Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017

oanaf 581/2017tranzactiicurator fiscaladministratia fiscala nerezidenti

Regasiti mai jos, sub forma unei analize comparative, modificarile aduse de Ordinul 581 din 25 ianuarie 2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central. Publicat in: Monitorul Oficial Nr. 105 din 7 februarie 2017.

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 2 - (1) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti este organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de urmatoarele categorii de contribuabili:

(2) Pentru contribuabilii nerezidenti prevazuti la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


OPANAF 581/2017

Intrarea in vigoare

10 zile de la data publicarii (17.02.2017)

1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins:

"d) persoane juridice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit, potrivit art. 38 din Codul fiscal, sau pot opta pentru regularizarea impozitului pe profit, potrivit art. 225 si 227 din Codul fiscal; e) persoane fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
f) persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania, respectiv persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care obtin venituri din Romania in calitate de artist de spectacol sau ca sportiv, din activitatile artistice si sportive, si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 sau 227 din Codul fiscal."


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii



2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele fizice si juridice nerezidente prevazute la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si pentru toata perioada cat aceste persoane au calitatea de contribuabil/platitor."


3. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Pentru persoanele fizice nerezidente prevazute la alin. (1) lit. f), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare incepand cu data realizarii optiunii de regularizare a impozitului pe venit."

OPANAF nr. 3.775/2015

(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, aplicate persoanelor fizice si juridice nerezidente.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

4. La articolul 2, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, precum si a cheltuielilor judiciare, stabilite in sarcina persoanelor fizice si juridice nerezidente."

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia sau opteaza s a i si desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz.


OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

5. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu exceptia celor prevazute la art. 2 alin. (1), si care au obligatia sau opteaza sa isi desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz."

OPANAF nr. 3.775/2015

(2) in cazul persoanelor fizice nerezidente care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit, potrivit legii, care efectueaza tranzactii prin intermediar, societate de administrare a investitiilor sau societate de investitii autoadministrata, rezidenti fiscali romani, si obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

6. La articolul 7, alineatul (2) se abroga.


OPANAF nr. 3.775/2015
Art. 8 - in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine:
a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara;
b) pentru vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate;
c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea/cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI
7. Articolul 8 se abroga.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oanaf 581/2017tranzactiicurator fiscaladministratia fiscala nerezidenti

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2017


Votati articolul "Analiza comparativa: Schimbarile aduse de OANAF 581/2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Trebuie o Nota contabila ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi a venit de la Judecatorie - Sectia Penala o Adresa in care
ni s-a adus la cunostinta faptul ca
salariatul nostru-gestionar a fost trimis in judecata
pentru savarsirea faptei de distrugere,
ca urmare a faptului ca un alt coleg cu salariatul
a facut Plangerea penala.
Totodata, ni s-a cerut sa raspundem in scris
daca institutia noastra se constituie parte civila vatamata.

Va rog frumos sa imi spuneti
- daca pentru dovedirea prejudiciului suferit de institutia noastra
este suficienta doar o Oferta de pret
a unui furnizor, cu produsele distruse si valoarea de achizitie ?
sau
- va trebui o Nota contabila ?
Ce ar trebui sa contina acea Nota contabila ?

- juristul a spus ca este obligatorie o Nota contabila
pentru dovedirea unui prejudiciu.
In lipsa Notei contabile,
se va pierde procesul si
nu se va putea recupera prejudiciul suferit de institutia noastra.
Este adevarat ?
Ce Lege impune intocmirea unei Note contabile
pentru recuperarea unui prejudiciu ? si faptul ca este obligatorie ?

Ajutati-ma va rog frumos si cu cateva sfaturi
cum ar trebui sa se procedeze.






Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri !!!!........ » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X