email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt elementele obligatorii pe facturile emise: raspunsul specialistului

Care sunt elementele obligatorii pe facturile emise: raspunsul specialistului
facturatvaregistrul comertului

Ai neclaritati in legatura cu elementele obligatorii pe facturile emise? Expertul nostru in domeniu clarifica situatia in randurile urmatoare, prezentand datele obligatorii pentru identificarea beneficiarului facturii.


Spre exemplu, exista obligativitatea mentionarii pe factura a numarului de inregistrare la Registrul Comentului a beneficiarului facturii, contul bancar al acestuia etc.? Unii beneficiari solicita mentionarea pe factura a numarului lor de inregistrare la Registrul Comentului.
 

Elementele obligatorii pe facturile emise: raspunsul specialistului

Documentele financiar-contabile pot fi prezentate pe suport hartie sau in format electronic.
Factura in format fizic

Conform art. 319 alin. (20) din Codul fiscal, factura contine in mod obligatoriu urmatoarele informatii:

  •     numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
  •     data emiterii acesteia;
  •     data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau cea a incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara celei a emiterii facturii;
  •     denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
  •     denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, ale reprezentantului fiscal;
  •     denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
  •     denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 316 din Codul fiscal ale reprezentantului fiscal;
  •     denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 266 alin. (3) din Codul fiscal in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
  •     baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
  •     indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
  •     in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea autofactura;
  •     daca este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din art. 319 din Codul fiscal ori din Directiva 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
  •     in situatia in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea taxare inversa ;
  •     in cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea regimul marjei agentii de turism ;
  •     daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile regimul marjei bunuri second-hand , regimul marjei opere de arta sau regimul marjei obiecte de colectie si antichitati , dupa caz;
  •     in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea TVA la incasare ;
  •     o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune.

Conform Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:

  •     denumirea documentului;
  •     denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
  •     numarul documentului si data intocmirii acestuia;
  •     mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare, atunci cand este cazul;
  •     continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
  •     datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
  •     numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.

Alaturi de aceste elemente, in cuprinsul oricarui document emis de o societate trebuie sa se mentioneze si informatiile prevazute de legislatia din domeniu, respectiv forma juridica, codul de identificare fiscala si capitalul social, dupa caz.

Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca o factura.

Conform Legii 31/1990 art. 74, referitor la functionarea societatilor comerciale:

(1) In orice factura, oferta, comanda, tarif, prospect si alte documente intrebuintate in comert, emanand de la o societate, trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul si codul unic de inregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevazute de legislatia din domeniu.

(2) Pentru societatea cu raspundere limitata va trebui mentionatsi capitalul social, iar pentru societatea pe actiuni si in comandita peactiuni se va mentiona si capitalul social, din care cel efectiv varsat,potrivit ultimei situatii financiare anuale aprobate.

In concluzie elementele obligatorii pentru beneficiar sunt denumirea si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila.




Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Raluca Liliana Anghelache - Economist.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturatvaregistrul comertului


Data aparitiei: 17 Iunie 2021

Votati articolul "Care sunt elementele obligatorii pe facturile emise: raspunsul specialistului":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X