email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

inregistrarea in scopuri de TVATVAgarda financiara

In Monitorul Oficial nr. 0361 din 24 Mai 2011 s-a publicat un ordin al ministrului finantelor, ce stabileste ca inregistrarea in scopuri de TVA se poate face dupa un control documentar si un control faptic efectuat de Garda Financiara.

Procedura se aplica numai societatilor comerciale care:

a) la infiintare estimeaza si declara ca vor realiza o cifra de afaceri superioara plafonului de scutire de TVA sau opteaza de la inceput pentru inregistrarea in scopuri de TVA;
b) desfasoara activitate si in anul precedent au realizat o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire, insa se inregistreaza voluntar  ca platitori de TVA.

De retinut! Procedura aceasta nu se aplica daca societatea comerciala se inregistreaza in scopuri de TVA, cand cifra de afaceri realizata depaseste plafonul de 35000 Euro/ an si este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA


OMFP nr. 1984 din 11 Mai 2011
Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

Potrivit art. 153 alin. (7) din Codul fiscal: „prin ordin al ministrului finantelor publice  se pot stabili criterii pe baza carora sa fie conditionata inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza acestor criterii, daca persoana impozabila justifica  intentia si are capacitatea  de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA.”

Prin OMFP nr. 1984/2011 au fost adoptate criteriile si procedura.

Aceasta presupune un control documentar si un control fizic efectuat de Garda Financiara.

Cui se aplica pocedura?

Procedura se aplica  societatilor comerciale, inregistrate la Registrul Comertului in baza Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari.

Procedura se aplica NUMAI pentru societatile ce declara inca de la infiintare ca vor depasii plafonul de scutire si celor ce desfasoara activitate iar in anul precedent nu au depasit plafonul de scutire, dar opteaza pentru inregistrarea in scopuri de TVA. (Platitorii de TVA prin optiune)

Atentie!!!
Nu se aplica celor ce depasesc plafonul de 35000 Euro in cursul anului si sunt obligati sa se inregistreze in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit. Ordinul nu se aplica nici celorlalte persoane impozabile, respectiv PFA, intreprinderilor individuale, organizatiilor si fundatiilor.

Care sunt criteriile urmarite de autoritati?

1) Daca societatea are dreptul de desfasurare a activitatii la sediul declarat, la sediile secundare, si daca sunt indeplinite conditiile de functionare.

2) Daca toti administratorii si/sau asociatii ce detin mai mult de 15% din capitalul social al unui SRL, si daca chiar societatea nu au inscrise fapte si infractiuni in cazierul fiscal. Acest fapt este analizat numai la societatile ce se inregistreaza prin optiune.

3) Daca exista faptic spatiul destinat desfasurarii activitatii economice, la sediul social si dupa caz la sediile secundare.

4) Daca societatea realizeaza un punctaj minim de 45 de puncte pentru a se efectua inregistrarea in sopuri de TVA.

Procedura de verificare.

In termen de 3 zile de la depunerea declaratiei de mentiuni, a anexei introduse de ordin si a documentelor doveditoare se analizeaza:
1) existenta dreptului de desfasurare a activitatii.
2) daca administratorii, asociatii ce detin mai mult de 15% din capitalul social si societatea insasi au fapte inscrise in cazierul fiscal, pentru societatea ce in anul precedent a desfasurat activitate in plafonul de scutire si se inregistreaza prin optiune.

Criteriile se analizeaza in cascada, iar neindeplinirea unuia conduce la refuzul inregistrarii in scopuri de TVA.

In caz de indeplinire a criteriilor se procedeaza la controlul faptic.

Controlul faptic.
 
In termen de 24 de ore de la finalizarea controlul documentar, oranul fiscal abilitat cu controlul documentar, sesizeaza Garda Financiara pentru efectuarea unui control la sediul solicitantului.

In termen de 4 zile lucratoare Garda Financiara efectueaza "o cercetare la fata locului". Din procesul verbal intocmit ca urmare a controlului faptic trebuie sa rezulte daca societatea comerciala indeplineste criteriile de existenta a spatiului de desfasurare a activitatii.

In caz contrar, Garda Financiara va propune respingerea inregistrarii in scopuri de TVA.

Criterii de punctaj.

Sunt adoptate 25 de criterii de punctaj, notate de la 0 la 10, dintre care amintim:
- daca spatiul este detinut in proprietate se obtin 10 puncte;
- daca spatiul este detinut prin contract de leasing operational pe o perioada mai mica de un an se obtin 3 puncte;
- daca unul din administratori sau asociati au mai detinut aceasta calitate  la 1-3 societati ce au fost lichidate, se obtin 7 puncte;
- daca unul din administratori sau asociati au mai detinut aceasta calitate  la 7-9 societati ce au fost lichidate se obtin 3 puncte;
- daca administratorii sunt din state „non-UE” cu viza de sedere in Romania pe termen lung, atunci se obtin 10 puncte;
- daca administratorii sunt din state „non-UE” cu viza de sedere in Romania pe termen scurt, atunci se obtin 0 puncte;

Punctajul minim este de 45 puncte.

Documentele pe care trebuie sa le aiba in vedere societatea:
a) Declaratia de mentiuni, privind inregistrarea in scopuri de TVA;
b) Certificat constatator de la Registrul Comertului;
c) Caziere fiscale, dupa caz;
d) Documente de detinere a spatiului;
e) Anexa la ordin completata; Se precizeaza angajamentul societatii ce depaseste plafonul de scutire sa nu desfasoare activitati economice pana la comunicarea deciziei de comunicare sau respingere a solicitarii !!!
f) Documente de identitate ale administartorilor si/sau asociatilor, in forma legalizata !!! (Din cate cunoastem noi acestea nu se legalizeaza!!!)

In termen de 15 zile lucratoare de la depunerea declaratiei de mentiuni, se comunica decizia de inregistrare in scopuri de TVA.

In concluzie, societatile comerciale ce nu au obligatia legala de a se inregistra  in scopuri de TVA la infiintare, dar opteaza pentru calitatea de platitor de TVA sau societatile care renunta la plafonul de scutire de TVA pentru activitatea desfasurata, vor devenii platitori de TVA in urma unei verificari faptice efectuata de Garda Financiara.

Autor: Adrian Benta, Consultant Fiscal

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrarea in scopuri de TVATVAgarda financiara


Data aparitiei: 25 Mai 2011

Votati articolul "Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X