email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat

crente bugetarecomision datoratindemnizatie de somajLegea 571/2003OUG 17/2011

In Monitorul Oficial a fost publicata OUG 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Art. I
(1) Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

(2) Administrarea creantelor bugetare prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia masurilor de executare silita.

(3) Executarea silita a creantelor bugetare prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in temeiul inscrisurilor in care sunt individualizate creantele si care reprezinta titluri executorii.

(4) Inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale competente titlurile prevazute la alin. (3), neatacate in termenul legal si devenite executorii, ori, dupa caz, vor comunica dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora.

Art. II
Responsabilitatea pentru prescrierea pana la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silita pentru sumele reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere datorate, potrivit legii, apartine inspectoratelor teritoriale de munca.

Art. III
(1) Pentru creantele bugetare prevazute la alin. (1) al art. I datorate pana la data de 31 decembrie 2010, procedurile de executare silita aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi continuate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

(2) Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

(3) In cazul debitorilor aflati in procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.

Art. IV
Declaratiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun in continuare la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul care datoreaza comisionul.

Art. V
Procedura de predare-primire a titlurilor executorii prevazute la art. I, precum si a documentelor privind masurile de executare silita intreprinse de inspectoratele teritoriale de munca va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Art. VI
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5, punctele V, VI si VII vor avea urmatorul cuprins:
"V. stagiu de cotizare perioada de timp pentru care s-a datorat contributia de asigurari pentru somaj atat de catre asigurat, cat si de angajator sau, dupa caz, numai de catre asigurat, precum si perioada pentru care persoanele asigurate in sistemul asigurarilor pentru somaj prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj au datorat si au platit contributia de asigurari pentru somaj;

VI. asigurat persoana fizica ce realizeaza venituri, potrivit legii, si pentru care angajatorul este obligat sa retina si sa plateasca contributia individuala de asigurari pentru somaj, precum si persoana care se asigura prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj;

VII. indemnizatie de somaj o compensatie partiala a veniturilor asiguratului ca urmare a pierderii locului de munca sau a veniturilor absolventilor institutiilor de invatamant care nu s-au putut incadra in munca;".

2. La articolul 16, litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant;".

3. La articolul 17 alineatul (2), litera c) se abroga.

4. La articolul 34, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Constituie stagiu de cotizare si perioadele pentru care angajatorul este scutit, in conditiile legii, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj."

5. La articolul 37, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
(1) Constituie stagiu de cotizare perioadele in care angajatii sau, dupa caz, si angajatorii au datorat contributii de asigurari pentru somaj in sistemul asigurarilor pentru somaj in Romania, precum si in alte tari, in conditiile stabilite prin acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte."

6. La articolul 38 alineatul (1), litera n) se abroga.

7. La articolul 38, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Indemnizatia de somaj se acorda de la data prevazuta la alin. (1), daca cererea este inregistrata la agentia pentru ocuparea fortei de munca in termen de 10 de zile de la aceasta data.
(3) Daca cererea este inregistrata dupa expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai tarziu de 12 luni de la data prevazuta la alin. (1), indemnizatia de somaj se acorda incepand cu data inregistrarii cererii."

Art. VII
Persoanele care solicita dreptul la indemnizatie de somaj inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de acest drept in conditiile stabilite de prevederile legale in vigoare la data solicitarii dreptului.

Art. VIII
Alineatul (25) al articolului III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(25) Perioadele in care s-au datorat contributiile individuale de asigurari pentru somaj in conformitate cu prevederile prezentului articol constituie stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj."

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
crente bugetarecomision datoratindemnizatie de somajLegea 571/2003OUG 17/2011


Data aparitiei: 02 Martie 2011

Votati articolul "Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X