Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legea 70/2015

ANAF: Instructiuni de completare Formular 097. Notificarea TVA

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe site-ul propriu referatul de aprobare, proiectul de ordin, precum si instructiunile de completare a formularului 097 " Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", avizat de conducerea Ministerului Finantelor Publice si care este parte integrata a pachetului legislativ referitor la reglementarea sistemului TVA la incasare

Redam mai jos documentele anuntate:

Referat de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare".

Prin Ordonanta Guvernului nr.15/2012pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 621 din 29 august 2012, a fost reglementat sistemul TVA la incasare, prin care exigibilitatea taxei se amana pana la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, in conditiile prevazute de lege.

Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.

Aceste persoane aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(12) din Codul fiscal, persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care depasesc in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal

Vezi detalii



aplicat.

Pentru anul 2013, prin art.II Ordonanta a Guvernului nr.15/2012, au fost stabilite, dispozitii tranzitorii in vederea aplicarii sistemului TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013, de catre anumite categorii de persoane impozabile.

Astfel, persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, realizata in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca urmeaza sa aplice sistemul TVA la incasare, incepand cu data de 1 ianuarie 2013.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, a fost necesara elaborarea formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", pentru a fi depus de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in vederea notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem.

Proiect Ordin

Anexa 1 - Formularul 097

Anexa 2 - Instructiuni de completare

Anexa 3 - Caracteristici de tiparire

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Octombrie 2012


Votati articolul "ANAF: Instructiuni de completare Formular 097. Notificarea TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se procedeaza in acest caz?

Intrebare: care este diferenta dintre discount comercial intrari si discount financiar intrari?Daca am cumparat materiale consumabile iar pe factura apare discount comercial 10 % la produse,acest discount este un venit si se impoziteaza?

Raspuns: Discountul poate fi aplicat pe produse in momentul eliberarii facturii ceea ce diminueaza valoarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Situatii in care microintreprinderea iese din sistemul pe impunere pe veniturile microintreprinderilor in 2015

    • Regasiti mai jos unele aspecte legate de situatiile in care o microintreprindere iese din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului 2015 Situatiile in care o microintreprindere iese din sistemul de impunere pe venitul microintreprinderilor in cursul anului 2015 sunt urmatoarele: 1) Realizeaza venituri mai mari de 65.000 euro - cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentului in lei al sumeid e 65...» citeste mai departe aici

  • Iata ce usor putem plati Fiscului mai multi bani decat trebuie

    • Nu de putine ori ne trezim cu impresia ca avem nevoie de un masterat in finante-banci sau de un curs zdravan de management financiar, doar pentru ca nu reusim sa descalcim prevederile care ii privesc pe contribuabili. Si nu ne sunt straine nici nenumaratele cazuri in care s-au produs incurcaturi ca urmare a unor interpretari gresite a prevederilor modificate recent. Vorbim de sume calculate gresit, de majorari care nu ar fi trebuit sa existe sau de situatii in care conturile au fost...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitate si securitate sociala. Analiza ec. Irina Dumitrescu

    • Interdictia administratorilor  de a incheia contract de munca cu societatea stabilita de Legea 31/1990 se aplica si directorilor in aceleași conditii. Conform prevederilor art. 143 alin. (1) din Legea 31/1990, consiliul de administratie poate delega poate delega conducerea societatii unuia sau mai multor directori, numind pe unul dintre ei director general. Director al societatii pe actiuni este numai acea persoana careia i-au fost delegate atributii ...» citeste mai departe aici

  • Modificarea reglementarilor privind voucherele de vacanta

    • In Monitorul Oficial nr. 481 din 01.07.2015 a fost publicata Legea nr. 173/2015 privind aprobarea Ordonantei Guvernul...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare diferente de pret. Monografia contabila intocmita de expertul contabil Anca Ivanov

    • In randurile de mai jos, vom vedea care este monografia contabila, cu sume, cuprinzand parcursul a doua luni consecutive, privind inregistrarea si repartizarea diferentelor de pret la produse finite obtinute si partial vandute, evidentiate in contabilitate la pret prestabilit de vanzare, aplicand cerintele Ordinului 1802/2014. Luam in calcul ca intr-una dintre luni s-au obtinut diferente favorabile de pret la produsele obtinute, iar in cealalta luna s-au obtinut diferente nefavorabi...» citeste mai departe aici

  • Anulare factura mijloc fix. Ce inregistrari contabile vom intocmi?

    • In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a achizitionat in noiembrie 2014 trei mijloace fixe de la un neplatitor de TVA din Marea Britanie. Factura a fost inregistrata cu taxare inversa si declarata in declaratia 390, unde furnizorul a fost trecut fara cod TVA. In mai 2015, societatea primeste de la furnizorul englez un credit note cu o reducere de 100% la unul din mijloacele fixe. Acest credit note a fost tratat ca o factura storno, prin urmare inregistrat in contabilitate ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
Stiri si analize economice
SATI
X