email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum intocmim corectiile pentru bonurile fiscale emise eronat?

bon fiscalinregistrari contabileTVA



Intrebare:

O societate comerciala infiintata in octombrie 2011 (este neplatitoare de TVA) a pus in functiune casa de marcat. Dintr-o eroare de setare a operatiunilor in softul casei de marcat apar pe raportul zilnic operatiuni cu TVA. Deoarece aceste erori nu au fost constatate de la inceput, cum va proceda societatea in ceea ce priveste TVA-ul inregistrat in rapoartele zilnice? Cum va arata o monografie in acest caz?

Raspuns:

Potrivit prevederilor art. 34 lit. f) din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este o functie interzisa a aparatelor de marcat electronice fiscale.
 
Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din norma mentionata. Potrivit acestuia, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

   a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
   b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
   c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
   d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
 
Astfel, pentru corectarea erorilor se va urma procedura mai sus mentionata.
 
Conform art. 152 alin. (8) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , persoana impozabila care aplica regimul special de scutire:
   a) nu are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor, in conditiile art. 145 si 146;
   b) nu are voie sa mentioneze taxa pe factura sau alt document;
 
In cazul prezentat, consideram ca societatea care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici nu avea voie sa mentioneze taxa pe valoare adaugata pe bonurile emise. De aceea, apreciem ca, pentru a corecta operatiunile efectuate cu TVA aceasta trebuie sa emita facturi de corectie (valorile inscrise cu semnul minus).
Corectia efectuata nu se evidentiaza in Raportul Z. In contabilitate se vor inregistra datele eronate cuprinse in Raportul Z si se vor efectua corectiile necesare pe baza notelor contabile.
 
1. Inregistrarea operatiunilor conform raportului Z:
 
 
 
5311 = %
                  "Casa in lei"
707
 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427
  "TVA colectata"
 
2. Corectarea erorilor:
 
5311 = % in rosu
                  "Casa in lei"
 
707 in rosu
 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 in rosu
                                                             "TVA colectata"
 
5311 = 707            in negru
                    "Casa in lei" "Venituri din vanzarea marfurilor"



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bon fiscalinregistrari contabileTVA


Data aparitiei: 09 Decembrie 2011

Votati articolul "Cum intocmim corectiile pentru bonurile fiscale emise eronat?":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X