Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

gestiuneactivitateinregistrari contabilecod fiscalimpozitcateringmonografie contabila

In randurile de mai jos, stabilim care sunt documentele justificative care se utilizeaza si se intocmesc in cazul activitatii de catering si care este monografia contabila. De asemenea, vom vedea care sunt conditiile privind obligativitatea contabilitatii de gestiune (clasa 9) si a utilizarii casei de marcat, precum alte aspecte fiscale si contabile de care ar trebui sa tinem cont.

Pentru toate documentele primare de care veti avea nevoie in activitatea dvs. trebuie sa respectati OMFP 3512/2008 privind documentele financiar – contabile in care veti regasi modelele, modul de completare, modul in care circula si se arhiveaza acestea.

    la cumpararea de marfuri care vor fi vandute ca atare (sucuri, paine,etc.) si de materii prime si materiale pentru obtinerea produselor finite (mancarea gatita)se va primi factura fiscala sau – daca achizitiile se fac de la persoane fizice – se va completa un Borderou de achizitii. Produsele cumparate se vor receptiona prin completarea unei Note de receptie si constatare de diferente.

%   =   401(pj) sau 461 (pf)
371
301
302
3XX

    ambalajele utilizate se vor inregistra, receptiona si consuma la fel ca marfurile si materiile prime : 3023 = 401 si 6023 = 3023.

Daca doriti sa oferiti ambalajele gratuit aveti grija sa le introduceti in costul produsului fint. Daca le vindeti clientului veti inregistra 4111 = 707 cu valoarea ambalajelor.

Pentru orice fel de comert trebuie sa respectati Ordonanta 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, act normativ care, printre altele, interzice vanzarea in pierdere (cu atat mai putin gratuit). Pentru exceptiile de la aceasta regula sunt publicate proceduri foarte stricte in actul normativ mentionat.


-    plata se va face pe baza de chitanta primita de la furnizor sau Dispozitie de plata catre caserie (pentru cumpararea de la persoane fizice) : 401 sau 461 = 5311
-   sau prin banca pe baza de OP sau extras de cont : 401 = 5121.

    Pentru materiile prime si materialele ce se vor consuma pentru obtinerea produselor finite se vor intocmi Fise de magazie , iar la utilizarea lor se vor completa Bonuri de consum si se va inregistra : 6xx = 3xx

    la destocarea marfurilor vandute ca atare se va inregistra

607 = 371

    daca unitatea are mai multe gestiuni se pot transfera elemente de stocuri intre ele cu ajutorul Notelor de transfer sau a Avizelor de insotire a marfii cu mentiunea "transfer intre gestiuni – nu urmeaza factura"


-    pentru fiecare fel de produs finit trebuie sa existe un retetar care sa descrie ingredientele si cantitatile de consumat din fiecare
-    obtinerea produselor finite se inregistreaza : 345 = 711
-    si se destocheaza in urma vanzarii : 711 = 345.

Vanzarea marfurilor si produselor finite se va inregistra pe baza Facturii sau a bonului fiscal :
4111  =  701, 707

Incasarea se va face fie prin casa : 5311 = 4111, fie prin banca : 5121 = 4111.

Conform OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare aveti obligativitatea de a detine casa de marcat deoarece teoretic vindeti produse si catre populatie si nu va incadrati la niciuna din exceptiile de la alin. (2)al OUG 28.

Contabilitatea de gestiune este obligatorie, dar nu in senul inregistrarilor utilizand conturile din clasa 9 – care sunt optionale – ci in sensul completarii setului de documente primare care sa ajute la calculatia pretului produselor si la evidenta stocurilor in orice moment.

In acest sens exista OMFP 1826/2003pt aprobarea Precizarilor privind unele măsuri referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii de gestiune :

"Contabilitatea de gestiune se organizează de administratorul persoanei juridice fie utilizând conturi specifice, fie prin dezvoltarea conturilor din contabilitatea financiară, fie cu ajutorul evidenţei tehnico-operative proprii. "
Dpv fiscal, la calculul impozitului pe venitul microintreprinderii datorat veti respecta prevederile Titlului IV^I "Impozitul pe venitul microintreprinderilor" din Codul fiscal.
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gestiuneactivitateinregistrari contabilecod fiscalimpozitcateringmonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 Octombrie 2014


Votati articolul "Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


Alte articole publicate in data de 17 Octombrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Bunuri acordate gratuit – cand avem obligatia sa colectam TVA?

    • Una dintre conditiile pe care o persoana impozabila trebuie sa o indeplineasca pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA este ca bunurile/serviciile achizitionate sa fie utilizate in folosul unor operatiuni care ii dau drept de deducere a TVA – operatiuni ce se regasesc la art. 297 alin. (4) si (5) din Codul fiscal. Pentru bunurile acordate in mod gratuit regula este ca, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fo...» citeste mai departe aici

  • Scutiri acordate pentru firmele de constructii. Ce spune OUG 43/2019

    • Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor se numara printre cele mai intense subiecte ale anului 2019. Multi contribuabili care activeaza in acest sector inca se mai intreaba daca pot beneficia de acestea ori nu.  Luam drept exemplu o societate care desfasoara activitati cu codul CAEN 4120. Are 2 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata cu 4 ore/zi, 1.500 lei. Iata mai jos lista de nelamuriri care apar in acest caz:...» citeste mai departe aici

  • Organizare evenimente. Ce cota de TVA se aplica?

    • Modificarile aparute in ultima perioada in sfera TVA au lasat in urma multe situatii ambigue. Prezentam astazi cazul unei societati comerciale care are un cort de evenimente unde organizeaza diferite evenimente. In serviciul respectiv sunt incluse locatia (cortul) si meniul (care contine mancare, bauturi alcoolice si nealcoolice). Facturarea se face pe organizare masa festiva. Specialistul nostru ne va lamuri care este cota de TVA aplicabila pentru facturare in...» citeste mai departe aici

  • Medierea fiscala – o procedura nou introdusa in legislatie. Ce presupune si cum se poate realiza?

    • Incepand cu 20.01.2019 prin OUG 25/2018 s-a introdus in Codul de procedura fiscala posibilitatea de mediere intre organul fiscal si debitor, in vederea clarificarii obligatiilor inscrise in somatie si stabilirea unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale restante, inclusiv posibilitatea de a beneficia de inlesnirile la plata prevazute de lege.   Procedura de mediere, precum si documentele necesare in vederea sustinerii situatiei economice si ...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea domiciliului fiscal. Ce declaratii trebuie sa depuna o societate?

    • Va prezentam in continuare ce declaratii trebuie sa depuna o societate la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in momentul schimbarii domiciliului fiscal (inregistrat la Registrul Comertului).   Specialistul nostru atrage atentia asupra formularului 050 sau 080, dar si asupra altor acte necesare in aceasta situatie.   Obligatii in caz de schimbare a domiciliului fiscal: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

  • Manual de politici GDPR. Masuri de adoptat odata cu aplicarea amenzilor in Romania

    • Stirea ca a fost data prima amenda din Romania in aplicarea GDPR a devenit virala. Si pe buna dreptate, daca ne uitam la suma: 130.000 de euro, pentru ca o banca nu a avut grija de CNP-urile clientilor.  Exista deja un precedent si ne asteptam la controale tot mai intense. Apele nu se...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X