Codul fiscal."


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele fizice si juridice nerezidente prevazute la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si pentru toata perioada cat aceste persoane au calitatea de contribuabil/platitor."


3. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Pentru persoanele fizice nerezidente prevazute la alin. (1) lit. f), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare incepand cu data realizarii optiunii de regularizare a impozitului pe venit."

OPANAF nr. 3.775/2015

(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, aplicate persoanelor fizice si juridice nerezidente.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

4. La articolul 2, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, precum si a cheltuielilor judiciare, stabilite in sarcina persoanelor fizice si juridice nerezidente."

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia sau opteaza s a i si desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz.


OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

5. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu exceptia celor prevazute la art. 2 alin. (1), si care au obligatia sau opteaza sa isi desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz."

OPANAF nr. 3.775/2015

(2) in cazul persoanelor fizice nerezidente care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit, potrivit legii, care efectueaza tranzactii prin intermediar, societate de administrare a investitiilor sau societate de investitii autoadministrata, rezidenti fiscali romani, si obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

6. La articolul 7, alineatul (2) se abroga.


OPANAF nr. 3.775/2015
Art. 8 - in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine:
a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara;
b) pentru vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate;
c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea/cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI
7. Articolul 8 se abroga.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2017


Votati articolul "Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contracte diverse - semnaturi si plati

Intrebare: Buna dimineata !

Noul director al institutiei noastre publice cere ca orice Contract
( de munca, comercial, de prestari servicii, etc.) ce va fi incheiat intre institutia noastra si
alte persoane fizice sau juridice sa fie semnat
de salariatul care l-a completat cu toate datele necesare,
apoi sa fie vizat de jurist, si semnat si de contabilul sef si salariatul care pune viza CFP.

Dar, sunt totusi perioade cand unii salariati nu sunt prezenti la serviciu
( sunt in concediu de odihna,..).

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne dati un sfat,
si sa ne spuneti daca unul dintre acesti salariati nu sunt la serviciu,
mai pot semna un contract ulterior incheierii lui, atunci cand vor veni din concediu ?

Directorul cere ca un Contract ce a fost incheiat saptamana trecuta
sa fie semnat saptamana aceasta si de contabilul sef,
care a venit din concediul de odihna,
pentru ca altfel, spune el, nu poata sa faca plata.

Contabilul sef poate semna contractul doar cu data de acum,
cand este prezent la serviciu.
Consider ca o semnatura retroactiva ar constitui un fals in inscrisuri.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un sfat in cazul prezentat.


Raspuns: Semnare contractelor se face de persoanele desemnate urmand procedurile. In cazul perioadei de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X