Firma ta se pregateste de implementarea campaniei de Black Friday si nu cunosti etapele din sfera contabilitatii? Iti oferim un material complet despre campaniile de reduceri - reglementari contabile si juridice, model de regulament, monografie contabila si multe alte informatii importante.
Subiectul studiului de caz este o societate care intentioneaza cu ocazia Black Friday sa ofere clientilor ce cumpara lentile progresive, ramele ochelarilor gratis. Societatea este platitoare de TVA si de impozit pe micro.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Organizarea campaniei de Black Friday - reglementari contabile: raspunsul specialistului
Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile pret nou, pret vechi langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale).
Reducerile din promotia Black Friday Romania 2021 sunt aplicate la pretul de referinta cel mai mic practicat in ultimele 30 zile.
Orice vanzare cu pret redus, indiferent de tip, trebuie sa fie insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei (soldare/soldari/solduri, lichidare, promotii ), insotita de data de debut si de durata acesteia.
In cazul in care oferta este deja in derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil .
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examen Consultant Fiscal 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Acordarea reducerilor comerciale este reglementata atat din punct de vedere contabil, cat si din punct de vedere juridic.
Din punct de vedere contabil, potrivit prevederilor OMFP 1802/2014 reducerile comerciale pot fi, de exemplu:
a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;
b) remizele - se primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential; si
c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.
Din punct de vedere al cuantumului reducerilor acordate trebuie avute in vedere prevederile OG 99/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit art. 16-17 din ordonanta mentionata, prin vanzari cu pret redus se intelege:
a) vanzari de lichidare;
b) vanzari de soldare;
c) vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
d) vanzari promotionale;
e) vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;
f) vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;
g) vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
h) vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;
i) vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat.
Art. 17 stipuleaza in mod clar ca este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a) - c), e) - i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare.
Art. 32 precizeaza ca vanzarile promotionale sunt vanzarile cu amanuntul/vanzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vandute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vanzare pe durata intregii perioade anuntate a vanzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil.
Vanzarile cu pret redus prevazute la art. 16, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, sunt supuse urmatoarelor reguli de fixare si publicitate a preturilor:
a) Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
b) Orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand:
- publicitatile comparative de pret;
- anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre;
- anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare.
c) Publicitatea prin catalog si ofertele de reducere de preturi, lansate de comerciantii care practica vanzarea prin corespondenta, pot fi valabile numai pana la epuizarea stocurilor, cu conditia ca aceasta mentiune sa figureze vizibil si lizibil in catalog.
d) Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
- fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
- fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;
- fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.
e) Se interzice ca o reducere de pret pentru un produs si/sau serviciu sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu.
f) Toate documentele justificative legale care atesta veridicitatea pretului de referinta trebuie sa fie pastrate pentru a putea fi prezentate ori de cate ori este nevoie organelor de control abilitate.
g) Orice anunt de reducere de preturi ce nu corespunde reducerii practicate efectiv in raport cu pretul de referinta este considerat o forma de publicitate inselatoare si este sanctionat conform reglementarilor legale in vigoare.
(2) Aceste reguli nu se aplica atunci cand reducerile de pret pe produs rezulta din cresterea cantitatii de produs continuta in ambalajul utilizat in mod uzual in comercializarea acestora sau din cresterea numarului de produse identice oferite spre vanzare intr-un ambalaj colectiv.
Astfel, din punct de vedere legal o societate poate acorda reduceri comerciale, atat timp cat pretul de vanzare nu se situeaza sub costul de achizitie.
Aceasta analiza vizeaza atat un produs in parte cat si un ansamblu de produse, cum este cazul unui produs oferit gratuit.
Reducerea se va inscrie pe factura sau pe bonul fiscal.
Ca document se va intocmi decizia administratorului prin care se acorda reducerea comerciala in modul propus.
Se va mentiona pretul/bucata rezultat ca urmare a reducerii aplicate, fata de pretul initial precum si reducerea procentuala ce revine.
Din punct de vedere contabil
Atunci cand vanzarea de produse si acordarea reducerii comerciale sunt realizate in acelasi moment reducerile comerciale ajusteaza veniturile din vanzare.
Inregistrare vanzare lentile rame: 1000 lei 800 lei = 1.800 lei
Discount 100% la rame : total de incasat 1.000 lei plus tva
411 = % 707,4427 cu valoarea de 1.000 lei plus tva
Pentru reducerile de pret aplicabile se intocmeste un Proces verbal de schimbare de pret.
Toate aceste reduceri care se acorda, trebuie sa fie decise de cineva, motiv pentru care de regula se concepe un regulament al campaniei de reduceri, public pe site ul online, aplicabil in mod egal oricarui client al magazinului.
REGULAMENT CAMPANII REDUCERI model:
Articolul 1.Organizatorul campaniilor de reduceri
Articolul 2. Durata. Locul desfasurarii.
Art.2.1. Campaniile promotionale se desfasoara periodic pe site-ul . sau pe site-uri partenere de anunturi
Art.2.2. Perioada de acordare a produselor aflate in promotie este mentionata la sectiunea Regulament campanii reduceri pentru ofertele lunii curente vizibile in paginile site-ului scaunedetop.ro; reducerile se refera la perioada ianuarie decembrie 2021 si pot varia lunar sau trimestrial prin afisarea acestora prin intermediul site-ului sau ale partenerilor mentionati mai sus.
Articolul 3. Produse participante la campanie
Articolul 4. Dreptul si conditiile de participare
Articolul 5. Modul de desfasurare a campaniilor promotionale
Articolul 6. Modalitate identificare si cumparare
Articolul 7. Limitarea Raspunderii
Articolul 8. Taxe si impozite
Organizatorul campaniilor este raspunzator de plata taxelor sau obligatiilor financiare, conform prevederilor legale in vigoare. Prezentele campanii se desfasoara cu scopul stimularii vanzarilor.
Articolul 9. Litigii
Articolul 10. Intreruperea campaniei promotionale
Articolul 11. Regulamentul promotiilor este afisat si disponibil pe site-ul . pe toata perioada de desfasurare a promotiilor.
Alte mentiuni:
*Promotiile sunt valabile la comanda online in limita stocului disponibil
*Reducerile din promotia Black Friday Romania 2021 sunt aplicate la pretul de referinta cel mai mic practicat in ultimele 30 zile.
*Livrare gratuita la minim doua produse comandate si achitate prin transfer bancar online sau prin Ordin de plata la banca.
*Preturile produselor includ TVA.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.