email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul de procedura fiscala - a suferit o noua modificare

cod procedura fiscala

CODUL DE PROCEDURA FISCALA ľ A SUFERIT O NOUA MODIFICARE

Ordonanta Guvernului nr. 47 din 28 august 2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 603/31 august 2007 si aduce in prim plan modificari si completari Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, precum si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.

PRINCIPALELE MODIFICARI

1. Insarcinarea Comisiei de procedura fiscala cu elaborarea deciziilor legislative

Astfel, in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se infiinteaza Comisia de proceduri fiscale, care are responsabilitati de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitara a codului si a legislatiei care intra in sfera de competenta a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

2. Obligatia contribuabilului sau a unei persoane imputernicite de acesta sa furnizeze organului fiscal date cu referire la starea sa fiscala.

In aceeasi masura, organul fiscal primeste dreptul de a solicita inscrisuri si altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice.

Astfel, contribuabilul sau alta persoana imputernicita de acesta are obligatia de a furniza organului fiscal informatiile necesare pentru determinarea starii de fapt fiscale. In acelasi scop, organul fiscal are dreptul sa solicite informatii si altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice. Informatiile furnizate de alte persoane se iau in considerare numai in masura in care sunt confirmate si de alte mijloace de proba.

3. Definirea obiectului inspectiei fiscale.

Astfel, se arata ca inspectia fiscala are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor de catre contribuabili, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferentelor obligatiilor de plata si a accesoriilor aferente acestora.

4. Obligatia certificarii anuale a contribuabililor persoane juridice de catre un consultant fiscal.

Prin urmare, declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.


5. Termenele de plata pentru impozitele si contributiile aferente veniturilor din salarii, precum si impozitul retinut la sursa potrivit art. 52 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Astfel, impozitele si contributiile aferente veniturilor din salarii, precum si impozitul retinut la sursa potrivit art. 52 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se platesc dupa cum urmeaza:

Astfel, impozitele si contributiile aferente veniturilor din salarii, precum si impozitul retinut la sursa potrivit art. 52 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se platesc dupa cum urmeaza:


a ) trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de catre contribuabilii persoane juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, precum si de catre persoanele fizice care desfasoara activitati independente;

b) semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului, de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice.

6.Ordinea stingerii datoriilor

Daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta fiscala principala pe care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre organul fiscal competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:

a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat esalonare la plata, precum si majorarea de intarziere datorata in luna curenta din grafic sau suma amanata la plata, impreuna cu majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii, in cazul in care termenul de plata se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;

b) obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii, cu exceptia cazului in care s-a inceput executarea silita, cand se aplica prevederile art. 169 in mod corespunzator;

c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat esalonare, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma amanata la plata impreuna cu majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii, dupa caz;

d) obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea contribuabilului.

7. Modul de stabilire a obligatiilor fiscale

Vechimea obligatiilor fiscale de plata se stabileste astfel:
a) in functie de scadenta, pentru obligatiile fiscale principale;
b) in functie de data comunicarii, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de organele competente, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii;
c) in functie de data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil.

8.Ordinea stingerii datoriilor pentru debitorii care se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei

Ordonanta Guvernului nr. 47 din 28 august 2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale stabileste ordinea stingerii datoriilor pentru debitorii care se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, astfel:

a) obligatii fiscale cu termene de plata dupa data confirmarii planului de reorganizare, in ordinea vechimii;

b) sume datorate in contul ratelor din programele de plati a obligatiilor fiscale, cuprinse in planul de reorganizare judiciara confirmat, precum si obligatiile accesorii datorate pe perioada reorganizarii, daca in plan s-au prevazut calcularea si plata acestora;

c ) obligatii fiscale datorate si neachitate cu termene de plata intre data deschiderii procedurii insolventei, pana la data confirmarii planului de reorganizare, in ordinea vechimii pana la stingerea integrala a acestora, altele decat cele prevazute la lit. b).

Pentru Creantele fiscale nascute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii insolventei nu se datoreaza si nu se calculeaza majorari de intarziere dupa data deschiderii procedurii insolventei.

9. Exceptii de la obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Potrivit modificarilor aduse Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, sunt exceptate de la aceasta obligatie si urmatoarele:

a) comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, etc, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

b) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;

c) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta.
Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2007


Votati articolul "Codul de procedura fiscala - a suferit o noua modificare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce calcule contabile va trebui sa facem ?

Intrebare:
Bun─â ziua !

Vineri, institu?ia noastră a primit de la un salariat o cerere prin care a solicitat ca o hotărâre judecătorească să fie executată de bună voie, pentru ca institu?ia să nu mai plătească alte cheltuieli de executare silită.
Directorul institu?iei noastre a fost de acord.

Hotărârea judecătorească spune a?a:
?Oblig─â p├ór├ótul s─â pl─âteasc─â reclamantei diferen┼úele salariale nete reprezent├ónd sporul pentru condi┼úii v─ât─âm─âtoare ├«n cuantum brut de 100 lei lunar pentru perioada 01.01.2018-29.05.2018 inclusiv, sum─â ce va fi actualizat─â ├«n func┼úie de indicii de infla┼úie ┼či dob├ónda legal─â, de la data scaden┼úei p├ón─â la data pl─â┼úii efective.?

V─â rug─âm enorm de mult s─â ne ajuta?i cu privire la modul de calcul al sumei datorate de institu?ie.
- cum se calculeaz─â indicii de infla?ie ?

De exemplu:
- dac─â se calculeaz─â indicii de infla?ie pentru luna ianuarie 2018 la suma de 100 lei,
- cum se calculeaz─â indicii de infla?ie pentru luna februarie 2018 la suma de 100 lei ?
- în luna mai 2018 ? suma pentru spor cum va fi calculată ? ? adică va fi mai mică de 100 lei, pentru că nu avem luna întreagă de 21 de zile lucrătoare, ci doar 19 zile lucrătoare ?
Apoi, cum se calculează indicii de infla?ie pentru luna mai 2018, când nu avem toată luna întreagă ?
- in perioada 01.06.2018 ? 01.03.2019 ? unde nu mai avem spor de acordat, indicii de infla?ie din fiecare lun─â ? la ce sum─â se aplic─â ?

SAU

- pentru luna ianuarie 2018 la suma de 100 lei se aplic─â indicele de infla?ie pentru luna ianuarie 2018
- pentru luna februarie 2018 ? - la suma de 100 lei /februarie 2018 + ? /ianuarie 2018 ?
- ?.?.....

Hotărârea judecătorească spune că:
?Obligă pârâtul să vireze pentru reclamantă contribuţiile datorate bugetului consolidat al statului pentru sumele dispuse a fi plătite prin prezenta hotărâre.?
- adică, institu?ia va trebui să re?ină contribuţiile, doar la suma datorată ca spor neacordat de 100 lei /lună ?
SAU
- institu?ia va trebui să re?ină contribuţiile, la suma calculată ?i cu indiciii de infla?ie ?
Adică, se va re?ine contribu?ii ?i la diferen?a de bani primită în plus de salariat ? rezultată în urma actualizării sumei datorate de institu?ie ?

Pentru dobânda legală cum se calculează ?
La suma rezultat─â se vpr re?ine contribu?ii ? sau Nu ?

Raspuns: Nu am mai facut niciodata un asemenea calcul. Va rog din sufletul sa ma indrumati. Daca sunt doar 5...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X