Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ANAF: Instructiuni de completare Formular 097. Notificarea TVA

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe site-ul propriu referatul de aprobare, proiectul de ordin, precum si instructiunile de completare a formularului 097 " Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", avizat de conducerea Ministerului Finantelor Publice si care este parte integrata a pachetului legislativ referitor la reglementarea sistemului TVA la incasare

Redam mai jos documentele anuntate:

Referat de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare".

Prin Ordonanta Guvernului nr.15/2012pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 621 din 29 august 2012, a fost reglementat sistemul TVA la incasare, prin care exigibilitatea taxei se amana pana la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, in conditiile prevazute de lege.

Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.

Aceste persoane aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(12) din Codul fiscal, persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care depasesc in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar

Vezi detalii

Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101
Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

Vezi detalii



aplicat.

Pentru anul 2013, prin art.II Ordonanta a Guvernului nr.15/2012, au fost stabilite, dispozitii tranzitorii in vederea aplicarii sistemului TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013, de catre anumite categorii de persoane impozabile.

Astfel, persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, realizata in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca urmeaza sa aplice sistemul TVA la incasare, incepand cu data de 1 ianuarie 2013.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, a fost necesara elaborarea formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", pentru a fi depus de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in vederea notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem.

Proiect Ordin

Anexa 1 - Formularul 097

Anexa 2 - Instructiuni de completare

Anexa 3 - Caracteristici de tiparire

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Octombrie 2012


Votati articolul "ANAF: Instructiuni de completare Formular 097. Notificarea TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot infiinta un Pfa?

Intrebare: Buna ziua,

Am o mare nedumerire. Pot infiinta un pfa avand cod caen 6920, dat fiind faptul ca nu sunt expert contabil? Sa presupunem ca se accepta la ORC in baza diplomei de licenta infiintarea Pfa-ului..pot tine contabilitatea toata, inclusiv semnarea bilanturilor pt soc care au CA pana in 35.000 eur sau 65000 daca s-a modificat, in mod legal in baza unui contract de prestari servicii? Multumesc anticipat!

Raspuns: Vezi art. 10 din legea contabilitatii 1 Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X