email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROIECT Angajatii ar putea primi somaj tehnic aproape inca un an. Noi masuri de sprijin pentru firme

PROIECT Angajatii ar putea primi somaj tehnic aproape inca un an. Noi masuri de sprijin pentru firme
somaj tehniccreantesalariucodul muncii

Somajul tehnic ar putea fi prelungit pana in martie 2021, potrivit unui proiect de lege depus marti la Senat, in procedura de urgenta, care a fost semnat de catre 21 de parlamentari ai grupului Pro Europa, condus de Victor Ponta.

Proiectul prevede oferirea unei indemnizatii de somaj tehnic, pe perioada 15 mai 2020 - 31 martie 2021, pentru salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate temporar, dar si acordarea unor indemnizatii, cu un anumit procent descrecator din salariu.

Initiatorii legislativei sustin ca este necesara "asigurarea unui tampon financiar care sa le permita companiilor sa faca fata provocarilor din lantul de plati. Firmele romanesti trebuie, astfel, sa isi monitorizeze mai atent cheltuielile, sa reduca durata medie de incasare a creantelor, care sa fie transpusa proportional catre scaderea termenelor de plata a furnizorilor."

Este important de retinut ca acesta este doar un proiect si ca prevederile vor intra in vigoare doar dupa ce va parcurge tot drumul legislativ pana la publicarea in Monitorul Oficial. Ceea ce se stie concret pana in prezent este ca somajul tehnic va fi platit pana la 1 iunie si va fi prelungit si dupa aceasta data doar pentru unii angajati​.

Iata ce prevede, pe larg, proiectul de lege pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale:

Art. I

(1) Din bugetul asigurarilor somaj si in contextul stimularii fortei de munca afectata ca urmare a efectelor produse de Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si Ordonantele Militare se finanteaza urmatoarele masuri:

a) indemnizatie de somaj tehnic, pe perioada 15.05.2020 — 31.03.2021, pentru salariatii a caror contractele individuale de munca sunt suspendate temporar in conditiile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, la data incetarii starii de urgenta.

b) indemnizatie in cuantum de 60% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, pe perioada 15.05.2020 — 31.08.2020, pentru angajatii a caror contracte individuale de munca sunt declarate active, fiind anterior suspendate temporar in conditiile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si complet&rile ulterioare, diferenta pana la valoarea salariilor de incadrare fiind suportata de angajator.

c) indemnizatie in cuantum de 40% din salariul de bazd corespunzator locului de munca ocupat, pe perioada 31.08.2020 — 30.11.2020, pentru angajatii a caror contracte individuale de munca sunt declarate active, fiind anterior suspendate temporar in conditiile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificadrile si complet&rile ulterioare, diferenta pana la valoarea salariilor de incadrare fiind suportata de angajator.

d) indemnizatie in cuantum de 20% din salariul de baz4 corespunzator locului de munca ocupat, pe perioada 01.12.2020 — 31.03.2021, pentru angajatii a caror contracte individuale de munca sunt declarate active, fiind anterior suspendate temporar in conditile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, diferenta pana la valoarea salariilor de incadrare find suportate de angajator.

(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor care au redus sau intrerupt temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor produse de Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starti de urgenta pe teritoriul Romaniei si Ordonantele Militare realizate in baza decretului, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului.

(3) Indemnizatile prevazute la alin. (1) de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

(4) Indemnizatiile prevazute la alin. (1) sunt supuse impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) In cazul indemnizatiilor prevazute la alin. (1), calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de catre angajator din indemnizatiile incasate din bugetul asigurarilor pentru somaj.
(6) Pentru calculul impozitului pe venit prevazut la alin. (5) se aplica prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legeanr. 22 7/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Declararea impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de angajator prin depunerea declaratiei prevazute la art. 147 alin. (1) din Legeanr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.

(8) Pentru indemnizatiile prevazute la alin. (1) nu se datoreaza contributie asiguratorie pentru munca conform prevederilor 2205 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu: modificarile si completarile ulterioare. 

(9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga a fost activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatiile prevazute la alin. (1).

(10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii starii de urgenta, acesta beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1) aferente contractului individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

(11) Perioada prevazuta la alin. (1) lit. a), pentru care salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate si angajatorii acestor salariati nu datoreaza contributia asiguratorie pentru munca conform prevederilor art. 220° din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie stagiu de cotizare fara plata contributiei in sistemul de asigurari sociale de sandtate pentru concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate prevazute de Ordonanta de urgenté a Guvernului nr. 158/2015 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate cu modificari si completari prin Legea 399/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru stabilirea si calculul indemnizatiilor de asigurari sociale de sandtate prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului 158/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare in perioada prevazuta la alin. (1) lit. a).

(12) In situatia in care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (11) este corespunzator unei fractiuni de luna, se utilizeaza salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare, in perioada respectiva, corespunzator fractiunii de luna.

Art. II

(1) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. I alin. (1), angajatoril depun la adresa www.aici.gov.ro, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise In documentele prevazute la alin. (1).

(3) Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale.

(4) Plata sumei prevazute la art. I alin. (1) se face in baza cererii semnate si datate de  reprezentantul legal, depusa prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora fsi au sediul social.

(5) Documentele prevazute laalin. (1) si (2) se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(6) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor prevazute la art. I alin. (1) se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor.

(7) Plata indemnizatiei prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor, in conditiile alin. (6).

Art. III

Cheltuielile din bugetul asigurarilor pentru somaj efectuate potrivit art. I alin. (1) se pot acoperi din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate aplicabile.

Art. IV

(1) La incetarea starii de urgenta determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, in perioada 15.05.2020 — 31.03.2021, cererile si documentele doveditoare pentru stabilirea si plata, in conditiile legii, a drepturilor banesti ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, precum si din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale pot fi depuse la adresa de interent www.aici.gov.ro, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

 (2) In cazuri exceptionale, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti pot solicita, prin portalul www.aici.gov.ro persoanelor care au depus cererea si documentele doveditoare in conditiile prevazute la alin. (1) clarificari in scopul stabilirii realitatu, conformitatit s1 legalitatii datelor prezentate in vederea efectuaru platii indemnizatiilor solicitate.

(5) Termenele prevazute de lege pentru solutionarea cererilor in situatiile exceptionale prevazute la alin. (4) se prelungeste cu pana la 15 zile lucratoare pentru verificarea realitatii, legalitatii si conformitati documentelor transmise, precum si pentru solicitarea de documente doveditoare suplimentare.

(6) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti au prin platforma www.aici.gov.ro decizile aferente prevazute la alin (1).

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehniccreantesalariucodul muncii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Mai 2020


Votati articolul "PROIECT Angajatii ar putea primi somaj tehnic aproape inca un an. Noi masuri de sprijin pentru firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incasare facturi

Intrebare: Buna ziua,
Sunt noua in domeniu si nu stiu daca este corect urmatorul lucru:
-am primit de la un furnizor o factura in valuare de 11535.72 ( plata conform contractului trebuie facuta cash), pot plati aceasta factura cu numerar, dar cu chitante facute in zile diferite ?
Exemplu: total factura din data de 09.07.2013=11535.72
chitanta din 09.07.2013=3845.24
chitanta din 10.07.2013=3845.24
chitanta din 11.07.2013=3845.24

Raspuns: Sau, ar mai fi o varianta. Dati factura inapoi si rugati sa va faca 3 facturi, pe valorile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Mai 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X