email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma cu cifra de afaceri peste 10 milioane. Exista obligativitatea depunerii situatiilor financiare la Registrul Comertului?

Firma cu cifra de afaceri peste 10 milioane. Exista obligativitatea depunerii situatiilor financiare la Registrul Comertului?
registrul comertuluisituatii financiarelegea contabilitatii

Intocmirea si depunerea situatiilor financiare se numara printre cele mai complexe activitati pe care trebuie sa le indeplineasca un contabil. Una dintre dilemele pe care le au contribuabilii este daca pentru societatile care au cifra de afaceri peste 10 milioane lei exista obligativitatea depunerii situatiilor financiare incheiate la data de 31.12.2018 la Registrul Comertului.


Iata raspunsul specialistului!


Potrivit dispozitiilor art. 185 alin. (4) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, societatile comerciale care au o cifra anuala de afaceri de peste 10 milioane lei au obligatia de a publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, un anunt prin care se confirma depunerea actelor prevazute la alin. (1).

Actele la care se refera acest articol sunt cele privitoare la depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare anuale, raportului consiliului de administratie/directorului, raportului cenzorilor sau raportului auditorilor financiari, dupa caz.

Redam in continuare prevederile de la art. 185 Legea 31/1990 privind societatile comerciale cu modificarile si completarile ulterioare:

 “1)In conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, situatiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, dupa caz.

(2)Consiliul de administratie, respectiv directoratul societatii-mama, definita astfel de reglementarile contabile aplicabile, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice copii ale situatiilor financiare anuale consolidate, prevederile alin. (1) urmand a fi aplicate in mod corespunzator.

(3)In vederea efectuarii publicitatii legale, Ministerul Finantelor Publice transmite, electronic, la Oficiul National al Registrului Comertului copii de pe urmatoarele acte, in forma electronica: situatiile financiare anuale si, dupa caz, situatiile financiare anuale consolidate, raportul si, dupa caz, raportul consolidat al consiliului de administratie, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum si indicatorii economico-financiari necesari efectuarii publicitatii legale. Publicitatea legala se realizeaza prin mentionarea in registrul comertului a depunerii situatiilor financiare anuale, insotite de raportul consiliului de administratie, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum si prin publicarea indicatorilor economico-financiari extrasi din acestea.

(4)Societatile comerciale care au o cifra anuala de afaceri de peste 10 milioane lei au obligatia de a publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, un anunt prin care se confirma depunerea actelor prevazute la alin. (1).

(5)Pentru societatile comerciale a caror cifra anuala de afaceri nu depaseste 10 milioane lei, anuntul prevazut la alin. (4) va fi publicat, pentru acces gratuit, pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului.

(6)Ministerul Finantelor Publice si Oficiul National al Registrului Comertului vor incheia un protocol de colaborare, in vederea transmiterii, in format electronic, a copiilor si informatiilor prevazute la alin. (3) si (5).”

*) De la data de 1 ianuarie 2011, situatiile financiare anuale si documentele anexate acestora, prevazute la art. 185 se depun numai la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice”.

Cererea de depunere a situatiilor financiare anuale  in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, poate fi descarcata gratuit, accesand link-ul de mai jos:

https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/formulare/rc/F10_v1.pdf

 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.


de Redactia Contabilul


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul comertuluisituatii financiarelegea contabilitatii


Data aparitiei: 13 Mai 2019
Ultima actualizare: 21 Iunie 2019

Votati articolul "Firma cu cifra de afaceri peste 10 milioane. Exista obligativitatea depunerii situatiilor financiare la Registrul Comertului?":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul TVA aplicabil in cazul unitatilor de invatamant

    • Potrivit prevederilor art. 292 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, este scutita de TVA activitatea de invatamant prevazuta in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate. Scutirea se acorda in conditiile prevazute in normele metodologice. La punctul 4...» citeste mai departe aici

  • Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat

    • In activitatea zilnica pot aparea situatii in care un bon fiscal este emis eronat, fie din cauza unei greseli umane, fie a unei defectiuni tehnice a casei de marcat. In astfel de cazuri, este esential ca procedurile de corectare sa fie respectate cu strictete, pentru a evita problemele ulterioare in contabilitate sau in relatia cu autoritatile fiscale. Ce spune legislatia despre bonurile fiscale emise gresit Potrivit prevederilor de la lit c) punct ...» citeste mai departe aici

  • Factura neachitata de un client radiat: Se pot face ajustari in contabilitate?

    • Facturile neachitate constituie o problema frecvent intalnita, iar gestionarea corecta a acestora este importanta pentru mentinerea stabilitatii financiare a companiei. In continuare, ne vom concentra pe aspectele fiscale si contabile referitoare la facturile neachitate emise catre clienti care au fost radiati. Daca un client este radiat din evidentele ONRC si creanta nu mai poate fi incasata, trebuie sa scoateti aceasta creanta din contabilitate, informeaza special...» citeste mai departe aici

  • Cum sa corectezi erorile contabile: doua exemple practice

    • Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente. Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor. Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare, rezultand din greseala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informati...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X