email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Ce situatii financiare se intocmesc pentru anul 2015?

situatii financiare 2015microentitatibilant prescurtatentitati micicont de profit

In functie de criteriile de marime, entitatile care aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 se grupeaza in trei categorii, astfel:
- microentitati;
- entitati mici;
- entitati mijlocii si mari.

Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
   a) totalul activelor: 1.500.000 lei (echivalentul a 338.310 euro);
   b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei (echivalentul a 676.620 euro);
   c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.

Microentitatile intocmesc bilant prescurtat si cont prescurtat de profit si pierdere, care sa prezinte separat:
   - cifra de afaceri neta;
   - alte venituri;
   - costul materiilor prime si al consumabilelor;


   - cheltuieli cu personalul;
   - ajustari de valoare;
   - alte cheltuieli;
   - impozite;
   - profit sau pierdere.
Citi, in relatie cu acelasi subiect, si articolul Explicatii CECCAR: OMFP 529/2016 - Norme privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice.

Microentitatile nu au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale insa acestea trebuie sa prezinte urmatoarele informatii:

a) politicile contabile adoptate, inclusiv:
   - bazele de evaluare aplicate diferitelor elemente;
   - conformitatea politicilor contabile adoptate cu principiile contabile prevazute de prezentele reglementari;
   - orice modificari semnificative ale politicilor contabile adoptate;
 b) valoarea totala a oricaror angajamente financiare, garantii sau active si datorii contingente neincluse in bilant, indicand natura si forma oricarei garantii reale care a fost acordata; separat de acestea, sunt prezentate orice angajamente privind pensiile si entitatile afiliate sau asociate;
  c) suma avansurilor si creditelor acordate membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere, cu indicarea ratelor dobanzii, a principalelor conditii si a oricaror sume restituite, amortizate sau la care s-a renuntat, precum si a angajamentelor asumate in numele acestora sub forma garantiilor de orice fel, cu indicarea totalului pe fiecare categorie;
d) informatii privind achizitiile propriilor actiuni, si anume:
   - motivele achizitiilor efectuate in cursul exercitiului financiar;
   - numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al actiunilor achizitionate si instrainate in cursul exercitiului financiar si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta;
   - in cazul achizitiei si instrainarii cu titlu oneros, contravaloarea actiunilor;
   - numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al tuturor actiunilor achizitionate si detinute de entitate si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta.

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
   a) totalul activelor: 17.500.000 lei (echivalentul a 3.946.953 euro);
   b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei (echivalentul a 7.893.906 euro);
   c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Entitatile mici intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:
   - bilant prescurtat,
   - cont de profit si pierdere,
   - notele explicative la situatiile financiare anuale.
Optional, acestea pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de trezorerie.

Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
   a) totalul activelor: 17.500.000 lei (echivalentul a 3.946.953 euro);
   b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei (echivalentul a 7.893.906 euro);
   c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50

Entitatile mijlocii si mari  precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:
   - bilant;
   - cont de profit si pierdere;
   - situatia modificarilor capitalului propriu;
   - situatia fluxurilor de trezorerie;
   - notele explicative la situatiile financiare anuale.

Pentru intocmirea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2015, incadrarea in criteriile de marime se efectueaza numai pe baza balantei de verificare incheiate la data de 31 decembrie 2015. Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic determina criteriile respective pe baza balantei de verificare intocmite la finele exercitiului financiar astfel ales si care se incheie la o data ulterioara datei de 1 ianuarie 2016.

de Irina Dumitrescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiare 2015microentitatibilant prescurtatentitati micicont de profit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Mai 2016


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Ce situatii financiare se intocmesc pentru anul 2015?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Institutia va obtine incasarea ... sau nu ?

Intrebare: Hristos a inviat !

O persoana fizica a beneficiat
de servicii de cazare din partea institutiei noastre.
Acea persoana trebuia sa achite
contravaloarea cazarii.
In Regulamentul intern privind regulile
in care se face cazarea si incasarea tarifului de cazare,
se arata ca modul de incasare al tarifului se face anticipat.
.... insa, salariatul institutiei noastre
nu a incasat anticipat tariful datorat de beneficiarul acelei cazari.
Salariatul a emis Factura, insa nu a incasat si banii.

Institutia vrea sa dea in judecata pe acel beneficiar al cazarii
care nu a achitat tariful.

Va rog din suflet sa imi spuneti
daca institutia va castiga procesul si va obtine incasarea ?
sau
- daca institutia va pierde procesul,
pentru ca nu s-a respectat regulile /modul de incasare Facturi
din Regulamentul de cazare ?
sau
- institutia ar trebui sa se indrepte cu un proces
impotriva salariatului care nu a incasat Factura ? + in ce termen
poate face acest lucru ?

Raspuns: Va multumesc din tot sufletul pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X