email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?

monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006

In analiza de mai jos, stabilim care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga practicianul in insolventa din punct de vedere fiscal si contabil pentru societatile care intra in insolventa. De asemenea, vom vedea cum se preia evidenta contabila a societatilor intrate in insolventa si care sunt inregistrarile contabile care se realizeaza efectiv.

Insolventa este acea stare a patrimoniului ce se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti necesare pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile. Ea este reglementata de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si OUG 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa si poate fi solicitata de catre administratorul societatii, sau de creditorii acesteia.
 
Exista doua tipuri de proceduri privind insolventa:
 
1. Procedura generala , prin care se parcurge etapa reorganizarii societatii.  In aces caz, firma va fi administrata de un administrator judiciar. Scopul planului de reorganizare este plata integrala sau partiala a datoriilor pana la termenul indicat. Daca acest plan esueaza, se intra in procedura de faliment, prin care se vor valorifica toate bunurile din patrimoniul societatii.
 
2. Procedura simplificata, ce se aplica societatilor aflate in anumite situatii (ex: nu au depus la termen actele solicitate, si-au declarat intentia de intrare in faliment, etc.), prin care se intra direct in procedura falimentului.
 
Presupunand faptul ca va aflati in prima situatie, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte:


- Nu se vor mai calcula dobanzi, majorari sau penalitati asupra datoriilor societatii dupa deschiderea procedurii de insolventa;
-  Nu se vor mai putea instraina partile sociale ale firmei;
- Activitatea curenta a societatii isi va continua cursul normal, prin activitati precum onorarea comenzilor contractate conform obiectului de activitate, efectuarea incasarilor si platilor aferente acestora, etc;
-  Ridicarea dreptului de administrare, ce atrage dupa sine suspendarea mandatului administratorului, conducerea fiind preluata de administratorul judiciar;
 
Punerea in aplicare a planului de reorganizare (propus de societate, administratorul judiciar sau unul/ mai multi creditori) nu va putea depasi 3 ani si  va presupune parcurgerea urmatorilor pasi:
 
Ø  Alegerea modalitatii de reorganizare a activitatii: restructurarea si continuarea activitatii, lichidarea unor bunuri din patrimoniul firmei, sau o combinatie a celor doua variante de reorganizare;
 
Ø  Specificarea masurilor adecvate pentru punerea planului in aplicare: pastrarea in intregime/partiala a conducerii activitatii, obtinerea de resurse financiare, fuziunea societatii, lichidarea totala/partiala a bunurilor din firma sau distribuirea lor catre creditori, pentru stingerea datoriilor, prelungirea datei scadentei sau modificarea ratei dobanziilor/penalitatilor, modificarea actului constitutiv, etc.
 
Ø  Intocmirea unul plan de plata a creantelor, concretizat printr-un tabel ce contine cuantumul datoriilor pe care societatea se obliga sa le plateasca creditorilor si termele la care se vor efectua platile catre acestia;
 
Ø  Publicarea planului de reorganizare la grefa tribunalului si la oficiul Registrului Comertului;
 
Ø  Votarea si confirmarea planului de reorganizare de catre adunarea creditorilor , in termen de 20-25 de zile;
 
Din punct de vedere contabil, societatea are obligatia de a intocmi trimestrial un raport pentru comitetul creditorilor  privind situatia sa financiara . Acesta va contine si modul in care a fost respectat planul de reorganizare, eventualele abateri , precum si modul in care au fost efectuate plati catre creditori, cu respectarea Programului de Plata a Creantelor.
 
De asemenea, referitor la evidenta contabila a societatilor in insolventa, aceasta nu difera de cea a oricarei societati comerciale. Singurul aspect de care trebuie sa tineti seama este ca toate actele si corespondenta emisa de societate (inclusiv facturile fiscale) vor cuprinde in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza mentiunea “In insolventa"/"in reorganizare judiciara".
 
Mai mult decat atat, daca societatea nu a fost declarata inactiva sau nu i-a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii isi pot deduce taxa pe valoare adaugata fara nicio restrictie.
 
In concluzie, in aceasta etapa a existentei societatii, aceasta poate desfasura activitati economice, cu respectarea cerintelor impuse de Legea 85/2006 privind procedura insolventei si de conditiile efective privind aplicarea acestei proceduri, cu aprobarea administratorului judiciar.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2016

Votati articolul "Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X