email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?

Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?
cod tva anulatdeclaratia 311achizitii de bunuri

Daca organul fiscal a dispus anularea codului de TVA al societatii, atunci exista obligatia depunerii ultimului decont de TVA (indiferent care este perioada fiscala a firmei) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
 
Avand codul de TVA anulat nu aveti dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, veti avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
 
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat.

Citeste si: Declaratia 311 - 3 contribuabili care au obligatia depunerii
 
In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, firma va avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
 
In perioada in care codul de TVA este anulat din oficiu, societatea nu isi poate exercita dreptul de deducere, nici pentru TVA deductibila, neexigibila, in sold, dar nici pentru TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii efectuate dupa anularea codului de TVA.


 
In perioada in care codul de TVA este anulat, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate, va trebui evidentiata distinct TVA colectata care nu se inregistreaza in decontul de TVA.
 
Astfel ,societatea nu mai poate depune decontul de TVA cod 300, prin care sa raporteze suma TVA deductibila, dar nici sa efectueze decontarea cu bugetul de stat prin plata diferentei dintre TVA colectata si TVA deductibila.
 
Practic, societatea respectiva nu mai poate utiliza conturile de TVA 4426, 4427, 4428, 4423, 4424, ci numai contul 446 pentru inregistrarea sumei TVA colectate pentru operatiuni taxabile, datorate bugetului de stat, raportate prin formularul cod 311.
 
Pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, in perioada in care aveti codul de TVA anulat, trebuie sa emiteti facturi beneficiarilor, chiar daca acestia nu beneficiaza de deducerea TVA.
 
Dupa reinregistrarea societatii in scop de TVA, veti emite facturi cu semnul minus si cu semnul plus pentru beneficiari, urmand ca acestia sa-si exercite dreptul de deducere al TVA, in baza acestor facturi.
 
Potrivit art. 92 alin. (5) din Codul de procedura, contribuabilul/platitorul declarat inactiv conform alin. (1) lit. a), d) - g) se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;
 
b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante.
 
inscrierea in registrul prevazut la alin. (11) se face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de declarare in inactivitate/reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.
 
(Decizia de declarare in inactivitate/reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii in registrul prevazut la alin. (10).
 
Asadar, reactivarea societatii si dobandirea codului de tva consta in parcurgerea etapelor constand in remedierea cauzelor care au dus la anularea codului de tva (ex : depunerea declaratiilor lipsa,prelungirea duratei de valabilitate a sediului social, prelungire mandat administrator ).
 
Ulterior, dupa remedierea situatiei prin mentiune oficiala la ONRC , se depune efectiv o cerere de reactivare a societatii la ANAF, care, dupa evaluare a situatiei societatii la data cererii, va emite acea Decizie de reactivare si redobandire cod de tva.
 
De principiu este necesara depunerea acelei declaratii 099, a unui certificat constatator ce atesta remedierea situatiei la ONRC, formular 010 (pot exista cerinte documentare specifice fiecarei administratii financiare) si nu in ultimul rand un punctaj suficient de bun la evaluarea de risc efectuat intern de catre ANAF.
 
Formularul 099 Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (OPANAF 2011/2016, OPANAF 3300/2017) se completeaza si se depune de catre persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA in conformitate cu dispozitiile art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod tva anulatdeclaratia 311achizitii de bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Mai 2021


Votati articolul "Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Modificare program de lucru

Intrebare: buna seara. unui salariat se doreste sa i se schimbe programul de lucru. acum are program de la ora 8 la ora 16 si urmeaza sa se schimbe de la ora 8.30 la 16.30. se intocmeste act aditional si se declara in revisal? multumesc.

Raspuns: programul de lucru 8.30-16.30 se modifica ptr un singur salariat... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Mai 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X