email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 6 - 10 aprilie

contabilitatefiscalitate


Reflectarea in contabilitate a avantajelor in natura

Acordarea de avantaje in natura la nivelul unei societati face parte din politica acesteia, fiind considerata o intelegere contractuala sau tacita intre reprezentantii societatii si angajatii sai. De multe ori, acordarea de avantaje in natura pentru salariati constituie o buna practica a societatii de stimulare a salariatilor.

Reflectarea in contabilitate a acordarii acestor avantaje se face avandu-se in vedere continutul economic al tranzactiilor efectuate, respectandu-se astfel principiul contabil prevalenta economicului asupra juridicului.

Din punct de vedere fiscal (impozit pe venit, T.V.A., impozit pe profit) se respecta prevederile fiscale din Codul fiscal.

Conform legislatiei actuale, sunt considerate venituri din salarii, toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Conturile din clasa 5 Conturi de trezorerie – baza de date utilizata pentru intocmirea Situatiei fluxurilor de trezorerie

Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile care depasesc limitele a doua din criteriile de marime prevazute la pct. 3 alin. (1) din reglementarile mentionate intocmesc situatii financiare anuale din componenta carora face parte „Situatia fluxurilor de trezorerie”.

Entitatile care nu depasesc limitele a doua din criteriile de marime prevazute la pct. 3 alin. (2) din aceste reglementari intocmesc situatii financiare simplificate, la care pot adauga optional si „Situatia fluxurilor de trezorerie”. Obiectivul „Situatiei fluxurilor de trezorerie” este de a prezenta informatii cu privire la miscarile de numerar si de echivalente de numerar ale unei entitati, care clasifica fluxurile de trezorerie in timpul perioadei pe activitati de exploatare, investitie si finantare.

Entitatea care hotaraste ca aceasta situatie sa constituie componenta a situatiilor financiare anuale, trebuie sa prezinte informatiile continute de situatia fluxurilor de trezorerie pentru doua perioade succesive. Aceasta pentru ca informatiile cuprinse in toate componentele situatiilor financiare anuale sa poata fi comparabile...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Reflectarea in contabilitate a activitatilor de demolare a cladirilor si constructia altora noi

Ultimii ani au adus o crestere semnificativa a activitatii de constructie, atat in mediul urban, cat si in mediul rural.

Societatile de constructii efectueaza lucrarile fie in contul clientului, pe terenul acestuia cu predarea la cheie a constructiei, fie prin achizitia terenului si ridicarea constructiei in regie proprie, urmand ca imobilul sa fie ulterior inchiriat, vandut sau utilizat pentru necesitati proprii.

Societatile de constructii efectueaza lucrarile fie in contul clientului, pe terenul acestuia cu predarea la cheie a constructiei, fie prin achizitia terenului si ridicarea constructiei in regie proprie, urmand ca imobilul sa fie ulterior inchiriat, vandut sau utilizat pentru necesitati proprii...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

 

 

 Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

 

In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, provizioanele sunt destinate sa acopere datoriile a caror natura este clar definita si care la data bilantului este probabil sa existe sau este cert ca vor exista, dar care sunt incerte in ceea ce priveste valoarea sau data la care vor aparea.

Provizioanele nu isi au expresia in fonduri financiare care se gasesc depozitate undeva. Provizioanele sunt simple conventii contabile care, in fapt, urmaresc sa se evite distribuirea unor sume din profitul entitatii catre actionari, nedistribuirea lor avand un efect asupra disponibilitatilor banesti ale entitatii. Din punct de vedere operational insa, se poate dispune de aceste sume pentru activitatea curenta, rolul provizioanelor fiind acela de mentinere a capitalului financiar.

Practic, provizioanele nu reprezinta altceva decat corelarea inregistrarilor scriptice cu ceea ce se prezinta de fapt in activitatea entitatii, corelare facuta prin reglarea valorii activelor si datoriilor inregistrate in evidentele contabile la costul istoric si aducerea lor la valoarea de utilitate sau valoarea justa...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 10 Aprilie 2009

Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 6 - 10 aprilie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X