Vom afla in continuare care sunt formularele editabile privind actele care trebuie atasate la bilantul contabil.
Amintim ca bilanturile au fost amanate oficial pana la data de 31 iulie 2020 inclusiv. Masura este inclusa in Ordonanta de urgenta nr. 48/2020, act normativ ce a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 319 din 16 aprilie 2020.
Situatii financiare pe 2019 - formulare editabile: raspunsul specialistului
Microentitatile intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
- bilant prescurtat (cod 10), in structura prevazuta la pct. 599 din reglementarile contabile;
- cont prescurtat de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 601 din reglementarile contabile.
- formularul Date informative (cod 30)
- formularul Situatia activelor imobilizate(cod 40), cuprinse in structura prevazuta la pct. 6, respectiv 8, din anexa nr. 4 la ordin.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
In plus fata de aceste componente, se mai depun in fisierul zip care se ataseaza la formularul pdf urmatoarele:
-informatii potrivit pct. 576 alin. (2) din reglementarile contabile, respectiv informatiile prevazute la pct. 468 lit. a), d) si e) si pct. 491 alin. (2) lit. c) din Ordinul
1802/2014;
-raportul administratorilor;
-propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
-declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitatii, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale;
-prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnata potrivit legii – aceasta este o prevedere noua mentionata in Ordinul 3781/2019 la punctul 1.11.
Categoriile de informatii prezentate pot fi:
-politicile contabile generale si cele adoptate de catre societate;
-reglementarile contabile folosite pentru intocmirea situatiilor financiare;
-principiile contabile utilizate pentru fiecare post din bilant;
-abateri de la principiile si politicile contabile;
-metodele de evaluare a fiecarui post din bilant;
-abateri de la alte prevederi din reglementarile contabile;
-comparabilitatea valorilor prezentate in situatiile financiare;
-moneda de prezentare a situatiilor financiare;
-alte informatii considerate necesare.
In ce priveste raportul de audit – pentru microentitati acesta nu este necesar, fiindca nu se incadreaza in plafoanele fixate pentru obligatia de audit , respectiv: totalul activelor: 16.000.000 lei;cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei; numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Mai jos gasiti formularele editabile de atasat la situatiile financiare pe 2019:
Click aici >>> Rapoarte bilant
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.