Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Inregistrari inchidere exercitiu financiar pentru o fundatie

inchiderea exercitiului financiarbilant 2011inregistrari contabileOrdinul 1969/2007
O fundatie fara scop patrimonial are in soldul ct 117.09 (SD)- repartizarea pierderii pentru 2009 - 100 lei, 117.10 (SC)- repartizarea profitului pentru 2012 - 300 lei. Vom stabili astfel daca acest conturi raman cu solduri sau se distribuie in 1291. In acelasi timp, vom vedea in ce masura este corecta inchiderea la bilant 2011 si deschiderea in 2012.

Raspuns:

Conducerea contabilitatii unei asociatii si fundatii este reglementata de Ordin 1969/2007 privind contabilitatea persoanelor juridice fara scop patrimonial. Actul normativ adopta principiile contabile generale, planul de conturi, modul de evaluare si de inregistrare a unui activ sau a unei cheltuieli, modul de evaluare a unui pasiv sau a unui venit.

In ce priveste monografia privind inchiderea exercitiului financiar, consideram ca aceasta este reglementata de pct. 191 alin. (4) din ordin, redata in continuare:

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



"(4) Sumele reprezentand rezerve constituite din excedentul/profitul exercitiului financiar curent, in baza unor prevederi legale, se inregistreaza prin articolul contabil 129 "Repartizarea excedentului/profitului" = 106 "Rezerve". Excedentul/profitul contabil ramas dupa aceasta repartizare se preia la inceputul exercitiului financiar urmator celui pentru care se intocmesc situatiile financiare anuale in contul 117 "Rezultatul reportat", de unde urmeaza a fi repartizat pe celelalte destinatii legale. Evidentierea in contabilitate a destinatiilor excedentului/profitului contabil se efectueaza dupa adunarea generala care a aprobat repartizarea excedentului/profitului, prin inregistrarea sumelor reprezentand rezerve si alte destinatii, potrivit legii. Entitatile nu pot reveni asupra inregistrarilor efectuate cu privire la repartizarea excedentului/profitului."

Astfel, consideram ca la data de 31 decembrie 2011, se efectueaza inregistrarea:
129 "Repartizarea excedentului/profitului" = 106 "Rezerve" numai cu valoarea rezervelor consituite de asociatie, daca are aceasta obligatie de constituire.

Pe data de 01 ianuarie 2012 se efectueaza urmatoarele inregistrari:
121 "Profit sau pierdere " = 129 "Repartizarea excedentului/profitului" cu suma aferenta rezervei
121 "Profit sau pierdere " = 117 "Rezultatul reportat", cu suma soldului ramas dupa repartizarea rezervei.

Observam ca legiuitorul a lasat la latitudinea Adunarii generale a membrilor fondatori decizia privind repartizarea sumelor din rezultatul reportat. Astfel, in exemplul transpus de dvs, consideram ca aceasta adunare poate stabilii fie acoperirea pierderii din exercitiile anterioare pe seama beneficiului din exercitiul curent, fie repartizarea in rezerve, cont 106 sau in alte fonduri, cont 116.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2012


Votati articolul "Inregistrari inchidere exercitiu financiar pentru o fundatie":
Rating:

Nota: 2.8 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PLATA IN AVANS!

Intrebare: Daca am facut o factura proforma pe suma de 10.000lei luna trecuta si la 2 zile mi s-au virat in banca 30%din suma, respectiv 3000 lei, cum trebuie sa inregistrez incasarea banilor?este corect:5121=419?si apoi cand fac factura fiscala sa fac 419=4111?
Si este vreo problema daca voi face doua facturi , una pe 5000 si a doua tot pe 5000?si nu exact una cu suma pe avansuul primit?
Multumesc mult


Raspuns: pentru avansul incasat emiteti factura . inregistrati 4111=% 419 4427 incasarea prin banca 5121=4111...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X