email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 1159/2021 - Procedura de stabilire a TVA datorata in Romania de corpurile diplomatice

Ordinul 1159/2021 - Procedura de stabilire a TVA datorata in Romania de corpurile diplomatice
tvacod procedura fiscala

Prin Ordinul 1159/2021  a fost aprobata Procedura de stabilire a TVA datorata in Romania de misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei, precum si a modelului si continutului unor formulare. 


Au fost aprobate urmatoarele formulare: 

- formularul 380 „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei;

- Referat privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“;

- „Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“;

- „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“;

- „Decizie pentru indreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. ............/.......... privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“. 
 

Iata mai jos procedura: 

1. Prezenta procedura se utilizeaza pentru stabilirea, de catre organele fiscale competente, la cererea contribuabililor, a taxei pe valoarea adaugata datorate potrivit art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal).

2.
(1) In sensul prezentei proceduri, prin organ fiscal competent se intelege Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, administratiile judetene ale finantelor publice sau administratiile sectoarelor 1-6 ale finantelor publice, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are sediul/resedinta contribuabilul sau, dupa caz, isi desfasoara activitatea ori are loc actiunea pentru care se solicita stabilirea taxei pe valoarea adaugata.

(2) In sensul prezentei proceduri, prin contribuabil se intelege:

a) persoanele prevazute la art. 293 alin. (1) lit. e) si art. 294 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, respectiv misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic sau consular, care au obligatia sa plateasca TVA pentru mijloacele de transport pe care le-au importat sau achizitionat in regim de scutire de la plata TVA daca instraineaza mijloacele de transport intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei;

b) persoana care ar beneficia de scutire de TVA conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Codul fiscal, in calitate de nou proprietar al mijlocului de transport instrainat in conditiile lit. a), care are obligatia de a achita TVA, in cazul in care instraineaza mijlocul de transport pana la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data cand primul proprietar a importat/achizitionat mijlocul de transport in regim de scutire.

(3) Procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in gestiunea declaratiilor fiscale din cadrul organului fiscal competent, denumit in continuare compartiment de specialitate.

3.
(1) Contribuabilii care au obligatia de plata a TVA in conditiile pct. 2 alin. (2) lit. a) sau b), dupa caz, depun la organul fiscal competent formularul 380 „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin.

(2) Cererea este insotita de documente doveditoare, anexate in copie, cum ar fi: documentele de achizitie (factura, bon fiscal etc.) din care sa rezulte elementele de identificare a mijlocului de transport, valoarea de achizitie a acestuia si data achizitiei.

(3) In cazul noului proprietar al mijlocului de transport, pentru care acesta are obligatia sa achite TVA potrivit art. 294^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, se anexeaza, in copie, documentele de achizitie (factura, bon fiscal etc.). Pentru stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate de catre noul proprietar si a perioadei prevazute la art. 294^1 din Codul fiscal se anexeaza si copia documentelor de achizitie potrivit carora primul proprietar a importat/achizitionat mijlocul de transport in regim de scutire, din care sa rezulte elementele de identificare a mijlocului de transport, valoarea de achizitie a acestuia si data la care a fost importat/achizitionat de catre primul proprietar.

(4) Cererea, precum si documentele depuse se repartizeaza compartimentului de specialitate, care organizeaza evidenta cererilor primite.

4. In cazul in care documentele depuse nu sunt suficiente pentru stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate, compartimentul de specialitate notifica contribuabilul in vederea clarificarii situatiei.
 

5.
(1) Organul fiscal competent verifica daca proprietarul mijlocului de transport a beneficiat de scutirea de TVA pentru mijlocul de transport importat sau achizitionat in regim de scutire de la plata TVA, dupa caz.

(2) Organul fiscal verifica si daca mijlocul de transport pentru care se solicita stabilirea TVA se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data cand primul proprietar a importat/achizitionat mijlocul de transport in regim de scutire.

6. Dupa primirea cererilor prevazute la pct. 3 alin. (1), compartimentul de specialitate intocmeste un referat care cuprinde elementele avute in vedere la stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre contribuabili, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin.

7. Sumele se stabilesc la nivelul taxei pe valoarea adaugata care ar fi fost datorata in momentul in care mijloacele de transport au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata.

8. Compartimentul de specialitate stabileste taxa pe valoarea adaugata datorata pentru mijloacele de transport de catre contribuabil, potrivit art. 294^1 din Codul fiscal, si emite formularul „Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin.

9. Cuantumul taxei pe valoarea adaugata se stabileste sub rezerva verificarii ulterioare.

10. In cazul in care, din analiza documentatiei primite, compartimentul de specialitate constata ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 294^1 din Codul fiscal si contribuabilul solicitant nu are obligatia sa plateasca taxa pe valoarea adaugata, intocmeste un referat in care detaliaza aceasta situatie si emite decizia prevazuta la pct. 8, bifand casuta corespunzatoare pentru respingerea cererii de stabilire.

11. In cazul in care contribuabilul renunta la cererea de stabilire inainte de emiterea deciziei prevazute la pct. 8, compartimentul de specialitate inceteaza procedura de stabilire a taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania si intocmeste un referat, in care se inscriu motivele care au condus la incetarea procedurii.

12. In cazul in care, dupa emiterea deciziei prevazute la pct. 8, contribuabilul renunta la cererea de stabilire, compartimentul de specialitate intocmeste un referat, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin, si emite, potrivit dispozitiilor art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala), formularul „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“, conform modelului prevazut in anexa nr. 5 la ordin.

13. In cazul in care se constata ca, in cuprinsul deciziei de stabilire prevazute la pct. 8, exista erori altele decat erorile materiale, compartimentul de specialitate intocmeste un referat, prin care detaliaza situatia constatata si propune indreptarea erorii, emite decizia de anulare conform modelului prevazut in anexa nr. 5 la ordin si, dupa caz, o noua decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata, cuprinzand informatiile corectate conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin.

14. Indreptarea erorilor materiale din cuprinsul deciziei de stabilire prevazute la pct. 8 se poate face fie la cererea contribuabilului, fie din oficiu, de catre compartimentul de specialitate, pe baza informatiilor detinute.

15. In cazul in care se constata ca in cuprinsul deciziei prevazute la pct. 8 exista erori materiale, compartimentul de specialitate intocmeste un referat, prin care detaliaza situatia constatata si propune indreptarea erorii materiale, si emite, in temeiul art. 53 din Codul de procedura fiscala, „Decizia pentru indreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. ........./.......... privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate in Romania de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare, personalul acestora si cetatenii straini cu statut diplomatic si consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achizitionate in regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata si care se instraineaza intr-o perioada mai scurta de 2 ani de la data importului/achizitiei“, conform modelului prevazut in anexa nr. 6 la ordin.

16. In situatia in care din analiza cererii prevazute la pct. 14 nu rezulta elemente privind existenta unor erori materiale in cuprinsul deciziei de stabilire, compartimentul de specialitate intocmeste decizia prevazuta la pct. 15, bifand casuta corespunzatoare pentru respingerea cererii de indreptare a erorii.

17. Deciziile prevazute la pct. 8, 10, 12, 13, 15 si 16 se intocmesc in doua exemplare, din care un exemplar, semnat numai de conducatorul unitatii fiscale, se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

18. Dupa finalizarea procedurii, toate documentele primite de la contribuabil, precum si cele emise de compartimentul de specialitate se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvacod procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 August 2021


Votati articolul "Ordinul 1159/2021 - Procedura de stabilire a TVA datorata in Romania de corpurile diplomatice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este calculul corect de majorare salariu

Intrebare: Buna dimineata !

Astazi discutand despre majorarea salariilor, cativa colegi,
de la contabilitate si de la Resurse Umane,
au avut pareri diferite in ceea ce priveste modul de calcul
pentru majorare salariu.

Speta este urmatoarea:

Incepand cu 01.07.2015, salariile bugetarilor au fost majorate cu 12%.
Astfel, au fost majorate cu 12% salariul de baza si sporurile.

Va rog mult sa imi spuneti:
- daca sporul de vechime ramane la fel, la salariul avut anterior majorarii
sau daca se calculeaza la salariul majorat ?

De exemplu, daca salariul de baza este de 1322 lei,
majorat cu 12 % acesta va fi de 1481 lei.
Inainte, de exemplu, daca sporul de vechime de 15% era aplicat la 1322 lei si era de 198 lei.
In urma majorarii cu 12% a salariului de baza,
sporul de vechime de 15 % nu se aplica la salariul nou de baza, adica la 1481 lei ?
Adica, sporul de vechime nu este de 222 lei, in loc de 198 lei
sau ramane tot 198 lei ?

Raspuns: Un coleg mi-a spus ca trebuie avut in vedere art 1al(2) din OUG 83/2014 (2) În anul 2015, cuantumul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 August 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X