Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Legea nr. 136/2017 si modificarile pe care le aduce in Codul fiscal

legea 136/2016codul fiscalmodificari codul fiscalantrepozitar

Redam mai jos Legea nr. 136/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Legea a fost publicat in Monitorul oficial al Romaniei si intra in vigoare de la 17 iunie 2017.

Art. I. -
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32 din 28 iunie 2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar- fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 488 din 30 iunie 2016, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La articolul I punctul 1, punctul 3 al articolului 60 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfasurarii activitatii de cercetare-dezvoltare si inovare, definita conform Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit procedurii stabilite prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului cercetarii si inovarii, in urmatoarele conditii:


a) scutirea se acorda pentru toate persoanele care sunt incluse in echipa unui proiect de cercetare-dezvoltare si inovare, astfel cum este definit in Ordonanta Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu indicatori de rezultat definiti;

b) scutirea se acorda in limita cheltuielilor cu personalul alocat proiectului de cercetare-dezvoltare si inovare, evidentiate distinct in bugetul proiectului;

c) statul de plata aferent veniturilor din salarii si asimilate salariilor, obtinute de fiecare angajat din activitatile desfasurate in proiectul de cercetare-dezvoltare si inovare, se intocmeste separat pentru fiecare proiect."

2. La articolul I, dupa punctul 5 se introduc doua noi puncte, punctele 6 si 7, cu urmatorul cuprins:

"6. La articolul 423, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«(3) Antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau importatorul autorizat are obligatia sa asigure ca banderolele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat deschiderea ambalajului sa deterioreze banderola, iar timbrele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat timbrul sa nu poata fi indepartat de pe ambalaj fara a fi deteriorat.»

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect

7. Dupa articolul 448 se introduc doua noi articole, articolele 448^1 si 448^2, urmatorul cuprins:

«Art. 448^1. - Exceptie de la regimul accizelor nearmonizate
Prin exceptie de la prezentul capitol, pentru produsele prevazute la art. 439 alin. (2) lit. a), fabricate in antrepozite fiscale de productie din Romania, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 339-341 si ale sectiunilor a 3-a, a 9-a si a 16-a de la capitolul I - Regimul accizelor armonizate, titlul VIII - Accize si alte taxe speciale.

Art. 448^2. - Restituiri speciale
(1) Pentru produsele prevazute la art. 439 alin. (2) lit. a), fabricate in antrepozite fiscale de productie din Romania, accizele nearmonizate aferente, virate la bugetul de stat, pot fi restituite la solicitarea antrepozitarilor autorizati care livreaza aceste produse in alte state membre ori le exporta.

(2) Cuantumul sumei restituite potrivit alin. (1) nu poate depasi suma efectiv platita la bugetul de stat.

 

(3) Modalitatea si conditiile de acordare a restituirii prevazute la alin. (1) se stabilesc prin normele metodologice.»"

Art. II. -
(1) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. I intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prevederile art. 60 pct. 3 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta lege, se aplica incepand cu veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

Bucuresti, 13 iunie 2017.

Nr. 136.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea 136/2016codul fiscalmodificari codul fiscalantrepozitar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iunie 2017


Votati articolul "Legea nr. 136/2017 si modificarile pe care le aduce in Codul fiscal":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ne ajutati cu un sfat cu privire la un caz ce priveste un salariat.
Un salariat a sustinut examenul de promovare in grad profesional superior
in luna decembrie 2017,
iar incepand cu 01.01.2018 trebuia sa i se acorde un salariu de baza mai mare.
corespunzator gradului superior in care a promovat.
Problema este ca, neexistand o alta functie similara in plata
la nivelul institutiei noastre
si nici in institutiile similare aflate sub acelasi ordonator principal de credite /Consiliul Judetean,
salariul de baza i s-a stabilit tinand cont de art.39 alin.2 din Leg.153/2017,
adica prin inmultirea salariului minim de 1900 lei cu coeficientul functiei, la care s-a aplicat art.10 pentru gradatia corespunzatoare vechimii in munca.
Insa, desi in perioada 01.07.2017 - 31.12.207 salariatul a avut spor de conditii vatamatoare,
incepand de la 01.01.2018 nu i s-a mai majorat cu 25% sporul - cf, art.38 alin.3 lit,a din Legea 153 /2017, ca la ceilalti salariati, ci
salariatului nici macar nu i s-a mai acordat in continuare sporul de conditii vatamatoare.
.... pentru ca s-a considerat ca in acest caz
se aplica art.23 din Legea 153 /2017,
adica sporul de conditii vatamatoare se va acorda acestui salariat conform Regulamentului elaborat de Ministerul Culturii, in cazul de fata.

Salariatul si Sindicatul au constatat existenta concomitenta in institutie a urmatoarelor situatii:
1. - dac? un salariat a avut n perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017 salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, conform art.38 alin.2 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
ncepnd de la data de 01.01.2018 va avea salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare majorate cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, conform art.38 alin.3 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
2. - un salariat care promoveaz? n grad profesional superior ( sau un nou angajat ) ncepnd de la data de 01.01.2018, salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.1 din Legea-cadru nr.153 /2017, deci i se va stabili salariul la nivelul de salarizare pentru func?ii similare din cadrul institu?iei, adic? i se va acorda un salariu majorat, dar va avea ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare,
dar, in schimb,
3. - dac? un salariat promoveaz? n grad profesional superior ncepnd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017, pentru ca nu exista o alta functie similara in plata in institutia noastra sau in alte institutii similare aflate in subordinea aceluiasi ordonator de credite - Consiliul Judetean,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din acela?i compartiment din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? n condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
4. - dac? un salariat promoveaz? n grad profesional superior ncepnd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? n condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
Or, odat? ce n urma promov?rii n grad profesional superior este afectat (se modific? ) doar salariul de baz? al salariatului, fiindu-i majorat corespuz?tor gradului profesional superior n care va trece,
odat? ce salariatul era deja angajat al institu?iei, n perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017
si odat? ce salariatul a avut ?i a primit spor de condi?ii v?t?m?toare,
si lucreaza n acela?i loc de munc? ?i la acela?i angajator,
dar ?i n acelea?i condi?ii de munc? pentru care are dreptul sa i se acorde spor de conditii vatamatoare,
odat? ce salariatul are aceea?i func?ie, doar c?, salariatul a promovat
ca urmare a faptului c? acesta a acumulat cuno?tin?e /o experien?? mai mare
n domeniul n care lucreaz?,
odat? ce postul nu a fost vacant,
ci s-a men?ionat n Statul de func?ii ?grad I / grad IA?,
iar promovarea salariatului n grad profesional s-a f?cut prin transformarea postului
din Statul de func?ii n care acesta este ncadrat ntr-unul de nivel imediat superior,
nu ar trebui sa i se acorde n continuare de sporul de condi?ii v?t?m?toare,
odat? ce to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare ?

Cum vi se par cele 4 situa?ii cu care se confrunt? salaria?ii institu?iei noastre ?i institu?ia noastr? ?

Salariatul si Sindicatul sunt revoltati.

n cazul 3 ?i n cazul 4,
dac? nu s-ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare salaria?ilor promova?i,
s-ar nc?lca Principiile sistemului de salarizare
prev?zute n SEC?IUNEA a 2-a, art.6 lit.a ? lit.d,
respectiv:
- s-ar nc?lca principiul legalit??ii,
- principiul nediscrimin?rii,
- principiul egalit??ii,
- principiul importan?ei sociale a muncii ne?inndu-se cont de faptul c?
salarizarea personalului din sectorul bugetar
se realizeaz? n raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activit??ii ?i nivelul studiilor.

Salariatul este total nemultumit de taierea salariala
prin neacordarea sporului de conditii vatamatoare de la 01.01.2018.

Salaritul a contestat la angajator Decizia si Actul aditional la Contractul individual de munca
si a spus ca va face si o Contestatie la instanta de judecata.
Salariatul a mai spus ca va sesiza Curtea Constitutionala

Legat de situa?iile de mai sus, n condi?iile n care to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz?
de sporul de condi?ii v?t?m?toare pentru c? este un muzeu n care se lucreaz?
cu bunuri culturale ( obiecte ?i c?r?i ) vechi de peste 200-300 de ani
?i ntr-un mediu n care exist? bacterii, mucegai, ciuperci, fungi,
tot felul de microorganisme care sunt un pericol permanent de mboln?vire al salaria?ilor
( sunt salariati care au alergii, au astm, tusesc, li se usuca gatul, au mancarimi si roseala pe piele, le-au aparut cruste ca o coaja de portocala pe piele, pe fata, pe gat si pe maini, ,...,),
1. ? ce va trebui s? fac? institu?ia ? S? le asigure angaja?ilor condi?ii normale de lucru ?
Pentru c? un conservator ?i un mnuitor de carte, de exemplu,
care ?i desf??oar? activitatea n depozite de bunuri culturale
( bunuri culturale muzeale sau de c?r?i n biblioteca muzeului )
vor refuza s? mai lucreze n acele condi?ii de munc? v?t?m?toare,
iar dac? angajatorul nu are cum s? le asigure condi?ii normale de munc?
pentru c? a?a este natura posturilor ocupate
?i n a?a condi?ii v?t?m?toare periculoase trebuie s? lucreze angaja?ii,
iar institu?ia /muzeul nu are cum s? aib? alte spa?ii cu condi?ii normale de lucru,
cum ar putea ca institu?ia /muzeul s? asigure condi?ii normale de munc? pentru angaja?i ? ?. pentru c? nu are cum !
Si atunci, care este logica si care ar fi legalitatea neacordarii sporului de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc? unui salariat promovat, caruia
salariul de baz? i se stabile?te doar conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 ?
in raport cu stabilirea salariului celorlalti salariati
care lucreaza in aceasi institutie si in aceleasi conditii v?t?m?toare periculoase de munc?
si care primesc in continuare acest spor ?
Din punct de vedere legal, acest art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 - nu este neconstitutional ?
pentru ca se ncalca Principiile sistemului de salarizare ?

2. ? dac? institu?ia /muzeul nu va asigura condi?ii normale de munc?
pentru angaja?ii care lucreaz? n astfel de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc?,
ce vor trebui s? fac? angaja?ii ?
n asemenea condi?ii, dac? angaja?ii ar refuza s? mai intre n spa?iile muzeului
n care zilnic ?i desf??oar? activitatea,
?i pe bun? dreptate ar face acest lucru,
ar nsemna ca angaja?ii s? ?i pericliteze locul de munc? ?i s? fie sanc?iona?i disciplinar ?
Angajatorul va putea fi sanc?ionat pentru c? nu asigura condi?ii normale de munc? angaja?ilor s?i ?
Cum ar putea fi obligat angajatorul ca s? asigure condi?ii normale de munc?,
odat? ce nu are cum s? fac? acest lucru
pentru c? lucrul n muzeu ?i biblioteca muzeului
presupune: munca n spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului
?i deci munca n condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Cum se vor aplica si respecta Principiile sistemului de salarizare din Legea 153 /2017
pentru stabilirea lunar? a salariilor angaja?ilor, prin acordarea
?i prin neacordarea sporului de condi?ii v?t?m?toare, pe lng? salariul de baz? ?
- iar n cazul in care angajatorul nu ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare
la salariatii care lucreaza n spa?iile muzeului ?i ale bibliotecii muzeului
n condi?ii v?t?m?toare periculoase,
cum ar putea angajatorul s? normalizeze condi?iile de munc?
n situa?ia n care angaja?ii sunt obloga?i s? ?i desf??oare zilnic munca
n spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului ?i deci munca n condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns
si sa ne lamuriti
- daca in cazul 3 si in cazul 4 prezentate mai sus
exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Raspuns: Sindicatul nostru spune ca sporurile nu sunt anulate pentru angajatii care nu au suferit modificari...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016