email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere

BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere
oug 82/2017negocierea colectivaoug 79/2017

Intr-un mod complet lipsit de transparenta Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care reglementeaza un mecanism care sa permita disiparea responsabilitatii pentru efectul de reducere a veniturilor nete, ca urmare a implementarii OUG 79/2017, respectiv transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat.

Conform informatiilor existente pe site-ul Guvernului, proiectul de ordonanta ce ulterior a primit numarul 82/2017, a intrat in sedinta de Guvern intr-o foma ce nu continea prevederile actualului art VII. De altfel, aceasi forma a circulat pentru avize la Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale dar si la Consiliul Economic si Social.

Cititi si: Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017

Un astfel de mod de adoptare a unor prevederi legale este dificil de inteles, avand in vedere ca aceasta modificare a fost introdusa fara nici un fel de consultare cu partenerii sociali (sindicate si patronate), desi aceasta norma vizeaza in mod cat se poate de direct cei doi parteneri in negocierile colective.

Mai mult, in aceasta perioada reprezentantii Guvernului au avut intalniri repetate cu partenerii sociali pentru modificarea Legii 62/2011. in nici una din aceste intalniri nu s-a adus in discutie aceasta intentie a Guvernului.

Prin OUG 82/2017, printr-o derogare de la prevederile Legii 62/2011, Guvernul obliga angajatorii sa initieze negocieri colective pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017. Propunerea urmareste in sine sa oblige partile la negocieri colective in vederea mentinerii valorii nete a salariilor in plata, o data cu intrarea in vigoare a prevederilor OUG 79/2017, respectiv 1 ianuarie 2018.

OUG 82/2017 impune tuturor angajatorilor, inclusiv celor care au sub 21 de salariati (inclusiv celor cu un singur salariat), sa inceapa negocierea colectiva in perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017. Obligatia vizeaza atat angajatorii unde in prezent nu exista incheiat un contract colectiv de munca, cat si angajatorii care au in vigoare un contract colectiv de munca. in aceasta a doua ipoteza urmand a se negocia un act aditional.

Ar fi de retinut unele aspecte extrem de relevante in ce priveste aceasta norma legala, si anume:

Reglementarea de la art.VII din OUG 82/2017 urmareste sa arunce in responsabilitatea partenerilor sociali ceea ce Guvernul, prin declaratiile date de reprezentantii acestuia, a garantat, respectiv mentinerea valorii nete a salariilor dupa aplicarea masurilor din OUG 79/2017.

Angajatorii au doar obligatia initierii negocierilor, nu si a maririi efective a salariilor brute, in asa fel incat sa se mentina valoarea neta a acestora incepand cu data de 1 ianuarie 2018.

Modul de reglementare este total nerealist, pe de o parte perioada de negociere care este in acest caz doar o luna, iar pe de alta parte procedura ce trebuie urmata, de la stabilirea partilor indreptatite sa negocieze si pana la inregistrarea contractului colectiv de munca la ITM.
Reglementarea, prin exceptiile introduse la alineatele (3) si (4) din articolul VII, afecteaza negocierile colective aflate in curs de derulare in aceasta perioada. Guvernul a reglementat in pripa o speta teoretica, fara sa realizeze ca implicatiile reale sunt mult mai complexe. OUG 82/2017 nici macar nu ia in calcul ipoteza in care partile au inceput deja negocieri colective inainte de 20 noiembrie, si nici ipoteza in care negocierile incepute dupa 20 noiembrie nu pot fi finalizate in termenul prevazut de OUG, tinand cont de gama diversa de aspecte ce fac obiectul unui contract colectiv de munca.


Continuarea aici.

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oug 82/2017negocierea colectivaoug 79/2017


Data aparitiei: 21 Noiembrie 2017

Votati articolul "BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X