Recent, ONRC (Oficul National al Registrului Comertului) a radiat mai multi operatori economici de tipul PFA, II si IF. Cu toate acestea, ANAF accepta reutilizarea caselor de marcat ale entitatilor radiate.
Va reamintm ca, potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 182/2016, in termen de 2 ani de la intrarea in vigoare, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de clase de activitati prevazute de codul CAEN incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut de prevederile legale in vigoare (5 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru PFA si 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru II) au obligatia de a solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate. Mai multe informatii AICI.
Va prezentam mai jos punctul de vedere al Directiei Generale de Legislatie Cod Procedura Fiscala, reglementari nefiscale si contabile, inregistrat la Directia Generala de Informatii Fiscale in 03.04.2019, conform patronatcasedemarcat.ro.
Cele mai importante precizari se refera strict la noile aparatele de marcat electronice fiscale:
• confirma dreptul utilizatorului radiat de a reutiliza casa de marcat de model nou;
• precizeaza modalitatea de lucru agreata: se va utiliza contract de vanzare cumparare de la persoana fizica si se va folosi procedura de fiscalizare folosita anterior.
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
„Bunurile din patrimoniul PFA , II si IF, care au fost radiate in baza Legii 182/2016, deci inclusiv aparatele de marcat electronice fiscale, trec in patrimoniul personal al titularului entitatii. Astfel, acestia isi pot exercita, conform legii, dreptul de a dispune de aparatul de marcat. ln acest context, mentionam ca titularul uneia dintre entitatile mai sus mentionate (PFA,II,IF radiate), poate instraina, in baza unui contract de vanzare-cumparare, aparatul de marcat definit la art.3 alin (2) din OUG 28/1999, al carui proprietar este, catre distribuitorul autorizat /unitate acreditate pt comercializare si service, de la care a achizitionat respectivul aparat, cu respectarea prevederilor OUG 28/1999 si ale HG 479/2003 referitoare la inlocuirea memoriei fiscale si arhivarea acesteia si a datelor extrase. Dupa realizarea acestei tranzactii, unitatile acreditate/distribuitorii autorizati, va revinde aparatul catre noua entitate al carei titular este persoana fizica ce a instrainat casa de marcat, urmand sa fie parcursa procedura legala de fiscalizare a aparatului.”
Citeste si: II radiata de Registrul Comertului. Ce se intampla cu stocul de marfa existent?