email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5. Principalele obligatii ale angajatorilor

1. OBLIGATII PRIVIND CALCULUL SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII

Calculul impozitului lunar pe veniturile din salarii se efectueaza pe fiecare angajat, asupra totalitatii veniturilor in bani si/sau in natura realizate si asupra avantajelor acordate in cursul lunii. Modul de determinare a impozitului lunar este detaliat in cuprinsul sectiunii S 13.

ATENTIE!

Impozitul calculat si retinut lunar se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.

Daca o societate stabileste ca plata salariilor sa se efectueze pe data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata, va avea obligatia, in calitate de angajator, sa calculeze si sa retina impozitul pe salariul aferent unei lunii pe data de 10 a lunii urmatoare si sa vireze la bugetul de stat pana pe data de 25 a acestei luni.

De exemplu, angajatorul plateste drepturile salariale pe 10 octombrie pentru luna septembrie de prezenta si vireaza impozitul in intervalul 10–25 octombrie.

Daca un angajator plateste drepturile salariale in ultima zi a lunii de prezenta, de exemplu plata salariilor se face pe 30 septembrie pentru luna septembrie, virarea impozitului se va face pana la data de 25 octombrie.

Printre modificarile introduse in anul 2005, s-a aflat si eliminarea procedurii de globalizare a veniturilor. Ca regula generala de determinare a unui venit anual, a ramas determinarea la nivel de an, dar numai pe fiecare sursa de venit si numai pentru categoriile de venituri mentionate la art. 41 lit. a), c) si f) din Codul fiscal, respectiv pentru veniturile din activitati independente, veniturile din cedarea folosintei bunurilor si pentru veniturile din activitati agricole.

Veniturile din salarii nu fac parte din aceasta grupa de venituri, pentru ca, incepand cu anul 2005, impozitul pe salarii este un impozit lunar final, nemaifiind considerat plata anticipata in contul impozitului anual pe venit. In calitate de angajator nu mai aveti drept obligatie efectuarea procedurii de regularizare a diferentelor de impozit pentru cazurile in care salariatul a lucrat la un singur angajator, la functia de baza, pe intreaga perioada a anului fiscal si nu a obtinut si alte venituri. Aceste criterii nu mai sunt relevante pentru situatia din prezent. Stabilirea impozitului anual pe veniturile din salarii se face de catre angajator pentru fiecare angajat, prin insumarea impozitului aferent venitului fiecarei luni din anul fiscal, indiferent de numarul de luni in care angajatul a realizat venituri din salarii.

Pe parcursul anului de realizare, persoanele fizice sunt obligate sa efectueze plati anticipate pentru care obligatia de plata revine:

-platitorului de venit, prin retinere la sursa la momentul platii venitului (de exemplu, in cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala, in cazul veniturilor realizate ca urmare a unor contracte/conventii civile incheiate in conditiile Codului civil);

-angajatorului, prin retinere la sursa lunar pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri;

-de catre persoana fizica, trimestrial pe baza deciziei de plati anticipate pentru venituri comerciale, din profesii libere si din cedarea folosintei bunurilor.

Pentru a determina impozitul pe salarii, angajatorii vor delimita salariatii care au functia de baza de acele persoane fizice care realizeaza venituri din salarii altele decat cele de la functia de baza. Scopul acestei delimitari este de a aplica metodologia corecta de calcul a impozitului pe salarii, pentru determinarea venitului din salarii supus impozitarii si pentru a reflecta rezultatele diferentiat in fisa fiscala.

In cazul in care plata impozitului pe salarii nu se face la termen, in functie de intarzierea inregistrata si de circumstantele acesteia, societatea datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, iar de la 1 ianuarie 2006, in locul acestora, majorari de intarziere. Societatea poate fi insa susceptibila si de aplicarea altor sanctiuni.

In ceea ce priveste obligatiile fiscale accesorii, acestea se determina in conditiile art. 115-120 din Codul de procedura fiscala. Plata acestora poate fi efectuat` din proprie initiativa de catre contribuabil sau pot fi stabilite de organul fiscal in baza unei decizii de impunere pentru plata obligatiilor fiscale accesorii.

Pana la data de 31 decembrie 2005 erau datorate:

-dobanzi – in cota de 0,06% pentru fiecare zi de intarziere calculata din ziua urmatoare celei in care expira termenul de plata si pana la data stingerii obligatiei de plata inclusiv si de 0,05% incepand cu data de 1 septembrie 2005;

-penalitati de intarziere – in cota de 0,5% pentru fiecare luna sau fractiune de luna calculata incepand din luna urmatoare celei in care expira termenul de plata, iar de la data de 15 iulie cota penalitatilor de intarziere a fost majorata la 0,6%.

ATENTIE!

Incepand cu 1 ianuarie 2006 vor fi datorate majorari de intarziere in cota de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.

Alaturi de sanctiunea obligatiilor fiscale accesorii, Codul de procedura fiscala mai contine si alte sanctiuni pentru nevirarea impozitului pe salarii, dar si a celorlalte obligatii fiscale supuse retinerii la sursa. Astfel, pana la data de 27 august 2005 a fost alte aplicabila sanctiunea prevazuta de art. 188 alin. (2) din Codul de procedura fiscala sanctiuni constand in inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau amenda de la 100.000.000 lei la 500.000.000 lei in cazul retinerii si nevarsarii de catre platitorii obligatiilor fiscale a sumelor reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa, in cel mult 30 de zile de la scadenta.

Dupa data de 27 august 2005, aceasta sanctiune a fost abrogata de prevederile noii legi privind prevenirea si combaterea evaziunii fiscale nr. 241/2005. Acest act normativ a introdus la art. 6 infractiunea constand in retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa, pedepsita cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda.

Concomitent, Codul de procedura fiscala a fost modificat prin Legea nr. 210/2005 astfel ca de la data de 15 iulie 2005 au fost introduse si sanctiuni contraventionale dest-nate a fi aplicate in cazul neretinerii sau a retinerii si nevarsarii in totalitate a sumelor supuse retinerii la sursa.

Astfel, potrivit art. 189, neretinerea, potrivit legii, de catre platitorii obligatiilor fiscale, a sumelor reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa, dar si retinerea si nevarsarea in totalitate, de catre platitorii obligatiilor fiscale, a sumelor reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni, se sanctioneaza in functie de suma in cauza:

-cu amenda de la 500.000 lei la 5.000.000 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei, pentru persoanele juridice, in cazul savarsirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. m) – p), daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt de pana la 500.000.000 lei inclusiv;

-cu amenda de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei, pentru persoanele juridice, in cazul savarsirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. m) – p), daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt cuprinse intre 500.000.001 lei si 1.000.000.000 lei inclusiv;

-cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, pentru persoanele juridice, in cazul savarsirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. m) – p), daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt mai mari de 1.000.000.000 lei.

ATENTIE!

Trebuie subliniat ca o obligatie de plata reprezentand impozit pe venit poate fi stinsa si prin procedura compensarii obligatiilor bugetare. Astfel, in cazul in care societatea inregistreaza, spre exemplu, impozit pe profit platit in plus, acesta poate fi utilizat pentru stingerea obligatiei de plata reprezentand impozit pe venitul din salarii.

Pentru initierea operatiunii este necesara depunerea la unitatea fiscala a cererii de compensare cu precizarea sumelor platite in plus si a celor stinse prin compensare. De la data inregistrarii cererii la organul fiscal, pentru obligatia bugetara neplatita nu se vor mai calcula majorari de intarziere. Cu toate acestea, utilizarea procedurii obligatiilor compensarii trebuie utilizata cu atentie pentru a nu fi depasit termenul de 30 de zile de de plata intarziere care, in contextul existentei intentiei, poate atrage raspunderea penala in baza Legii nr. 241/2005.

2. OBLIGATII PRIVIND CALCULUL SI PLATA CELORLALTE IMPOZITE CU RETINERE LA SURSA

Alaturi de impozitul pe venitul din salarii, angajatorii in relatie cu persoane fizice cu care au incheiate raporturi de munca au obligatii similare de calcul, retinere si plata la bugetul de stat in cazul altor venituri ale persoanelor fizice supuse impozitului pe venit. Astfel, platitorii de venituri vor efectua retinerea la sursa a impozitului pentru urmatoarele venituri:

-din drepturi de proprietate intelectuala;

-din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;

-din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;

-din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil;

-din activitati de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; 

-din investitii;

-din pensii;

-din premii si jocuri de noroc;

-din dividende;

-dintr-o asociere cu o persoana juridica care are calitatea de contribuabil in urma careia nu ia nastere o noua persoana juridica;

-din alte surse.

ATENTIE!

Termenul de plata a impozitului retinut in cazul platii veniturilor enumerate mai sus este data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul.

Atunci cand efectuati plata unui venit pentru care aveti obligatia sa calculati, sa retineti si sa virati impozitul persoanei fizice, veti tine cont de momentul platii pentru ca, in functie de acesta, de cele mai multe ori este creata obligatia virarii impozitului.

ATENTIE!

Veti evidentia, in calitate de platitor de venituri, pe formularul „100 – Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“, impozitul retinut prin stopaj la sursa, conform reglementarilor legale privind impozitul pe venit:

  • impozit pe veniturile din salarii;
  • impozit pe veniturile din profesii libere (veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara);
  • impozit pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuala;
  • impozit pe veniturile din activitati comerciale (veniturile din vanzarea bunurilor in regim de consignatie; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil).

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se completeaza si se depune de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, lunar, pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii la care se refera, pentru obligatiile de plata mentionate mai sus.

Va prezentam si un exemplu care sa ilustreze modul de determinare a termenului limita de plata a impozitului.

Exemplu:

Notiunea de dividend a dobandit in timp si in functie de domeniul in care a fost supus reglementarii definitii diferite din punctul de vedere al dreptului comercial si al celui fiscal. Cele doua componente nu pot fi separate din punctul de vedere al beneficiarului acestora deoarece relevanta este exprimarea in bani a dividendelor, si nu notiunea abstracta, pur comerciala.

Termenul dividend a fost introdus in legislatie de Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata. Astfel, potrivit art. 67 din cadrul acesteia, dividendul constituie cota-parte din beneficiu ce se va plati fiecarui asociat. Beneficiul reprezinta rezultatul activitatii societatii comerciale, respectiv diferenta favora-bila dintre venituri si cheltuieli, in fapt profitul societatii.

Veniturile sub forma de dividende aferente unui exercitiu financiar se pot distribui asociatilor si actionarilor persoane fizice in anul fiscal urmator numai dupa aprobarea bilantului contabil aferent anului fiscal expirat. Dividendele respective se supun impozitarii de catre platitorii de astfel de venituri cu cota de impozit aplicata veniturilor obtinute de persoanele fizice la momentul realizarii acestora. Cota de impozit a fost 10%, in anul 2005, potrivit prevederilor art. 67 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2004.

Incepand cu 1 ianuarie 2006, potrivit prevederilor art. III alin. (4) din Legea nr. 163/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cota de impozit pentru veniturile sub forma de dividende a fost stabilita la 16%.

In conformitate cu prevederile art. 67 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatia calcularii si retinerii impozitului pe veniturile sub forma de dividende revine persoanelor juridice (platitorilor) odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati. Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face plata.

In cazul impozitului pe dividende platite persoanelor fizice romane Codul fiscal prevede si o particularitate in sensul ca impozitul trebuie platit pana la data de 31 decembrie a anului.

Adunarea generala a asociatilor societatii ARIES S.R.L. a aprobat, in data de 14 martie 2006, bilantul contabil si contul de profit si pierdere pentru anul 2005. Profitul net in suma de 124.000 lei a fost repartizat integral pentru dividende, astfel:

  • asociatului Dumitru Eugen 40%: 49.600 lei;
  • asociatului S.C. ALMA IMPEX S.R.L. 30%: 37.200 lei;
  • asociatului S.C. DIEZ COM S.R.L. 30%: 37.200 lei.

Dividendele distribuite sunt achitate asociatilor in data de 17 iulie 2006. Astfel, societatea ARIES S.R.L. este obligata sa calculeze, sa retina si sa vireze impozitul pe dividende, dupa cum urmeaza:

  • asociatului Dumitru Eugen:
    impozit = 49.600 lei x 16% = 7.936 lei
  • asociatului S.C. ALMA IMPEX S.R.L.:
    impozit = 37.200 lei x 10% = 3.720 lei
  • asociatului S.C. DIEZ COM S.R.L.:
    impozit = 37.200 lei x 10% = 3.720 lei

Plata impozitului pe dividende se va face pana la data de 25 august 2006 pentru asociatul persoana fizica.

Veniturile obtinute de S.C. ALMA IMPEX S.R.L si de S.C. DIEZ COM S.R.L. sunt venituri neimpozabile la calculul profitului impozabil potrivit art. 20 din Codul fiscal.

ATENTIE!

Atata timp cat adunarea generala nu a hotarat distribuirea de dividende nu exista obligatia de plata a impozitului.

3.INREGISTRAREA PUNCTELOR DE LUCRU

In stransa legatura cu obligatiile angajatorilor privind calculul, retinerea si plata impozitului pe veniturile din salarii se afla si obligatiile decurgand din organizarea punctelor de lucru.

Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, platitorii de impozite si taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru sunt obligati sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. Solicitarea se face in termen de 15 zile de la data infiintarii, pentru punctele de lucru nou-infiintate. Este de subliniat termenul atipic de inregistrare a punctelor de lucru cuprins in acest act normativ in raport cu obligatia de inregistrare in termenul general de 30 de zile cuprins la art. 169 alin. (6) din Codul de procedura fiscala aplicabil in cazul persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica.

Platitorii de impozit pe venitul din salarii au obligatia sa organizeze evidenta contabila corespunzatoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, retinut si varsat.

IMPORTANT:

Potrivit prevederilor pct.12 din Anexa 1 a Ordinului ministrului finantelor nr. 1752/2005, subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare.

Fata de precedenta reglementare, Ordonanta de urgent` a Guvernului nr. 45/2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/2004, autoritatile administratiei publice
locale au competenta suplimentara de a verifica inregistrarea corecta a contribuabililor atat in ceea ce priveste sediului social principal, cat si cu privire la sediile secundare.

Verificarile vor fi facute ca urmare a situatiei subunitatilor inregistrate, ce se comunica, de catre organele fiscale, primarului in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala.

ATENTIE!

O serie de alte dispozitii cuprinse in Codul de procedura fiscala vin sa confirme obligatiile fiscale privind punctele de lucru. Mai intai trebuie sa mentionam prevederile art. 26 alin. (2) care stabilesc calitatea de platitor de obligatii fiscale in sarcina sediilor secundare numai pentru impozitul pe veniturile din salarii, prin derogare de la regula potrivit careia platitor este persoana juridica. In acelasi timp, in sfera competentei organelor fiscale, art. 34 din Codul de procedura fiscala stabileste competenta administrarii obligatiilor fiscale in sarcina organului in a carui raza teritoriala se afla situate sediile secundare.

Nu in ultimul rand trebuie mentionat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 300/2004 pentru aprobarea declaratiilor de inregistrare a contribuabililor si a cererii de inregistrare a domiciliului fiscal. Astfel, in cuprinsul instructiunilor de completare a Declaratiei de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, declararea asociatii familiale si asocieri fara personalitate juridica, la pct. 3.3., este detaliata procedura de inregistrare a sediilor secundare si, distinct, a punctelor de lucru. In acest sens, de lucru pentru inregistrarea punctului de lucru stabil se bifeaza casuta „punct de lucru stabil“ si la randul „codul de identificare fiscala a unitatii infiintatoare“ se inscrie codul agentului economic cu personalitate juridica ce l-a infiintat.

In sfera obligatiilor de declarare a punctelor de lucru altele decat cele care, potrivit reglementarii mentionate mai sus, au obligatia de a fi inregistrate fiscal, este de mentionat si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului „Declaratie privind sediile secundare“, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 845 din 15 septembrie 2004.

IMPORTANT:

Asa cum se poate constata, organizarea unei subunitati atrage un numar important de obligatii administrative, fiscale si contabile. Evitarea acestora poate fi realizata prin neraportatrea numarului minim de salariati aferent punctului de lucru respectiv. Acest lucru se realizeaza nu prin nerespectarea obligatiei declarative, ci prin neracordarea expresa a salariatilor la subunitatea respectiva.

Astfel, pentru a fi considerat ca un salariat isi desfasoara activitatea in cadrul subunitatii in mod constant, si nu ca o deplasare de la sediul societatii, este necesara mentionarea in contractul de munca la capitolul destinat locului muncii subunitatea respectiva. In lipsa unei astfel de precizari, locul muncii este considerat sediul societatii. In acest caz sunt aplicabile prevederile art. 42-44 din Codul muncii.

4. DEPUNEREA DECLARATIILOR SI FISELOR FISCALE

In cadrul acestei categorii de obligatii ce revin angajatorilor se situeaza:

  • Depunerea formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat“, cod 14.13.01.01/a

Aceasta se depune lunar, pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii la care se refera, pentru obligatiile de plata reprezentand impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor.

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se depune, in format electronic, la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala angajatorul isi are domiciliul fiscal. Persoanele juridice care au subunitati inregistrate ca platitori de impozite si taxe depun declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, corespunzator activitatii subunitatilor, la organul fiscal teritorial la care acestea sunt inregistrate ca platitori de impozite si taxe.

Formatul electronic va fi insotit de formularul editat de platitori cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.

  • Transmiterea fiselor fiscale

Fisele fiscale se depun de catre angajatori la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal sau sunt luati in evidenta fiscala, dupa caz.

Sediile secundare ale angajatorilor persoane juridice, inregistrate ca platitori de impozit pe venitul din salarii, depun fisele fiscale ale angajatilor proprii la organul fiscal in a carui raza teritoriala sunt inregistrate sediile secundare respective.

In cazul in care, la data depunerii fiselor fiscale, sediul secundar este desfiintat, depunerea fiselor fiscale se va face de catre persoana juridica de care a apartinut sediul secundar la organul fiscal in a carui raza teritoriala este inregistrata persoana juridica.

In situatia in care un angajat a lucrat in cursul anului fiscal la mai multe sedii secundare ale aceluiasi angajator – persoana juridica, se va intocmi o singura fisa fiscala care va fi depusa de sediul secundar in evidentele caruia figureaza la data de 31 decembrie a anului de raportare.

  • Depunerea la organul fiscal a formularului 205 „Declaratie privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit“, cod 14.13.01.13/l

Declaratia informativa se completeaza si se depune pana la data de 30 iunie a anului curent, pentru veniturile platite in anul fiscal expirat de catre platitorii de venit care au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa.

Potrivit art. 93 din Codul fiscal, platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, sunt obligati sa calculeze, sa retina si sa vireze impozitul retinut la sursa si sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit, la organul fiscal competent, pana la data de 30 iunie a anului curent, pentru anul expirat.

In functie de venitul platit pentru care ati retinut si virat impozit pe venit in anul 2005, veti bifa casuta corespunzatoare naturii venitului platit in sectiunea A, astfel:

  1. venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
  2. venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
  3. venituri obtinute in baza unui contract de agent;
  4. venituri obtinute in baza unui contract de comision sau mandat comercial;
  5. venituri din activitatile de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
  6. venituri din activitati independente desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil;
  7. venituri din activitati independente realizate intr-o forma de asociere cu o persoana juridica;
  8. venituri din dividende;
  9. venituri din dobanzi;
  10. venituri din premii si din jocuri de noroc;
  11. castiguri din transferul titlurilor de valoare;
  12. venituri sub forma castigurilor din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract;
  13. castiguri din transferul titlurilor de valoare pentru care beneficiarul de venit are obligatia stabilirii castigului net/pierderii;
  14. venituri din pensii;
  15. venituri din lichidare/dizolvare
  16. alte venituri.
  • Depunerea formularului 225 „Declaratie informativa privind inceperea/ince-tarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii din strainatate“, cod 14.13.01.13/5i

Persoanele juridice sau orice alta entitate la care isi desfasoara activitatea persoanele fizice care obtin venituri sub forma de salarii din strainatate vor instiinta organul fiscal in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

In categoria persoanelor care au obligatia sa depuna declaratia informativa sunt cuprinse: reprezentantele din Romania ale unor firme, asociatii, fundatii sau organizatii cu sediul in strainatate, organizatii si organisme internationale care functioneaza in Romania, precum si orice societate comerciala la care isi desfasoara activitatea o persoana fizica care pentru aceasta activitate desfasurata pe teritoriul Romaniei obtine venituri din strainatate.

Declaratia se depune ori de cate ori apar modificari de natura inceperii/incetarii activitatii in documentele care reglementeaza raporturile de munca, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

Pentru fiecare contribuabil care obtine venituri sub forma de salarii din strainatate pentru activitatea desfasurata in Romania, se completeaza si se depune cate o declaratie.

Declaratia se completeaza de catre persoanele juridice, fizice sau orice alta entitate la care isi desfasoara activitatea persoanele fizice care obtin venituri sub forma de salarii din strainatate.

In categoria persoanelor care au obligatia sa depuna declaratia informativa sunt cuprinse reprezentantele din Romania ale unor firme, asociatii, fundatii sau organizatii cu sediul in strainatate, organizatii si organisme internationale care functioneaza in Romania etc., dar si persoane juridice romane la care isi desfasoara activitatea persoane fizice angajate ale unor persoane juridice straine cu care au incheiat contracte.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 22 Septembrie 2006

Votati articolul "5. Principalele obligatii ale angajatorilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X