Conform prevederilor de la art. 21 din Anexa la HG nr. 1588 din 19 decembrie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare:
Asociatiile de proprietari au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in partida dubla sau in partida simpla, prin optiune, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari.
Asociatiile de proprietari organizeaza si conduc contabilitatea in conformitate cu reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin ordin al ministrului economiei si finantelor ( OMFP 1969/2007).
Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla vor depune la compartimentele specializate in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, intocmita potrivit ordinului ministrului economiei si finantelor, pana la data de 1 martie pentru situatia existenta la 31 decembrie si pana la data de 1 septembrie pentru situatia existenta la 30 iunie. Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida dubla vor depune bilant contabil, conform prevederilor legale.
Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida dubla vor depune bilant contabil, conform prevederilor legale.
Prin urmare, pentru asociatiile de proprietari se poate opta pentru:
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
- contabilitate in partida dubla condusa conform prevederilor din Anexa 1 –OMFP nr. 1969/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
La finele exercitiului financiar se intocmesc situatii financiare anuale cod: S1014-S1015-S1016-S1017, compuse din:
F10 - BILANT PRESCURTAT
F20 - CONTUL PRESCURTAT AL REZULTATULUI EXERCITIULUI
F21 - REPARTIZAREA REZULTATULUI EXERCITIULUI FINANCIAR
F25 - SITUATIA ACTIVELOR IMOBILIZATE PENTRU ACTIVITATILE FARA SCOP PATRIMONIAL
F26 - SITUATIA ACTIVELOR IMOBILIZATE PENTRU ACTIVITATILE ECONOMICE (daca este cazul).
De asemenea, la situatiile financiare anuale si va atasa un fisier zip, care va contine: raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul–verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, precum si declaratia prevazuta la pct. 6 din Nota informativa.
Situatiile financiare anuale, vor fi descarcate gratuit de pe site-ul ANAF, accesand link-ul:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1014_17_2016.html
Situatiile financiare anuale se depun in termen de 120 de zile de la inchiderea exercitiului financiar. Termenul limita pentru situatiile financiare aferente anului 2016, a fost data de 02.05.2017.
- contabilitate in partida simpla conform prevederilor din Anexa nr. 2 din OMFP 1969/2007 cu modificarile si completarile ulterioare .
Nu se intocmesc situatii financiare dar se intocmesc si depun semestrial la Directia de specialitate din cadrul primariei Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la urmatoarele termene: 1 martie pentru 31 decembrie si 1 septembrie pentru 30 iunie.
Formatul situatiei este prevazut in Anexa nr. 2 din OMFP 1969/20072007 cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar