email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele radiate pot sa reutilizeze noile casa de marcat. Care este procedura?

Firmele radiate pot sa reutilizeze noile casa de marcat. Care este procedura?
casa de marcatonrcpfaradiere

Recent, ONRC (Oficul National al Registrului Comertului) a radiat mai multi operatori economici de tipul PFA, II si IF. Cu toate acestea, ANAF accepta reutilizarea caselor de marcat ale entitatilor radiate.

Va reamintm ca, potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 182/2016, in termen de 2 ani de la intrarea in vigoare, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de clase de activitati prevazute de codul CAEN incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut de prevederile legale in vigoare (5 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru PFA si 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru II) au obligatia de a solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate. Mai multe informatii AICI.


Va prezentam mai jos punctul de vedere al Directiei Generale de Legislatie Cod Procedura Fiscala, reglementari nefiscale si contabile, inregistrat la Directia Generala de Informatii Fiscale in 03.04.2019, conform patronatcasedemarcat.ro.
 

Cele mai importante precizari se refera strict la noile aparatele de marcat electronice fiscale:

    • confirma dreptul utilizatorului radiat de a reutiliza casa de marcat de model nou;
    • precizeaza modalitatea de lucru agreata: se va utiliza contract de vanzare cumparare de la persoana fizica si se va folosi procedura de fiscalizare folosita anterior.


Bunurile din patrimoniul PFA , II si IF, care au fost radiate in baza Legii 182/2016, deci inclusiv aparatele de marcat electronice fiscale, trec in patrimoniul personal al titularului entitatii. Astfel, acestia isi pot exercita, conform legii, dreptul de a dispune de aparatul de marcat. ln acest context, mentionam ca titularul uneia dintre entitatile mai sus mentionate (PFA,II,IF radiate), poate instraina, in baza unui contract de vanzare-cumparare, aparatul de marcat definit la art.3 alin (2) din OUG 28/1999, al carui proprietar este, catre distribuitorul autorizat /unitate acreditate pt comercializare si service, de la care a achizitionat respectivul aparat, cu respectarea prevederilor OUG 28/1999 si ale HG 479/2003 referitoare la inlocuirea memoriei fiscale si arhivarea acesteia si a datelor extrase. Dupa realizarea acestei tranzactii, unitatile acreditate/distribuitorii autorizati, va revinde aparatul catre noua entitate al carei titular este persoana fizica ce a instrainat casa de marcat, urmand sa fie parcursa procedura legala de fiscalizare a aparatului.

 

Citeste si: II radiata de Registrul Comertului. Ce se intampla cu stocul de marfa existent?


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Stiati ca intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.?


Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!

Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala la doar 93 lei + 5% TVA, pret redus cu 50%!

Procedurile sunt detaliate si respecta structura ceruta de lege. Aflati dintr-o privire:    

-> Scopul procedurii contabile
-> Domeniul de aplicare
-> Reglementarile aplicabile activitatii respective
-> Descrierea procedurii contabile

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatonrcpfaradiere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 09 Aprilie 2019


Votati articolul "Firmele radiate pot sa reutilizeze noile casa de marcat. Care este procedura?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 15 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X