Dezbatem astazi cazul unei societati comerciale de contabilitate si expertiza contabila care efectueaza prestari servicii financiar-contabile pentru clienti persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si societati comerciale, precum si servicii de HR (intocmire contracte individuale de munca, state de plata, regulament intern, transmitere REVISAL etc.). expertii nostri ne vor oferi informatii importate despre documentele pe care trebuie sa le contina un dosar pe linia protectiei datelor cu caracter personal, la un eventual control din partea ANSPDCP.
Iata raspunsul specialistului!
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Obiectul unui control al ANSPDCP poate varia in functie de mai multi factori. Spre exemplu, obiectul controlului se poate rezuma doar la verificarea anumitor aspecte in cazul unei sesizari privind un incident de securitate, verificarea anumitor aspecte in cazul unei plangeri efectuate de persoana vizata sau un control general efectuat din oficiu de catre Autoritate.
In cadrul controalelor tematice sau in cazul controalelor generale, autoritatea poate sa ceara (si reprezinta o obligatie a celui controlat de a pune la dispozitia personalului de control) orice informatii si documente indiferent de suportul de stocare, necesare desfasurarii investigatiei, inclusiv copii de pe acestea. Ca atare, preconstituirea unui dosar de control nu se poate efectua deoarece acesta este posibil sa nu corespunda cu solicitarea Autoritatii.
In general, GDPR impune societarilor 5 lucruri importante:
1. sa-si adapteze procedurile de lucru, pentru ca accesul la date sa fie cat mai limitat si cat mai securizat;
2. sa securizeze informatic datele personale;
3. sa incheie acorduri cu privire la protectia datelor.
Dupa caz, in functie de specificul societatii, ar mai trebui:
4. sa isi aleaga un responsabil pentru protectia datelor personale, daca au aceasta obligatie;
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
5. sa tina evidenta prelucrarilor de date personale, daca au aceasta obligatie.
Pct. 1, 2, 3 de mai sus sunt esentiale in cazul dumneavoastra. In special cu privire la pct. 3, este necesar sa aveti incheiat un contract/acord de prelucrare cu clientul dumneavostra in care sa specificati foarte clar cel putin urmatoarele informatii: obiectul prelucrarii; durata prelucrarii; natura prelucrarii; scopul prelucrarii; tipul de date cu caracter personal prelucrate; categoriile de persoane vizate, obligatiile si drepturile operatorului.
Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton.