email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafon casierie la o societate cu mai multe puncte de lucru: cum se tine soldul de casa?

Plafon casierie la o societate cu mai multe puncte de lucru: cum se tine soldul de casa?
Legea 296/2023legea 70/2015plafon casierie sediu secundarplafon casierie punct de lucru

Avand in vedere modificarile aduse Legii 70/2015 privind disciplina financiara, veti afla in cele ce urmeaza  daca plafonul maxim admis de numerar in casierie de 50.000 ron se aplica ca sold general pe intreaga societate sau pentru fiecare punct de lucru in parte. De asemenea, daca o societate are organizate registre de casa in ron, euro si alte valute, soldul cumulat trebuie sa se incadreze in plafonul total de 50.000 ron sau se aplica soldul maxim de 50.000 ron pentru fiecare registru de casa in parte? 

Societate cu mai multe puncte de lucru: cum se tine soldul de casa

Raspunsul specialistului: Potrivit art. 1 alin. (3) din Legea 70/2015, prevederile prezentului capitol se aplica si operatiunilor de incasari si plati in valuta efectuate pe teritoriul Romaniei. Incadrarea in plafoanele prevazute de prezentul capitol se efectueaza in functie de cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, de la data efectuarii operatiunilor de incasari sau plati.

Referitor la operatiunile desfasurate in numerar cu diferite valute, consider ca noul plafon va fi aplicat la suma totala a numerarului, obtinuta prin conversia sumelor in valuta utilizand cursul BNR la data efectuarii operatiunilor. Faptul ca utilizam conturi contabile diferite (5311 si 5314) nu inseamna ca avem organizate mai multe casierii.

Soldul de casa se tine separat pe fiecare punct de lucru sau pe total societate in functie de cum aveti organizata casieria. La nivelul unei societati poate exista o singura casierie sau pot fi organizate casierii distincte.

Plafonul de casierie in valoare de 50.000 lei este prevazut la art. 4 indice 2 din Legea 70/2015 actualizata:

Articolul 4 2
(1) Sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare.
(2) Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a altor operatiuni cu persoane fizice, pentru o perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora.

Potrivit art. 7 alin din Legea 70/2015 actualizata, in cazul persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) care au organizate mai multe casierii, plafoanele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) si la art. 4 alin. (1) sunt aplicabile pe fiecare casierie in parte.

Potrivit art. 8 alin din Legea 70/2015 actualizata, sucursalele si alte sedii secundare ale persoanelor juridice care au casierie proprie si/sau cont deschis la o institutie de credit aplica in mod corespunzator prevederile prezentului capitol.

Daca la punctele de lucru nu aveti organizate casierii separate, atunci plafonul se aplica pentru intreaga societate.

Daca la punctele de lucru aveti organizate casierii separate (aveti persoana desemnata cu atributii de casier si/sau cont la banca deschis si tineti registru de casa), atunci plafoanele se aplica pe fiecare casierie.

Citeste si: Lipsa bani in casierie: monografia contabila si implicatiile fiscale >>

Raspuns oferit in luna noiembrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 296/2023legea 70/2015plafon casierie sediu secundarplafon casierie punct de lucru


Data aparitiei: 07 Noiembrie 2023

Votati articolul "Plafon casierie la o societate cu mai multe puncte de lucru: cum se tine soldul de casa?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X