Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017

oanaf 581/2017tranzactiicurator fiscaladministratia fiscala nerezidenti

Regasiti mai jos, sub forma unei analize comparative, modificarile aduse de Ordinul 581 din 25 ianuarie 2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central. Publicat in: Monitorul Oficial Nr. 105 din 7 februarie 2017.

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 2 - (1) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti este organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de urmatoarele categorii de contribuabili:

 (2) Pentru contribuabilii nerezidenti prevazuti la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


OPANAF 581/2017

Intrarea in vigoare

10 zile de la data publicarii (17.02.2017)

1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins: 

"d) persoane juridice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit, potrivit art. 38 din Codul fiscal, sau pot opta pentru regularizarea impozitului pe profit, potrivit art. 225 si 227 din Codul fiscal; e) persoane fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
f) persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania, respectiv persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care obtin venituri din Romania in calitate de artist de spectacol sau ca sportiv, din activitatile artistice si sportive, si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 sau 227 din Codul fiscal."


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele fizice si juridice nerezidente prevazute la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si pentru toata perioada cat aceste persoane au calitatea de contribuabil/platitor."


3. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Pentru persoanele fizice nerezidente prevazute la alin. (1) lit. f), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare incepand cu data realizarii optiunii de regularizare a impozitului pe venit."

OPANAF nr. 3.775/2015

(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, aplicate persoanelor fizice si juridice nerezidente.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

4. La articolul 2, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, precum si a cheltuielilor judiciare, stabilite in sarcina persoanelor fizice si juridice nerezidente."

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia sau opteaza s a i si desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz.


OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

5. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
"Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu exceptia celor prevazute la art. 2 alin. (1), si care au obligatia sau opteaza sa isi desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz."

OPANAF nr. 3.775/2015

 (2) in cazul persoanelor fizice nerezidente care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit, potrivit legii, care efectueaza tranzactii prin intermediar, societate de administrare a investitiilor sau societate de investitii autoadministrata, rezidenti fiscali romani, si obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

 6. La articolul 7, alineatul (2) se abroga.


OPANAF nr. 3.775/2015
Art. 8 - in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine:
a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara;
b) pentru vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate;
c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea/cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI
7. Articolul 8 se abroga.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2017


Votati articolul "Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA, declaratia 301 actualizata in 2016, inca se depune pt prestari servicii ?

Intrebare: Buna ziua,

Se [mai] depune declaratie 301 daca au fost efectuate _numai_ prestari de servicii in luna anterioara?

Descriere pe larg:
Sunt PFA neplatitor de TVA in Romania. Pentru tranzactii intracomunitare am CIF de TVA inregistrat in ROI (conform art 153^1).
Activitatea mea este numai de prestare servicii (de IT, daca are vreo importanta) catre companii intracomunitare. Pana in 2016 am depus lunar fara probleme declaratiile 390 si 301, pentru sumele, respectiv facturile emise pentru prestarea de servicii. Mai nou, declaratia 301 a fost actualizata si nu mai are nicio rubrica unde ar putea fi incadrate "prestari servicii".
Pentru sectiunile din ultima versiune a declaratiei 301 fie (Sectiunile 1, 2, 3, 4) titlul incepe cu "Achizitii", fie (Sectiunea 4.1) se refera la persoanele "carora li se livreaza [...]", "din cauza cărora bunurile ies din regimurile [...]", "care sunt beneficiare ale unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România [...]".
Daca totusi trebuie depusa in continuare, in ce sectiune ma incadrez?

De asemenea, rubrica "Temeiul legal pentru depunerea formularului 301 dupa anularea rezervei verificarii ulterioare" de la inceputul declaratiei, la ce se refera si pe care casuta ar trebui sa o bifez eu?

Multumesc anticipat!

Raspuns: Se declara in continuare in formularul de tva prestatiile intracomunitare, in cazul dumneavoastra la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X