email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tratament contabil aplicam pentru despagubiri primite in cazul leasingului financiar?

TVAdespagubiri leasingtratement contabilleasing financiarautoturism


Analizam mai jos cazul unei societati care a contractat un leasing financiar pentru un autoturism. Se  produce un accident cu dauna totala la leasing. Societatea repara autoturismul cu banii firmei de asigurare si exista astfel o factura emisa pe numele societatii, plata integrala fiind facuta de firma de leasing. Vom stabili cum se inregistreaza in contabilitate aceasta operatiune si daca ramane neinchis soldul contului 401.

Tratamentul fiscal al operatiunii de incasare a despagubirilor este prevazut in Circulara MFP 50446/2008.
 
Potrivit acestei circulare se pot distinge 2 situatii:

a) in situatia in care societatea care efectueaza reparatia factureaza reparatia catre societatea care detine bunul, pentru a obtine despagubirea de la societatea de asigurare proprietarul va depune originalul facturii de reparatii la societatea de asigurare si nu va deduce TVA din factura de reparatii, intrucat conform pct. 46 alin. (1) din Normele Metodologice de aplicare a Titlului VI al Legii 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu poate justifica taxa deductibila cu originalul facturii.

Societatea de asigurare despagubeste detinatorul bunului inclusiv TVA din factura de reparatii.

b) daca societatile de asigurare accepta copii de pe facturi, platesc despagubiri fara sa acopere si TVA din facturile de reparatii in relatia cu firmele care sunt inregistrate ca platitori de TVA, deoarece acestea pot deduce taxa din facturile respective, in conformitate cu prevederile art. 145-147 din Codul fiscal. Intre societatile de asigurare si firmele inregistrate ca platitori de TVA pot exista intelegeri potrivit carora nu este necesara prezentarea facturilor originale.
   
In toate situatiile mentionate, indiferent daca despagubirea este acordata inclusiv sau exclusiv TVA societatea care primeste despagubirea nu trebuie sa colecteze TVA aferenta asigurarii.

In situatia prezentata de dumneavoastra, in cazul in care firma de leasing suporta integral contavaloarea facturii (inclusiv TVA), dumneavoastra veti efectua urmatoarele inregistrari contabile:

1.    primirea facturii de reparatii:

461"Debitori-societatea de leasing"  =  401 "Furnizori -firma de reparatii"  suma integrala din factura , inclusiv TVA

2. plata facturii de catre firma de leasing
 401 "Furnizori -firma de reparatii"   =461"Debitori-societatea de leasing"  suma integrala din factura, inclusiv TVA

  Daca firma de leasing plateste valoarea facturii mai putin TVA, iar societatea de reparatii accepta copie de pe factura in vederea acordarii despagubirii, veti efectua urmatoarele inregistrari contabile:
1     primirea facturii de reparatii:
                             
461"Debitori-societatea de leasing"  = 401 "Furnizori -firma de reparatii"  suma  din factura fara TVA

4426" TVA deductibila"        =  401 "Furnizori -firma de reparatii"    TVA din factura

Taxa pe valoarea adaugata se va deduce integral sau in limitele prevazute la art 145 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal.

    2. plata facturii de catre firma de leasing
 401 "Furnizori -firma de reparatii"   = 461"Debitori-societatea de leasing"  suma din factura fara TVA




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAdespagubiri leasingtratement contabilleasing financiarautoturism


Data aparitiei: 23 Septembrie 2013

Votati articolul "Ce tratament contabil aplicam pentru despagubiri primite in cazul leasingului financiar?":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X