Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Procedura de faliment si depunere bilant. Cum stabilim data corecta?

Data actualizarii: 25 Martie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
procedura falimentreorganizarebilantlegea 85raportari contabileomfp 65

Stabilim mai jos ce bilant se depune pentru 31.12.2014 in cazul unei societati care a fost in reorganizare si care, incepand cu data de 20.11.2014, a in procedura de faliment.

In cazul in care se selecteaza in S1002-S1005 Raportari anuale Societati aflate in lichidare potrivit legii si se alege data intrarii in faliment 20.11.2014, vom stabili daca in formularul 10 se va inscrie data intrarii in faliment 20.11 2014 in loc de 31.12.2014. Se mentioneaza ca societatea are active care urmeaza a fi valorificate.

Persoanele juridice aflate in lichidare depun raportari contabile la 31 decembrie 2014 si sunt prevazute in Anexa II a Ordinului ministrului finantelor publice 65/2014.

 Lichidarea este reglementata de Legea societatilor comerciale 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la titlul VII Lichidarea societatilor comerciale, insolventa (falimentul) este reglementata de Legea 85/2014.

 Potrivit art. 1 din OG 65/2014 si art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) - (4) din lege au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii.
 
In situatia in care ca urmare a intrarii in faliment  s-a intrat in procedura de lichidare se vor intocmi raportari contabile conform art. 9 alin (1) din acelasi ordin,  pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in formatul prevazut in anexa nr. 2.

In concluzie, daca societatea nu a intrat in procedura de lichidare, se vor intocmi situatii financiare anuale normale. In notele explicative se va prezenta situatia falimentului societatii si nerespectarea in acest fel a principiului continuitatii.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X