Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.
Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si 1 noiembrie 2018 (contribuabilii mici). Vestea buna este ca nedotarea cu o casa de marcat electronica a fost inclusa in Legea prevenirii, astfel ca agentii economici nu numai ca sunt iertati la prima abatere, dar primesc si un plan de remediere a situatiei. Despre aceste date am scris mai multe AICI.
Dupa ce un operator economic s-a dotat cu case de marcat cu jurnal electronic, trebuie sa utilizeze, in functie de caz, urmatoarele formulare fiscale si sa le depuna apoi la ANAF.
Casa de marcat electronica: lista cu formularele fiscale necesare
C801 – Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Examen Consultant Fiscal 2024
F4101 – Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si care au obtinut avizul tehnic favorabil, in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017 (anexa 2A);
F4102 – Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate;
Descarca formularul F4102 >>>
F4103 – Formular pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice (AMEF);
F4105 – Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017;
F4109 – Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate;
A4200 – Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la Ordinul ANAF nr. 146/2018;
A4203 – aplicatie pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la Ordinul ANAF nr. 146/2018.