Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

DGAF: Modificari privind formularele utilizate in activitatea de control

Data actualizarii: 12 Februarie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
DGAF: Modificari privind formularele utilizate in activitatea de control
control dgafformulare control dgafsomatieinvitatie

Update 12 februarie 2025: OPANAF nr. 128/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 120 din 10 februarie 2025, oficializeaza modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF).

In scopul asigurarii conformitatii cu normele de protectie a datelor cu caracter personal adoptate de catre Parlamentul European si Consiliul Uniunii Europene in anul 2016, respectiv Regulamentul UE 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), la nivelul DGAF, au fost actualizate formularele utilizate in activitatea de control a inspectorilor antifrauda, impreuna cu responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal de la nivelul ANAF.

DGAF: Cum se modifica formularele utilizate in activitatea de control

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: DGAF: Cum se modifica formularele utilizate in activitatea de control

In acest sens, s-a luat decizia eliminarii, din cuprinsul actelor de control, a anumitor date cu caracter personal, dintre care exemplificam codul numeric personal (cu exceptia procesului-verbal) si adresa de domiciliu a reprezentantului contribuabilului.

Totodata, ca urmare a recomandarii Directiei generale de legislatie Cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din cadrul Ministerului Finantelor au fost modificate instructiunile de completare a documentelor „Invitatie” si ”Somatie”, in sensul inserarii, in cuprinsul instructiunilor de completare si utilizare, a precizarilor art. 6 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare: "Ori de cate ori organul fiscal trebuie sa stabileasca un termen pentru exercitarea unui drept sau indeplinirea unei obligatii de catre contribuabil/platitor, acesta trebuie sa fie rezonabil, pentru a da posibilitatea contribuabilului/platitorului sa isi exercite dreptul sau sa isi indeplineasca obligatia. Termenul poate fi prelungit, pentru motive justificate, cu acordul conducatorului organului fiscal".

In  vederea  clarificarii  formularisticii  necesare  pentru  realizarea  activitatii  de  prelevare  a  probelor  de  marcaje si esantioane de bunuri/produse ambalate se impune introducerea actului/documentului de control denumit ”Proces-verbal de prelevare probe”. Acest document de control este necesar pentru a releva mai clar caracterul secvential al controlului prin prezentarea in mod distinct a activitatii de prelevare a probelor de marcaje si esantioane de bunuri/produse ambalate, ca etapa a controlului antifrauda.

O alta noutate consta in posibilitatea ca un contribuabil/platitor sa isi exprime punctul de vedere fata de constatarile mentionate in cuprinsul procesului-verbal incheiat la finalizarea controlului, in termen de 5 zile de la comunicare acestuia.

Un alt element de noutate consta in modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, noutate ce se regaseste la art. 10 alin. (1) potrivit caruia in cazul savarsirii unei infractiuni prevazute de lege, contribuabilul/platitorul verificat are posibilitatea, ca in termen de maximum 30 de zile de la finalizarea controlului efectuat,  in urma caruia se individualizeaza un prejudiciu datorat bugetului general consolidat de pana la 1.000.000 euro, prejudiciul majorat cu 15% din valoarea acestuia, la care se adauga dobanzile si penalitatile, de a acoperi integral prejudiciul, prin plata efectiva. 

Astfel, in Monitorul Oficial s-au publicat formularele utilizate in activitatea de control a Directiei generale antifrauda fiscala, dupa cum urmeaza:
1. Proces-verbal -
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare
4. Proces-verbal de prelevare probe
5. Invitatie
6. Somatie
7. Nota explicativa.

Proces-verbal

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Proces-verbal

PROCES-VERBAL
incheiat in ............... ziua ..... luna ..... anul .....

Subsemnatii, ..................................................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifrauda fiscala, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent si a legitimatiilor de control nr. ..........................., am efectuat, in perioada ................................, un control antifrauda la .............................., avand codul de identificare fiscala ............................., inmatriculata la Oficiul National al Registrului Comertului cu nr. ...................., cu sediul social in localitatea .............................., bd./str. ........................ nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ......................, cu domiciliul fiscal in localitatea ..............................., bd./str. ..................................... nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ......................, avand urmatoarele obiective: ...........................................................................................................
Contribuabilul/Platitorul are ca obiect principal de activitate declarat ........................................ si desfasoara efectivactivitate constand in...................................................................... .
Controlul s-a desfasurat ............................., unde contribuabilul/platitorul sus-mentionat are ........................................ .
In timpul controlului contribuabilul/platitorul a fost reprezentat de6 ......................., avand calitatea de .............................. .
CAPITOLUL I
Constatari
..................
CAPITOLUL II
Prevederile legale incalcate


......................
CAPITOLUL III
Consecinte si masuri dispuse in timpul controlului
.............................................
La terminarea controlului au fost restituite toate documentele/inscrisurile originale puse la dispozitia organelor de control, cu exceptia celor retinute, pentru care s-a intocmit proces-verbal de ridicare de inscrisuri.
Fata de constatarile inscrise in prezentul proces-verbal, contribuabilul/platitorul a formulat/nu a formulat punct de vedere
..................................................... Punctul de vedere fata de constatarile mentionate in procesul-verbal poate fi comunicat in termen de 5 zile lucratoare de la comunicare.
Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ............... exemplare, dintre care un exemplar a fost inmanat contribuabilului/platitorului si a fost inregistrat in Registrul unic de control la pozitia nr. ................................... .
Inspectori antifrauda,
..................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Contribuabil/Platitor,
..........................................................
(denumirea)
Reprezentant,
...................................................
(numele, prenumele si semnatura)

Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri

PROCES-VERBAL de ridicare/restituire de inscrisuri
incheiat in .................... ziua ..... luna ..... anul .....

Subsemnatii, .............................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifrauda fiscala, in baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. g)
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, si ale art. 64 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent si a legitimatiilor de control nr. ................, am ridicat de la/restituit ...................., in prezenta ...............,urmatoarele (documente, inscrisuri etc.): .................................. .
Mentionam ca pentru documentele ridicate s-au lasat/nu s-au lasat copii certificate.
Documentele/Inscrisurile au fost ridicate din ........................... .
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in doua exemplare, din care unul a fost inmanat contribuabilului/platitorului.

Inspectori antifrauda,
.............................................
(numele, prenumele si semnatura)
Contribuabil/Platitor,
.......................................................
(denumirea)
Reprezentant,
.......................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Martori,
.................................................................
.................................................................. [numele si prenumele, semnatura, B.I./C.I./
pasaport seria ..... nr. ........., eliberat(a) de ................
la data de ...............]

Proces-verbal de sigilare/desigilare

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Proces-verbal de sigilare/desigilare

PROCES-VERBAL de sigilare/desigilare
incheiat in ............... ziua ..... luna ..... anul .....
Subsemnatii, ....................................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifrauda fiscala, in baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. l) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent si a legitimatiilor de control nr. ..............., astazi, .........., ora .........., in prezenta ...................., avand functia de ................... la ..............., posesor al B.I./C.I./pasaportului seria ......
nr. .........., eliberat(a) de ............. la data de ........, am procedat la sigilarea urmatoarelor: ........................
Cele sigilate apartin ................................. .
Sigilarea a fost determinata de .................. .
A fost aplicat sigiliul................................ .
In conformitate cu prevederile art. 260 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, inlaturarea sau distrugerea sigiliului constituie infractiune si se pedepseste conform legii.

Prezentul proces-verbal a fost intocmit in doua exemplare, din care un exemplar a fost inmanat ......... .
Inspectori antifrauda,
.................................
(numele, prenumele si semnatura)
Contribuabil/Platitor,
..................................
(denumirea)
Reprezentant,
..................................
(numele, prenumele si semnatura)

Proces-verbal de prelevare probe

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Proces-verbal de prelevare probe

PROCES-VERBAL de prelevare probe
incheiat in ............................. ziua ........ luna ......... anul .........
Subsemnatii, ..............................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifrauda fiscala, in temeiul art. 6 alin. (2) lit. g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014 cu modificarile ulterioare, al ordinelor de serviciu permanent si al legitimatiilor de control nr. .............., in cadrul controlului antifrauda, efectuat la ..................., avand codul de identificare fiscala ..................., cu sediul social in localitatea ....................................., bd./str. ....................... nr. ......, bl. ....., sc......., et. ......., ap. ......., judetul/sectorul ............., cu domiciliul fiscal in localitatea ............, bd./str. ....................... nr. ......., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ......................, am procedat la prelevarea:
A. ............. banderole/timbre de marcare, aplicate pe .......................... din stocul faptic de ............. identificat/in ......................, apartinand ..........................., situat in ..............................
Marcajele sunt inscriptionate astfel:
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
Cele... marcaje se introduc in 4 plicuri, dupa cum urmeaza:
— plicul 1 contine ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;
— plicul 2 contine ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;
— plicul 3 contine ............... marcaje numerotate de la .......... la .........;
— plicul 4 contine ............... marcaje numerotate de la .......... la ...........
Cele 4 plicuri au fost sigilate11 in prezenta reprezentantului contribuabilului/platitorului verificat si semnate de acesta si de catre echipa de control.
Prezentul proces-verbal a fost inregistrat in Registrul unic de control la pozitia ........ .
B. .............. din stocul faptic de .................. identificat/in ............., apartinand ................,situat in ......................................
Produsele prelevate au fost ambalate, etichetate si sigilate, astfel:
— proba/esantion 1
— proba/esantion 2
— proba/esantion 3
— proba/esantion 4

Cele 4 probe/esantioane au fost sigilate in prezenta reprezentantului contribuabilului/platitorului verificat.
Prelevarea s-a facut prin sondaj, in prezenta .................., avand calitatea de .............., la ................
Prin semnarea procesului-verbal de prelevare probe, contribuabilul/platitorul recunoaste reprezentativitatea, pentru intregul lot de marfa, a probelor prelevate.
Prezentul proces-verbal de prelevare probe s-a incheiat in ............. exemplare, din care unul a fost inmanat contribuabilului/platitorului, impreuna cu plicul/proba/esantionul nr. ................................., iar celelalte ....... exemplare ale procesului-verbal de prelevare probe impreuna cu plicurile/probele/esantioanele nr. ..............au fost luate de organele de control.
Inspectori antifrauda,
.............................
............................
(numele, prenumele si semnatura)
Reprezentant contribuabil/platitor,
.............................................
(numele, prenumele, functia si semnatura)
Martori,
............................
............................
[numele si prenumele, semnatura, B.I./C.I./
Pasaport seria ..... nr. ........., eliberat(a) de ................
la data de ....................]

Invitatie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Invitatie

INVITATIE intocmita in .........., ziua ....., luna ....., anul .....
Domnului/Doamnei .........................., in calitate de ........................ al ............................................
In vederea clarificarii unor aspecte din activitatea ............................, subsemnatii, .........................,inspectori antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifraudafiscala, in baza art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, va invitam in data de ............., ora ........., la sediul Directiei generale/regionale antifrauda fiscala ............ situat in .............................., in vederea efectuarii controlului, ocazie cu care veti prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile
si completarile ulterioare, urmatoarele: .................................................................................................... .
Neprezentarea, in conditiile de mai sus, constituie contraventie conform art. 336 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si se sanctioneaza cu amenda contraventionala conform art. 336 alin. (2) lit. a) din acelasi act normativ, cu exceptia cazului in care fapta a fost savarsita in astfel de conditii incat sa fie considerata, potrivit legii, infractiune.

Semnatura de primire
.................................
Inspectori antifrauda,
...............................

Somatie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Somatie

SOMATIE
intocmita in .................., ziua......., luna..........., anul...........
Domnului/Doamnei ..........................., in calitate de ...................... al ..................................
Va instiintam ca in baza prevederilor art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, ati fost invitat/invitata sa va prezentati in data de ............, ora ..........., la sediul Directiei generale/regionale antifrauda fiscala .............. situat in ..........................., in vederea efectuarii/continuarii controlului.
Intrucat pana la data prezentei somatii nu ati dat curs celor solicitate prin Invitatia inregistrata cu nr. ............... din .............., va somam sa va prezentati in data de .................. la sediul Directiei generale/regionale antifrauda fiscala .......................... situat in ........................., in vederea efectuarii/continuarii controlului, ocazie cu care veti prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, documentele solicitate in invitatia sus-mentionata, respectiv:
.................................................................................................................................................................

In situatia in care nu veti da curs solicitarii in termen de 15 zile de la comunicarea prezentei somatii, in cauza sunt incidente prevederile art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Semnatura de primire
.................................
Inspectori antifrauda,
................................

Nota explicativa

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Nota explicativa

NOTA EXPLICATIVA
Subsemnatul(a), ...................., avand calitatea de ............ la ............... de la data de ...../...../.........., legitimat(a) cu B.I./C.I./pasaport seria ....... nr. ..............., eliberat(a) de ..........., la data de ...../...../..........,
la intrebarile formulate de ..........................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — Directia generala antifrauda fiscala, in baza art. 6 alin. (2) lit. h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, si a art. 58 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, dau urmatoarele explicatii:
1. Intrebare: ..........................................................
1. Raspuns: ...........................................................
2. Intrebare: ..........................................................
2. Raspuns: ..........................................................
3. Daca fata de cele de mai sus mai aveti ceva de declarat sau documente de prezentat:
3. Raspuns: ...........................................................

Data si semnatura
.................................
.................................
Data in fata noastra
Inspectori antifrauda,
..........................................
..........................................
(numele, prenumele si semnatura)

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X