email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?

Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?
cod tva anulatdeclaratia 311achizitii de bunuri

Daca organul fiscal a dispus anularea codului de TVA al societatii, atunci exista obligatia depunerii ultimului decont de TVA (indiferent care este perioada fiscala a firmei) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
 
Avand codul de TVA anulat nu aveti dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, veti avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
 
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat.

Citeste si: Declaratia 311 - 3 contribuabili care au obligatia depunerii
 
In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, firma va avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
 
In perioada in care codul de TVA este anulat din oficiu, societatea nu isi poate exercita dreptul de deducere, nici pentru TVA deductibila, neexigibila, in sold, dar nici pentru TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii efectuate dupa anularea codului de TVA.


 
In perioada in care codul de TVA este anulat, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate, va trebui evidentiata distinct TVA colectata care nu se inregistreaza in decontul de TVA.
 
Astfel ,societatea nu mai poate depune decontul de TVA cod 300, prin care sa raporteze suma TVA deductibila, dar nici sa efectueze decontarea cu bugetul de stat prin plata diferentei dintre TVA colectata si TVA deductibila.
 
Practic, societatea respectiva nu mai poate utiliza conturile de TVA 4426, 4427, 4428, 4423, 4424, ci numai contul 446 pentru inregistrarea sumei TVA colectate pentru operatiuni taxabile, datorate bugetului de stat, raportate prin formularul cod 311.
 
Pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, in perioada in care aveti codul de TVA anulat, trebuie sa emiteti facturi beneficiarilor, chiar daca acestia nu beneficiaza de deducerea TVA.
 
Dupa reinregistrarea societatii in scop de TVA, veti emite facturi cu semnul minus si cu semnul plus pentru beneficiari, urmand ca acestia sa-si exercite dreptul de deducere al TVA, in baza acestor facturi.
 
Potrivit art. 92 alin. (5) din Codul de procedura, contribuabilul/platitorul declarat inactiv conform alin. (1) lit. a), d) - g) se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;
 
b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante.
 
inscrierea in registrul prevazut la alin. (11) se face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de declarare in inactivitate/reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.
 
(Decizia de declarare in inactivitate/reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii in registrul prevazut la alin. (10).
 
Asadar, reactivarea societatii si dobandirea codului de tva consta in parcurgerea etapelor constand in remedierea cauzelor care au dus la anularea codului de tva (ex : depunerea declaratiilor lipsa,prelungirea duratei de valabilitate a sediului social, prelungire mandat administrator ).
 
Ulterior, dupa remedierea situatiei prin mentiune oficiala la ONRC , se depune efectiv o cerere de reactivare a societatii la ANAF, care, dupa evaluare a situatiei societatii la data cererii, va emite acea Decizie de reactivare si redobandire cod de tva.
 
De principiu este necesara depunerea acelei declaratii 099, a unui certificat constatator ce atesta remedierea situatiei la ONRC, formular 010 (pot exista cerinte documentare specifice fiecarei administratii financiare) si nu in ultimul rand un punctaj suficient de bun la evaluarea de risc efectuat intern de catre ANAF.
 
Formularul 099 Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (OPANAF 2011/2016, OPANAF 3300/2017) se completeaza si se depune de catre persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA in conformitate cu dispozitiile art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod tva anulatdeclaratia 311achizitii de bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 06 Mai 2021


Votati articolul "Anularea codului de TVA din oficiu. Ce demersuri trebuie intreprinse?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculatia Costurilor. Ghid pe domenii de activitate (modele editabile)

    • Nu neglijati niciun aspect legat de calculatia costurilor! Nu are rost sa riscati erori fiscal-contabile si amenzi distrugatoare care pot ajunge pana la 4.000 lei. Operarea incorecta in contabilitate a costurilor de productie sau, si mai grav lipsa acestora din evidentele contabile, are consecinte cat se poate de grave asupra rezultatului contabil si, implicit, asupra rezultatului fiscal. Impozitul pe profit platit astfel catre bugetul de stat este incorect! ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia unica 2023: termen de depunere si instructiuni noi pentru completare

    • ANAF a publicat noua Declaratie unica ce va fi depusa in anul 2023 pentru veniturile si taxele aferente 2022, dar si pentru estimarea celor de anul viitor.  OG 16/2022 a introdus numeroase modificari fiscale care au creat confunzie. Multe persoane fizice care obtin venituri din activitati independente au crezut ca regimul se va aplica direct de la 1 ianuarie 2023, insa este important de precizat ca sunt vizate veniturile de anul urmator. Acest lucru inseam...» citeste mai departe aici

  • Fiscul reorganizeaza lista contribuabililor mijlocii. Noutati privind datele pentru SAF-T

    • Reorganizarea contribuabililor mijlocii devine realitate, dupa ce Fiscul a publicat proiectul de ordin pentru modificarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mari si mijlocii.  In referat se precizeaza ca nu se justifica actualizarea in acest an a listei contribuabililor mari, avand in vedere faptul ca aceasta lista a fost actualizata in...» citeste mai departe aici

  • Companiile ar putea primi lunar 2.250 lei daca angajeaza victime ale violentei domestice

    • Companiile ar putea primi de la stat o subventie lunara de 2.250 lei, pe o perioada de un an de zile, daca angajeaza victime ale violentei domestice, reiese dintr-un proiect legislativ inregistrat la Senat.  Initiatorii propunerii sustin ca victimele violentei domestice, somere, nu au fost luate in considerare la momentul modificarii si completarii Legii 76/2002. "De asemenea, victimele violentei domestice nu se numara printre categoriile ce beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X