email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor care prezinta risc fiscal ridicat. Care sunt criteriile de risc?

OANAF 2856/2017anularea codului de tvarisc fiscal ridicatanulare inregistrare tva

Incepand cu 01 octombrie 2017 organele fiscale anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA persoanelor impozabile -societati cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului - daca acestea prezinta risc fiscal ridicat. 

Astfel, anularea inregistrarii nu se mai efectueaza pentru situatii in care persoana impozabila nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica ci in functie de riscul fiscal. Procedura de anulare a fost aprobata prin prin OANAF 2856/2017. 

Vom vedea in continuare care sunt criteriile pentru evaluarea riscului fiscal in cazul anularii inregistrarii in scopuri de TVA (diferite de cele utilizate la evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA) si cum vor proceda organele fiscale pentru anularea inregistrarii.

Criteriile de evaluare vizeaza sediul social al persoanei impozabile, numarul salariatilor, serviciile contabile, rezidenta administratorului precum si neconcordante intre declaratii.

Astfel, consitutie criterii de risc situatiile in care:

  • sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului si este utilizat in cadrul unui contract de asistenta juridica, iar persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
  • sediul social al persoanei impozabile este utilizat in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica sau egala cu 1 an si persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
  • media numarului de salariati este mai mica de 1 salariat. In acest sens, salariat este persoana pentru care au fost declarate cel putin 20 de ore efectiv lucrate in luna, indiferent de tipul de asigurat din punctul de vedere al contractului de munca. Din cadrul contractelor de munca sunt excluse contractele incheiate cu persoanele angajate in functia de director economic, contabil-sef.
  • persoana impozabila analizata nu are desemnata o persoana care sa conduca compartimentul de contabilitate, inclusiv situatia in care persoana impozabila analizata nu are incheiate contracte de prestari de servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, in cazul in care contabilitatea este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii. 
  • cel putin unul dintre administratori – persoane fizice - este cetatean strain care nu detine rezidenta fiscala in Romania si capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei. 
  • persoana impozabila analizata inregistreaza neconcordante semnificative intre informatiile inscrise in declaratiile fiscale/informative/recapitulative proprii, respectiv intre informatiile inregistrate in declaratiile fiscale/informative/recapitulative proprii in relatia cu partenerii sai (furnizori/clienti), inclusiv neconcordante semnificative constatate in urma analizarii informatiilor furnizate de terti, altele decat cele care privesc declaratiile fiscale/informative/recapitulative.Parametrii utilizati pentru determinarea neconcordantelor si pragurile de semnificatie urmeaza a se aproba de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Aceste criterii au alocat un punctaj negativ. Punctajul final se calculeaza prin insumarea punctajelor aferente fiecarui criteriu de risc, la care se adauga 100 de puncte. Persoana impozabila prezinta risc fiscal ridicat daca punctajul obtinut este mai mic de 51 de puncte. 

Selectia persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal se efectueaza periodic, in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza acestor criterii.

Persoanele impozabile astfel selectate care nu se regasesc intr-o alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt invitate de catre compartimentul de evaluare la sediul organului fiscal pentru a-si exprima punctul de vedere cu privire la decizia de anulare ce va fi adoptata. 

Daca reprezentantul legal al persoanei impozabile:

  •  nu se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. 
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, furnizeaza date si informatii, precum si documente relevante in sustinerea cauzei din care sa rezulte ca persoana impozabila nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de mentinere a calitatii de persoana inregistrata in scopuri de TVA. 
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, dar nu furnizeaza date si informatii, precum si documente sau acestea nu sunt relevante in sustinerea cauzei din care sa rezulte ca persoana impozabila nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. 
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, furnizeaza date si informatii, precum si documente, dar acestea nu sunt concludente pentru reevaluarea nivelului riscului fiscal, compartimentul de evaluare transmite motivat documentatia care a stat la baza analizei directiei regionale antifrauda fiscala care are sediul in aria de competenta teritoriala a directiei generale regionale a finantelor publice din care face parte organul fiscal competent. In urma verificarilor efectuate, directia regionala antifrauda fiscala transmite compartimentului de evaluare un raport care cuprinde motivele de fapt si de drept care stau la baza propunerii de anulare sau de mentinere a calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA. Compartimentul de evaluare va intocmi, in baza raportului primit de la directia regionala antifrauda fiscala competenta, referatul cu propunere de anulare sau de mentinere a calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA. 

 
In urma aplicarii acestor dispozitii, compartimentul de evaluare transmite catre: 
   a) compartimentul de specialitate referatul cu propunere de anulare, in vederea emiterii de catre acesta a deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Referatul trebuie sa cuprinda motivele de fapt si de drept care stau la baza acestei propuneri; 


   b) persoana impozabila analizata instiintarea cu privire la mentinerea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA. 


Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Cu aceeasi data se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. 

Impotriva deciziei privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 45 de zile de la data comunicarii.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 2856/2017anularea codului de tvarisc fiscal ridicatanulare inregistrare tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 23 Octombrie 2017


Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor care prezinta risc fiscal ridicat. Care sunt criteriile de risc?":
Rating:

Nota: 1.63 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 23 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X