Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Programul de control fiscal este focusat incorect. Sfaturi pentru o inspectie fiscala mai eficienta si atentionari expert strain

inspectie fiscalacurtea de conturicontroalele secundarecontrolul rambursarilor de TVA

ANAF a publicat la 1 septembrie un raport oficial intocmit de FMI prin intermediul unui expert strain care a analizat anul trecut organizarea si functionarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.

Programul de control fiscal este focusat incorect. Dupa cum se descrie in Sectiunea V, accentul pe asigurarea rambursarilor de TVA si nivelul controalelor desemnate de organisme externe distorsioneaza atat activitatea de identificare a riscurilor cat si programul de control fiscal ale DMC. Conducerea DMC afirma ca 32,5 procente din resursele sale de control sunt consumate pe verificari efectuate la solicitarea altor parti din ANAF sau a unor organisme externe, iar 46 de procente sunt dedicate controalelor de rambursare de TVA. Aceasta inseamna ca DMC mai ramane cu aproximativ 20 de procente din resursele de control pe care sa le dedice cazurilor de risc ridicat (ce nu implica o rambursare de TVA). Acest nivel este inacceptabil de mic dupa toate standardele, mai ales ca atat controalele la solicitarea altor entitati cat si cele de rambursare de TVA sunt relativ neproductive din punctul de vedere al inchiderii gap-ului fiscal (controlul rambursarilor de TVA este discutat in Sectiunea V). Conducerea DMC aspira la a avea la dispozitie 50 de procente din resurse spre ale folosi pe cazuri de risc ridicat ce nu implica o rambursare de TVA. Dupa standardele internationale, chiar si acest nivel este mult prea mic. Impedimentele – inclusiv reglementarile referitoare la controalele de rambursare de TVA si la solicitarile de verificari adresate DMC de alte entitati - trebuie substantial reduse sau total eliminate.


>>> DMC nu utilizeaza in mod eficient resursele de control fiscal ce ii stau la dispozitie. Persista inca o abordare depasita fata de controlul de asigurare a conformarii. Un inspector de control de la DMC evalueaza daca un contribuabil reprezinta un risc fiscal si daca el ar trebui inclus in planul lunar de control al DMC. Printre criteriile utilizate in acest scop se numara timpul scurs de la ultimul control, si selectia poate fi determinata de termenul de prescriere. Odata selectat un contribuabil, acesta este supus unui control fiscal total, nelimitat la problema sau problemele identificate initial ca reprezentand un risc potential. Ceea ce caracterizeaza munca de administrare a conformarii sunt verificarile, examinarea si reexaminarea documentatiei si tranzactiilor. Misiunea s-a intalnit cu reprezentanti ai sectorului privat care au exprimat ingrijorari puternice legate de faptul ca metodele de control nu evolueaza. Se acorda o atentie prea mare aspectelor de risc redus si aspectelor superficiale legate de forma tranzactiilor, in timp ce riscuri substantiale sunt trecute cu vederea.


>>>  Inspectorii de control ai DMC sunt preocupati sa respecte instructiunile de control la litera si incearca sa stabileasca impozitele pana la ultimul leu. Daca pe parcursul unui control un inspector scapa din vedere unele elemente, acel inspector poate fi tras personal la raspundere pentru cuantumul impozitelor si taxelor necalculate. Curtea de Conturi, un organism independent, extern ANAF, asigura supravegherea si procedeaza la controale secundare in mod selectiv. Se afirma ca auditorii de la Curtea de Conturi sunt preocupati de corectitudinea procedurala a situatiei contribuabililor si doresc sa se asigure ca inspectorul de control de la DMC a efectuat verificarile incrucisate adecvate si a verificat documentele justificative in cele mai mici detalii, in loc sa incerce sa vada daca au fost identificate riscuri fiscale majore sau care este gradul de semnificatie al aspectelor urmarite.


>>> Prevederea conform careia inspectorii DMC (de fapt toti inspectorii ANAF) pot raspunde personal pentru orice diferenta de impozit nestabilita afecteaza in mod negativ abordarea lor. Prin urmare, ei vor efectua mereu un control total, vor urmari instructiunile privind verificarile incrucisate pe care trebuie sa le efectueze, indiferent daca aceste sunt sau nu adecvate sau proportionate, isi vor desfasura inspectia pana cand a fost stabilit ultimul leu, si vor adopta interpretarea ce favorizeaza administratia fiscala. Aceasta inseamna ca riscurile mai semnificative – de tipul celor ce nu sunt identificate prin bifarea unei casute – vor ramane nedepistate. Inseamna ca inspectiilor vor dura considerabil mai mult decat ar dura daca  inspectorul ar limita verificarile la confirmarea riscurilor identificate anterior inspectiei. Inseamna ca multe aspecte sunt contestate pentru ca inspectorii vor adopta o perspectiva care sa lei garanteze siguranta proprie. Acestea se traduc in venituri mai mici pentru stat. si, majorarea

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


semnificativa a poverii contribuabilului. Prevederea conform careia inspectorii DMC (de fapt toti  inspectorii ANAF) pot raspunde personal pentru orice diferenta de impozit nestabilita trebuie eliminata din lege sau scoasa din aplicare in protocolul sugerat intre DMC si Curtea de Conturi ce este descris mai jos.


>>> Curtea de Conturi va fi deschisa sa isi schimbe abordarea de monitorizare a activitatii de control fiscal efectuate de DMC pentru a se adapta unei noi abordari a DMC fata de analiza de risc si controlul fiscal. Misiunea s-a intalnit cu reprezentanti de varf, inclusiv cu dna. Vicepresedinte de la Curtea de Conturi. Misiunea a explicat conceptia sa despre cum ar trebui sa evolueze abordarea DMC fata de analiza de risc si activitatea de control fiscal. Ca raspuns, dna. Vicepresedinte a aratat ca si Curtea de Conturi isi poate dezvolta propria abordare pentru a se adapta, si ca un protocol intre ANAF si Curtea de Conturi ar fi fezabil. Aceasta este o evolutie foarte importanta, cu potential de a elimina un obstacol considerabil din calea implementarii unei noi abordari a controlului fiscal la marii contribuabili.

Conducerea superioara a ANAF ar trebui sa continue rapid discutiile cu Curtea de Conturi pe aceasta tema in contextul schimbarii de abordare sugerate in acest raport.

Puteti consulta AICI raportul integral.
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectie fiscalacurtea de conturicontroalele secundarecontrolul rambursarilor de TVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2016


Votati articolul "Programul de control fiscal este focusat incorect. Sfaturi pentru o inspectie fiscala mai eficienta si atentionari expert strain":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un muzeu judetean subordonat Consiliului Judetean poate fi incadrat ca o institutie de subordonare locala ?

Intrebare: Muzeul in care lucrez este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.

In institutie avem personal care nu se regaseste
la Anexa aferenta personalului din muzee.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns:

1. - daca institutia noastra este un muzeu judetean
subordonat Consiliului Judetean,
atunci, muzeul nostru poate fi incadrat
ca o institutie de subordonare locala ?

Ce inseamna subordonare locala ?

2. - pentru stabilire salarii pentru personalul care nu se regaseste
la Anexa aferenta personalului din muzee,
se iau in calcul posturile similare si salariile aferente
de la Consiliul Judetean ?
sau
se iau in calcul
posturile si salariile
din Anexa VIII, Cap.II, lit. B - Alte unitati bugetare de subordonare centrala si locala,
precum si din compartimentele de contabilitate, financiar, aprovizionare, investitii ?

Daca s-ar lua in calcul salariile din Anexa de mai sus,
atunci,
un muzeograf va avea un salariu cu mult mai mare
decat un salariat specialist,cu studii superioare
de la birou.
( ar fi cazul referentului RU cu studii superioare, cazul juristului,... )
Juristul spune ca nu este corect si normal !

Va rog un punct de vedere.

Raspuns: Muzeul este o institutie subordonata Consiliului Local, acesta fiins ordonator de credite, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016