Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Vom trimite e-mail-uri catre ANAF. Un nou serviciu pentru contribuabili

Data aparitiei: 03 Iunie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANAFcomunicareformat electronicforma electronicacertificatenotificaricontriabubilii


Pentru a imbunatati relatia cu contribuabilii, sunt prevazute noi masuri printr-un proiect de Ordonanta de Urgenta lansat recent in dezbatere publica de catre Ministerul de Finante.

Se introduce astfel posibilitatea comunicarii in format electronic alaturi de posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala etc.) si in forma electronica.

In acest sens, comunicatul emis de MFP anunta:

"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie".

Totodata, anunta CurierulNational.ro, se prevede, in acelasi proiect, transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor.

Mai exact, aceasta noua masura il scuteste pe contribuabil de la efectuarea unui drum necesar doar pentru a depune sau a ridica documentele pe care le cer autoritatile publice. Aceasta masura vine in contextul in care anul trecut, anunta aceeasi sursa, au fost eliberate contriabubililor nu mia putin de 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.

Se estimeaza ca vor fi astfel reduse semnificativ costurile de administrare si ca vor fi eficientizate procedurile de administrare a unor astfel de situatii.

In acelasi timp, se pun bazele unor proceduri de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului, noteaza CurierulNational.ro.

Astfel, aceste masuri vor sprijini si mediul de afaceri, a declarat Ioana-Maria Petrescu, ministrul MFP:

"Simplificarea procedurilor administrative si imbunatatirea relatiei contribuabililor cu Fiscul sunt masuri necesare pentru sprijinirea mediului de afaceri prin diminuarea costurilor de conformare la plata".







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X