Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratia 061 - un nou formular utilizat in 2016. Cine are obligatia depunerii?

Data aparitiei: 01 Iunie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
declaratia 061sedii secundareomfp 1329/2004OANAF 3698/2015

Conform Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.

Pentru inregistrarea sediilor secundare, altele decat cele care se inregistreaza ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006, contribuabilii depun Declaratia privind sediile secundare (061). Aceasta declaratie se utilizeaza incepand cu 01 ianuarie 2016, inlocuind formularul fara numar "Declaratie privind sediile secundare" aprobat prin OMFP 1329/2004. Modelul si instructiunile de completare ale acestei declaratii au fost aprobate prin OANAF 3698/2015.

Declaratia privind sediile secundare se completeaza si se depune de catre contribuabilii care infiinteaza puncte de lucru, la organul fiscal competent, fara a se atribui cod de identificare fiscala, cu ocazia infiintarii punctului de lucru.

Declaratia se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza punctul de lucru, sau la posta prin scrisoare recomandata.

Declaratia se completeaza in doua exemplare, completand informatiile privind starea sediului secundar, respectiv data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

Declaratia se depune insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar sau filiala, precum si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta.

Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.

Contribuabilii/Platitorii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru care au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii depun Formularul 060 – „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare".

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X