Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Proiect MFP: NOI reguli pentru firmele care emit tichete de masa ori vouchere de vacanta

Proiect MFP: NOI reguli pentru firmele care emit tichete de masa ori vouchere de vacanta
vouchere de vacantatichete de masalegea 1652018

MFP a publicat, in data de 1 martie, un proiect de ordin pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare. Potrivit noului act, firmele care emit tichete de masa ori vouchere de vacanta vor fi nevoite sa respecte noi reguli  care includ criterii precum capitalul social de pana la un milion de euro.
 

Regulile se aplica incepand cu acest an pentru firmele care produc tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale. In cazul firmelor care emit voucherele de vacanta, regulile se vor aplica putin mai tarziu - “Pana la data de 1 ianuarie 2021, prevederile prezentului ordin nu se aplica voucherelor de vacanta.”

In document este precizat termenul de valabilitate a autorizatiei de functionare, respectiv de 2 ani, precum si termenul in care unitatile emitente pot solicita reautorizarea, respectiv cu 45 de zile calendaristice inainte de data expirarii autorizatiei.

 

In data de 13.07.2018 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, act normativ prin care a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare si a fost introdus un nou tip de bilet de valoare, si anume tichetul cultural.
    
Astfel, biletele de valoare care pot fi acordate in baza legii sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.

Potrivit dispozitiilor art. 35 alin.(1) din Legea nr. 165/2018, criteriile privind acordarea autorizatiei de functionare a unitatilor emitente de bilete de valoare se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

Principalele aspecte reglementate prin proiectul de ordin pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, a componentei si procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, precum si a componentei echipei de specialisti prevazuta la art. 22 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018, sunt:

    •     este instituita Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare. Totodata, se precizeaza faptul ca, in cazuri justificate, la sedintele comsiei, in locul membrilor titulari vor putea participa inlocuitorii desemnati de acestia;

    •     se aproba procedura de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, in care se precizeaza printre aletele, faptul ca,

- aceasta se intruneste ori de cate ori este necesar, la solicitarea presedintelui acesteia;
- directia de specialitate cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice (directia de specialitate) pune la dispozitia membrilor comsiei, cu cel putin doua zile lucratoare inainte, ordinea de zi si documentatiile aferente;
- in urma analizarii documentatiei depuse de operatorii economici, directia de specialitate intocmeste o nota de prezentare, care contine si propuneri motivate de solutionare;
- comisia isi desfasoara activitatea si poate lua decizii doar in prezenta tuturor membrilor sai;
- deciziile comisiei se iau cu votul majoritatii simple din numarul de membri prezenti si sunt validate prin semnarea procesului-verbal de catre toti membrii prezenti;
- la lucrarile comisiei poate fi invitat, dupa caz, cate un reprezentant din partea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, a Ministerului Turismului, precum si din partea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, punctele de vedere exprimate de acesti reprezentanti in cadrul lucrarilor comisiei avand caracter consultativ;
- in cazul in care in activitatea desfasurata de unitatile emitente, se constata existenta situatiilor  privind suspendarea/retragerea autorizatiei de functionare, prevazute la art. 22 alin. (1) si (2) din Normele metodologice, comisia poate dispune suspendarea autorizatiei de functionare pe o perioada cuprinsa intre 1 si 6 luni sau retragerea acesteia. Masura se aplica numai pentru tipul de suport al biletelor de valoare care face obiectul activitatii la care se refera abaterea constatata;

    •    avand in vedere faptul ca, verificarea indeplinirii criteriilor de autorizare necesita deplasarea unor specialisti din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si respectiv din cadrul Imprimeriei Nationale, la locatia unde se desfasoara activitatea, este instituita echipa de specialisti care efectueaza:
-   verificarea faptica a indeplinirii criteriilor de autorizare,
- controlul care vizeaza constatarea existentei/inexistentei situatiilor in care se impune suspendarea/retragerea autorizatiei de functionare;

    •    sunt prezentate situatiile in care unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare nu pot fi autorizate, respectiv atunci cand acestea inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat sau cand exista inregistrate fapte in cazierul fiscal al unitatii/administratorului/directorului economic si/sau financiar;

    •    se precizeaza faptul ca, in situatia in care spatiul distinct necesar producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii biletelor de valoare, este asigurat prin furnizor si nu direct de catre unitatea emitenta, in contractele incheiate intre operatorii economici care solicita autorizarea ca unitate emitenta de bilete de valoare si operatorii economici care furnizeaza spatiul, trebuie sa existe o clauza expresa care sa prevada permiterea accesului echipei de specialisti in spatiul respectiv;

    •    intrucat in perioada de valabilitate a autorizatiei, unitatile emitente care externalizeaza ansamblul de masuri de securitate care garanteaza buna functionare a sistemului biletelor de valoare, pot decide schimbarea furnizorul de servicii, este instituita obligatia acestora de a notifica acest lucru directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific, in termen de 30 de zile de la data incheierii noului contract de prestari servicii;

    •     este precizat termenul de valabilitate a autorizatiei de functionare, respectiv 2 ani, precum si termenul in care unitatile emitente pot solicita reautorizarea, respectiv cu 45 de zile calendaristice inainte de data expirarii autorizatiei;

    •   sunt mentionate situatiile in care o autorizatie de functionare emisa in favoarea unei unitati poate fi modificata sau completata, precum si termenul in care sunt obligate unitatile emitente sa solicite modificarea autorizatiei de functionare;

    •   este precizat faptul ca, autorizatiile de functionare a unitatilor emitente de tichete de masa, tichete-cadou si tichete de cresa, dupa caz, eliberate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 165/2018, raman valabile pana la expirarea termenului de valabilitate sau pana la data retragerii autorizatiei de functionare, dupa caz. De asemenea, criteriile in baza carora au fost emise autorizatiile de functionare ca unitati emitente tichete pana la data intrarii in vigoare a legii mai sus mentionata, se mentin pe toata perioada de valabilitate a acestora.

    •     sunt prevazute criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, dintre care mentionam:

    • functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si au in actul de infiintare ca obiect de activitate cod CAEN 1812 „Alte activitati de tiparire n.c.a.” si/sau cod CAEN 6612 „Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare”, in functie de tipul de suport pe care sunt emise biletele de valoare;

    • detin la data solicitarii autorizatiei de functionare, capital social sau capital de dotare, dupa caz, subscris si varsat, in cuantumul minim reglementat prin proiectul ordin, pentru fiecare tip de bilet de valoare, astfel: cel putin un milion de euro pentru tichete de masa, cel putin un milion de euro pentru vouchere de vacanta, cel putin cinci sute mii euro pentru tichete cadou, cel putin cinci sute mii euro pentru tichete de cresa, cel putin cinci sute mii lei pentru tichete culturale;
    • in cazul unitatilor care detin autorizatie de functionare pentru emiterea a cel putin un tip de bilet de valoare si solicita autorizatie de functionare pentru unul sau mai multe tipuri de bilete de valoare, conditia de existenta a unei valori minime a capitalului social sau de dotare, dupa caz, subscris si varsat la data solicitarii, se considera indeplinita daca valoarea acestuia este egala cu valoarea cumulata a nivelului capitalului social prevazut de prezentul ordin pentru fiecare bilet de valoare pentru care detine si respectiv solicita autorizatie de functionare;
    • dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de bilete de valoare;
    • avand in vedere faptul ca,
- pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 165/2018, pentru tichetele cadou si tichetele de cresa, se acorda o singura autorizatie de functionare, iar pentru a solicita autorizarea, operatorul economic trebuia sa dovedeasca faptul ca detin un capital social subscris si varsat cu o valoare minima de un milion euro,
- potrivit Legii nr. 165/2018, Ministerul Finantelor Publice acorda autorizatie de functionare pentru fiecare tip de bilet de valoare in parte,
    valoarea minima a capitalului social sau capitalului de dotare, dupa caz, subscris si varsat de operatorii economici care solicita autorizatie de functionare pentru emiterea de tichete cadou, respectiv tichete de cresa, a fost stabilita la cel putin cinci sute de mii euro pentru fiecare tip de bilet de valoare in parte;

    •   sunt mentionate documentele pe care trebuie sa le depuna operatorii economici, in vederea obtinerii autorizatiei de functionare;

    •   avand in vedere faptul ca, in data de 07.12.2018, Guvernul a adoptat OUG nr.107/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, care prevede:
        - amanarea aplicarii dispozitiilor referitoare la voucherele de vacanta, cuprinse in Legea nr. 165/2018 pana la data de 1 ianuarie 2021,
        - abrogarea OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, la data de 1 ianuarie 2021,
- este necesara amanarea aplicarii dispozitiilor referitoare la voucherele de vacanta, cuprinse in proiectul de ordin, pana la data de 1 ianuarie 2021;


Consulta documentele atasate mai jos:

Proiectul de ordin

Referatul de aprobare

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vouchere de vacantatichete de masalegea 1652018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Martie 2019


Votati articolul "Proiect MFP: NOI reguli pentru firmele care emit tichete de masa ori vouchere de vacanta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Articol codul fiscal pentru termen declarare majorare valoare imobile

Intrebare: Buna ziua,

Puteti preciza baza legala potrivit careia pentru majorarea de valoare a cladirilor detinute, termenul de declarare este tot de 30 zile de la data finalizarii investitiei?

Va multumesc.

Raspuns: Baza legala este hotararea Consiliului local, in conformitate cu prevederile Codului fiscal, care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Martie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X